Thread: Advies: verschillen Precista PRS-10 <> Smiths Military

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12
    Member

Advies: verschillen Precista PRS-10 <> Smiths Military

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar kennis/advies.

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Vereisten zijn:
    * (relatief) lage prijs (max. €300, maar goedkoper is zeker fijn)
    * waterdicht bij gebruik in een zwembad/riviertje
    * niet te groot (ik heb op dit moment een Vostok Amphibia, en die vind ik een fractie te groot in omtrek, en eigenlijk ook te hoog)

Wensen:
    - mechanisch (opdraaien of automaat) heeft de voorkeur, maar quartz mag ook)
    - goede lume (die van mijn Vostok is te slecht)
    - datum is fijn, maar niet noodzakelijk

Nu heb ik bij Time Factors, waar ik ook de NATOstrap van mijn huidige horloge vandaan heb, 2 horloges gezien die wat uiterlijk betreft aan mijn smaak voldoen, en -voor zover ik kan nagaan- ook aan mijn overige eisen en wensen. Het gaat om de Precista PRS-10 (6e horloge op de pagina) en de Smiths Military (3e op deze pagina, en dan m.n. de 36mm versie).

Nou vind ik de Smiths mooier om te zien, en ook het feit dat het een mechanisch ipv batterijmechanisme is spreekt me aan. Bovendien is-ie nog wat kleiner. Maar ja, hij is ook £190 duurder. En da's voor mij best veel geld.

Dus mijn vraag is; wat maakt de Smiths versie nou zoveel duurder? Is dat puur en alleen de naam? Zitten er ook technisch betere kwaliteiten in? Zo ja, welke?

Ik hoor 't graag :)

Groet,
    Joris
    (puchelaar)

Member MHe225's Avatar

Re: Advies: verschillen Precista PRS-10 <> Smiths Military

Welkom, Joris. Ik heb vaker bij Eddy Plats (Time Factors) rondgeneusd en hij biedt inderdaad mooie horloges aan. Je hebt zelf al de hoofdreden aangegeven waarom de Smiths Military duurder is dan de Precista PRS-10: ETA2801-2 standard, 17 jewels, Incabloc, hacking seconds and hand-winding mechanish uurwerk versus Ronda 715Li with 10-year battery life quartz uurwerk. Kijk ook bij sommige van de bekendere merken die hetzelfde horloge als quartz- en mechanische variant bieden: het prijsverschil is aanzienlijk. Bijvoorbeeld Omega Seamaster - overigens worden de quartz horloges uitgefaseerd, maar kijk ook eens bij Laco - collectie is vernieuwd en in de tabel in deze post (NEW Laco Flieger Collection – 10 new models!) kun je de prijsstelling voorr 3 verschillende uurwerken in hetzelfde model bekijken. Dit zijn allemaal ETA's. Maar ook het prijsverschil tussen een Miyota of ETA mechanisch uurwerk in eenzelfde horloge beloopt bijna €300 (Marine 42 vergeleken met Marine Miyota).

Wellicht voldoet Laco aan je wensen, maar kijk ook eens bij de Seiko (mechainische) horloges (duikers).

Hopelijk heb je hier wat aan.
    Succes,
    Ron

Quote Originally Posted by puchelaar
    Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar kennis/advies.

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Vereisten zijn:
    * (relatief) lage prijs (max. €300, maar goedkoper is zeker fijn)
    * waterdicht bij gebruik in een zwembad/riviertje
    * niet te groot (ik heb op dit moment een Vostok Amphibia, en die vind ik een fractie te groot in omtrek, en eigenlijk ook te hoog)

Wensen:
    - mechanisch (opdraaien of automaat) heeft de voorkeur, maar quartz mag ook)
    - goede lume (die van mijn Vostok is te slecht)
    - datum is fijn, maar niet noodzakelijk

Nu heb ik bij Time Factors, waar ik ook de NATOstrap van mijn huidige horloge vandaan heb, 2 horloges gezien die wat uiterlijk betreft aan mijn smaak voldoen, en -voor zover ik kan nagaan- ook aan mijn overige eisen en wensen. Het gaat om de Precista PRS-10 (6e horloge op de pagina) en de Smiths Military (3e op deze pagina, en dan m.n. de 36mm versie).

Nou vind ik de Smiths mooier om te zien, en ook het feit dat het een mechanisch ipv batterijmechanisme is spreekt me aan. Bovendien is-ie nog wat kleiner. Maar ja, hij is ook £190 duurder. En da's voor mij best veel geld.

Dus mijn vraag is; wat maakt de Smiths versie nou zoveel duurder? Is dat puur en alleen de naam? Zitten er ook technisch betere kwaliteiten in? Zo ja, welke?

Ik hoor 't graag :)

Groet,
    Joris
    (puchelaar)
    Last edited by MHe225; December 20th, 2011 at 03:45.

Member

Ron, dank je voor je snelle antwoord. Ik heb er zeker wat aan, en ben nu ook even aan 't rondneuzen in de Laco shop.

Ik ben pas sinds kort weer een horloge gaan dragen; tot ± mijn 25e droeg ik altijd horloges, maar sindsdien heb ik 15 jaar lang geen horloges gedragen omdat het de uitslag die ik door mijn werk (stoffig en droog) kreeg verergerde. Echter, die uitslag lijkt verdwenen, en ik ben dus nu weer op zoek. Heb mezelf eerst een Vostok Amphibia aangeschaft, maat die is me toch echt te groot (m.n. de hoogte, maar toch ook de doorsnede).

Enfin, waarom ik dit vertel; ik hik nog een beetje aan tegen de hogere prijzen omdat ik niet 100% zeker ben dat ik een horloge dat ik nu aanschaf ook kan blijven dragen.

Mochten mensen nog tips voor horloges met een vergelijkbare stijl hebben, dan graag. En al helemaal als ze goedkoper zijn, want de crisis is hier niet onopgemerkt gebleven...

Member vanhessche's Avatar
    Ik heb onderstaande vorig jaar gekocht voor ik denk &euro;155:

Name:  ImageUploadedByTapatalk1324378213.157565.jpg
Views: 212
Size:  63.3 KB

Kijk even rond bij Monsterwatches: http://www.monsterwatches.nl/index.php/home

Sent from my iPhone using Tapatalk

Member Bidle's Avatar

Kijk idd even bij Monsterwatches en vergeet ook de hele "vijfjes" lijn van Seiko niet. Zoek maar eens op Seiko 5 dan kom je heel veel verschillende modellen tegen. Daarbij zijn het kwalitatief erg goede uurwerkjes. Oh, en niet al te groot!!
    Feel free to check out and make comments on my photo's: Click!

Member

Ik ga monsterwatches.nl nog eens wat beter checken. Had er een maandje of zo terug al eens gekeken, maar vind de site niet altijd even fijn zoeken. Maar de wetenschap dat er iets is, doet me ongetwijfeld langer volhouden ;)

En het is een plus dat het een NL site is natuurlijk.

Member Bidle's Avatar

Quote Originally Posted by puchelaar View Post
    Ik ga monsterwatches.nl nog eens wat beter checken. Had er een maandje of zo terug al eens gekeken, maar vind de site niet altijd even fijn zoeken. Maar de wetenschap dat er iets is, doet me ongetwijfeld langer volhouden ;)

En het is een plus dat het een NL site is natuurlijk.
    Daarbij is Rob een aardige kerel en kun je meer dan prima zaken mee doen.
    Feel free to check out and make comments on my photo's: Click!

Member EricSW's Avatar

Quote Originally Posted by Bidle View Post
    Daarbij is Rob een aardige kerel en kun je meer dan prima zaken mee doen.
    +1
    Current Collection:
    Breitling Chronomat Bicolor
    Seiko SRP043 'Spork'
    Seiko SNZF13 'Mini Sumo'
    Getat PAM Hommage 44mm PVD 'stealth'
    Wenger Commando Chrono 70731
    Watches from Festina, Diesel, Lotus, Esprit

Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar:
    het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member

Ik heb gisteren bij Rob een 'beadblasted' SNK381 besteld. Ongeveer zoals op deze pagina rechtsonder, maar dan niet met onverdunde aluminium oxide, maar het alu oxide/glasparel mengsel. En ik ga 'm waarschijnlijk i.c.m. een grijze of zwarte nato of zulu strap dragen. Ik blijf diep in mijn hart een Japans horologe toch een beetje beschouwen als een Japanse auto; alles klopt er aan, maar ik mis dus iets dat 'm echt heel eigen maakt. Maar wie weet gaat deze Seiko dat veranderen voor me ;)

Bedankt voor de tips allemaal! Ik zal een fotootje plaatsen als-ie binnen is.

Member MHe225's Avatar

Nice, gefeliciteerd.

Jouw opmerking bevestigt mijn punt hier (Swatch wil stoppen met leveren uurwerken aan derden) nog eens. Maar .... helemaal niks mis met Japanse uurwerkjes en horloges.
    En om heel eerlijk te zijn staat een Grand Seiko nog steeds op mijn verlanglijstje. Maar dan wel een model met verhoogde polsslag (Hi Beat) en die zijn toch weer erg duur. Ik had graag een 50th Anniversary gehad voor mijn eigen 50th Anniversary maar dat mocht niet zo zijn, helaas.

We kijken uit naar je foto's.

Ron

Page 1 of 2 12 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)