Like Tree1Likes

Thread: Afknapper

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 18
    Member MichielV's Avatar

Afknapper

Jullie zullen het allemaal wel hebben. Je leest fora en horloge sites en komt horloges tegen die je meteen te gek vind en die je ooit wel eens zou willen hebben. Iedere horloge gek heeft wel een wishlist die eigenlijk te lang is, maar toch er blijven modellen bijkomen .

Zo staat bijvoorbeeld de Omega Seamaster Planet Ocean (Black, 45.5mm) ook al tijden op mijn wishlist. En mocht ik ooit eens geld over hebben, dan zou hij er wel komen.

Nou was ik vandaag in de stad en stond natuurlijk weer bij een juwelier te kijken. Stond daar toevallig een 2e hands exemplaar van de PO. Precies het exemplaar wat ik wou hebben en een redelijke prijs.

Ik naar binnen en passen. En zodra ik hem om me pols had, was meteen die "verliefdheid" weg. Vond het eigenlijk helemaal niets toen ik hem om mijn pols had. Zaten wel wat beschadigingen op en dat speelde ook mee, maar ik denk dat hij toch echt vandaag van mijn wishlist is verdwenen.

Jammer natuurlijk, maar nu is er wel weer ruimte voor iets anders

Hebben jullie ook wel eens zo iets gehad? Grail of wishlist exemplaren die in het echt het toch niet waar maakte? Zo ja, met welk model was dat?
    Last edited by MichielV; April 3rd, 2011 at 20:12.
    Ook een Nederlander? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Moderator Martin_B's Avatar

Re: Afknapper

Ik snap het wel. Elke keer als ik bij een juwelier Omega's in het echt bekijk, denk ik "is dat het nou?" Zeker als je de prijzen erbij neemt. Als je dan een stap opzij doet, en bij JLC of Rolex kijkt, krijg ik gelijk een heel ander gevoel.
    Enige uitzondering is de speedmaster. Die blijft enorm fraai.
    Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Sponsor Dimer's Avatar

Ja, ik had dat met de IWC Ingenieur. Ik vond 'm altijd te gek, toen deed ik 'm om en dacht ik nee, dit is 'm niet.. Toen een of twee jaar later toch weer een keer om de pols gedaan en nu heb ik 'm gekocht :D Zo kan het dus ook gaan ;)

Moderator Lester Burnham's Avatar

Kan me nog herinneren dat ik een klein beetje teleurgesteld was toen ik voor het eerst een Portuguese zag in een vitrine. Op de plaatjes was het altijd een schoonheid van een andere planeet maar in het echt bleek het toch maar 'gewoon' een heel mooi horloge te zijn. Stelde me misschien toch een klein beetje teleur.

Overigens, net als Dimer hierboven, zou het dan alsnog goed kunnen dat er wel een keer eentje gaat komen hoor

Member Bidle's Avatar

Heb dat wel vaker gehad...

Overigens ook andersom. Bij een 243... op de foto's in de catalogus zag er niet uit. Daarna op foto's hmmm, best aardig maar word hem niet. Zag hem in het echt liggen en vonkje sprong gelijk goed over!
    Feel free to check out and make comments on my photo's: Click!

Member GuySie's Avatar

Ken dat gevoel heel goed. Heeft ook te maken met sommige foto's die op fora worden gepost - net het goede licht, precies de goede hoek, perfecte compositie... kwijlen en kwijlen elke keer dat je zo'n pic voorbij ziet komen... en dan sta je bij de juwelier...

en dan blijkt die kerel ook precies die ENE hoek met precies DIE bult licht te hebben gebruikt waarmee dat horloge mooi is... maar die 99% dat je 'm om de pols hebt is ie doodsaai :')

Moderator G-Shock Forum Sjors's Avatar

Wink Re: Afknapper

Ik heb dat meestal andersom. Dan denk ik dat een horloge "er wel leuk"uitziet en is ie in het echt verschikkelijk mooi (bv. Ecozilla, GWF-1000 Frogman).
    There are only 10 kind of people. Those who understand binary and those who don't.

Bezoek ook eens het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member Oldheritage's Avatar

Ik had dit gevoel bij Rolex en Longines. Bij Rolex had ik gewoon niet het kwaliteitsgevoel dat ik voor die prijs zou verwachten, de Longines zagen er dan weer verschrikkelijk saai uit en eigenlijk was er weinig om ze te onderscheiden van de goedkopere Mido's die ook in de winkel aanwezig waren. Uitzondering was echter wel de Master Collection, die zagen er dan wel weer een heel stuk fijner uit
    Vostok, Vostok Europe, Buran, Moscow Classic, Slava, Raketa, HMT, Casio, Seagull, Shanghai, Alpha, Hamilton, Swatch, Ascot, SpeedTimerKollektion, Seiko, Mido, Junghans, Lyndon, Citizen, Laco.

Member MHe225's Avatar

Post hier je laatste aanwinst! (5 november 2010)

Quote Originally Posted by Mart
    .... Ben wel benieuwd naar dat horloge trouwens, een ETA7750 zo te zien, je mag ook wel iets uitzoomen op de volgende foto
    Quote Originally Posted by MHe225
    Je hebt wel een goed oog, Mart - het mechaniek is inderdaad 'n ETA-Valjoux 7750 (eerste in mijn collectie). Vooruit dan, beetje uitzoomen:

Goed zo? Flauw, he? De volgende foto laat het merk zien, dus daar wacht ik nog eventjes mee

Wordt vervolgd
    Het zal de oplettende lezer niet ontgaan zijn dat dit vervolg nooit is gekomen. Het betreffende horloge is voor mij persoonlijk de grootste afknapper ooit. Jaren heb ik hier over lopen kwijlen:

Maar toen ik deze Sinn 956 Klassik eenmaal in mijn handen had viel die wel zo ontzettend tegen en ik vond / vind het zeker geen $2.880 waard. Te klein, te kleuterig en de wijzerplaat was veel te geel. Ik heb het horloge nog nagemeten, oude specs opgezocht, etc. maar ook na 1 en 2 dagen had ik er geen beter gevoel over en heb ik het dus maar teruggestuurd. Het privilege om dit horloge eventjes vast te houden heeft mij dus $87,18 gekost (meer dan mijn Parnis). Beetje dure les

Vroeg mij af, ben ik te verwend door mijn Omega's en IWC's? Maar denk dat ik kan stellen dat dit niet het geval is. De eerder genoemde Parnis en m'n Alpha PN vind ik wel / ook heel mooi en ze voelen zelfs beter aan dan deze Sinn. Jammer.

Ron

PS - hoop niet dat ik Sinn fans voor het hoofd gestoten heb. Ik weet dat er legio mensen zijn die deze horloges wel fantastisch vinden.

Member GuySie's Avatar

Quote Originally Posted by MHe225 View Post
    hoop niet dat ik Sinn fans voor het hoofd gestoten heb. Ik weet dat er legio mensen zijn die deze horloges wel fantastisch vinden
    Ik wil zeker nog ooit een Sinn kopen, maar dit is dan ook niet de toolwatch richting Sinn die ik zelf gekocht zou hebben. Voor zo'n klassiek uiterlijk zou ik het toch meer vintage gezocht hebben. Ik snap op het oog wel waarom je toch verder gekeken hebt...

Page 1 of 2 12 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)