Like Tree2Likes

Thread: BN'ers en hun horloges

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 26
    Member EricSW's Avatar

Re: BN'ers en hun horloges

Quote Originally Posted by Lester Burnham View Post
    Mooie plaatjes Joost!

(alleen niet echt BN'ers )
    Huh? Komen Arnold, Harrie en Klint niet uit Holland dan?
    Current Collection:
    Breitling Chronomat Bicolor
    Seiko SRP043 'Spork'
    Seiko SNZF13 'Mini Sumo'
    Getat PAM Hommage 44mm PVD 'stealth'
    Wenger Commando Chrono 70731
    Watches from Festina, Diesel, Lotus, Esprit

Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar:
    het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member joost73's Avatar

lol ... ben weer eens te gehaast ..

nog een keer ... (het gaat om Sjors natuurlijk )

en loekie ...

Sponsor Dimer's Avatar

De Gijp!

Rolex Datejust en sinds de zomer een Hublot King

Ik zie Jack van Gelder wel eens met een gouden Portuguese Automatic en De Kromme (Van Hanegem) draag een blauwe bicolor Breitling Chronomat.

Ook Super Mario is een IWC fan. Hier met een BP, maar ik zie 'm ook vaak met een Pilot of Portuguese Chrono:

Martin Jol, draagt nu uiteraard een Ebel Ajax, maar hiervoor zag je 'm vaak met een Avenger Skyland Blacksteel.

Moderator Lester Burnham's Avatar

Ik volg Evgeny Levchenko (middenvelder van Willem II) op Twitter, hij was al een paar dagen z'n horloge kwijt, nu weer teruggevonden, met een fotootje erbij. Was prettig verrast dat er ook nog voetballers met stijlgevoel zijn ;)

Member Bidle's Avatar

Wat dragen onze politici??
    Feel free to check out and make comments on my photo's: Click!

Paar voorbeeldjes!

Alexander Pechtold (D'66) :

"Om zijn pols wordt de tijd bijgehouden door een Zenith horloge. Een klassieker. “Vijftien jaar geleden voor 480 gulden gekocht op een veiling."

Hero Brinkman (PVV):

"Het horloge draagt de sporen van het werk aan zijn huis. “Ik heb een grote boerderij in de Beemster. Dat huis is veel te groot voor mij, dus ik heb het gesplitst en ga het achterdeel verkopen. Op het moment dat ik het verkocht heb ga ik mezelf een keer verwennen met een nieuw horloge. Breitling vind ik heel erg mooi.”

Ard van der Steur (VVD)

"“Ik draag het Fortis-horloge van mijn grootvader van moederskant. Zijn horloge heb ik na zijn overlijden gekregen van mijn grootmoeder. Het hoefijzer heb ik ook. Fortis is een Zwitsers merk dat met name beroemd is geworden door het maken van de horloges voor kosmonauten. Dit horloge is denk ik uit de jaren ’50. Ik vind het heel mooi, ook omdat het een eigen tijdsdefinitie hanteert: als je veel loopt, loopt de tijd ook wat harder, en als je veel zit loopt-ie wat langzamer. Het mooie is dat dit horloge dus ook aangeeft dat tijd een relatief begrip is. In mijn leven is tijd enerzijds mijn minnares en anderzijds mijn beul.”

Dion Graus (PVV)

"Voor Dion Graus geen bling-bling aan de pols, maar liever mat geborsteld staal. Zijn beide Tag Heuer horloges hebben nauwelijks glim op de kast. Twee mechanische uurwerken, een Link Automatic Professional en een Aquaracer Calibre 5, die rechtstreeks aansluiten bij zijn passie voor snelheid en auto’s."

Emile Roemer (SP)

"Emile Roemer draagt een horloge van Danish Design. “Die heb ik van mijn vrouw en mijn kinderen op m’n verjaardag gekregen. Ik heb het nu twee jaar. Mijn vrouw heeft veel met horloges. Als ik een paar jaar een horloge heb gedragen zegt ze ‘volgens mij moet je maar eens een keer een ander nemen’. Ik ben wel altijd een horlogedrager geweest."

Ewoud Irrgang (SP)

"Irrgang draagt nu een Nixon. Puur om functionele redenen aangeschaft, maar niettemin zorgvuldig uitgekozen. Het is een behoorlijk trendy merk, met Californië als thuisbasis en met een cool imago, geassocieerd met sporten (toch wel dus) als surf, skate en snowboarding. Citaat uit een artikel over de twaalf jaar jonge Nixon company op de homepage van haar site: “We work day and night to make the little .... as good as it can be, so when you wear it, you feel like you’ve got a leg up on the rest of the world.” Maar het model dat Irrgang draagt oogt vooral strak en puur functioneel, en zijn keuze ervoor lijkt naadloos aan te sluiten op de praktische betekenis die hij aan een horloge hecht. “Ik draag mijn horloge altijd, zelfs ’s nachts. Niet te veel frutsels; ik hou van een beetje strak en modern.”

Fred Teeven (VVD)

"“Gekocht op de markt, in Fuengirola, tweedehands, op vakantie. Het is alweer dik twintig jaar geleden, maar regelmatig een nieuw batterijtje is eigenlijk het enige dat nodig is. Hij roest ook niet en hij zit goed. Ik ben er erg aan gehecht. Het is een heel simpel beestje en er zit geen poespas op.”

Gerdi Verbeet (Kamervoorzitter - PVDA)

"Behalve de zaalklokken en het digitale klokje in het knoppenpaneel in de Kamer zijn er ook twee horloges die Gerdi Verbeet dienen in het bijhouden van de tijd. “Dit horloge, een stationsklokmodel, vind ik een heel mooi, stoer horloge. Het is echt een werkhorloge, dat ik altijd meeneem als ik presentaties moet houden.” Het gaat over haar Mondaine, het horloge met de karakteristieke rode secondenwijzer met het bolletje. Ernaast ligt een Tissot. “Dit is echt een sierlijk horloge. Dat heb ik gekocht in Sint-Maarten, op het vliegveld. Doordat het nogal moeite kostte om het bandje korter te maken, heb ik haast het vliegtuig gemist. Dat had zomaar mis kunnen gaan.”

Jan-Kees de Jager (CDA)

"Minister de Jager wisselt horloges net zo moeiteloos af als de onderwerpen die op zijn bord komen. Maar deze Van der Klaauw is een van zijn favoriete horloges. Favoriet omdat het Nederlands fabrikaat is, gemaakt in het Friese Joure. Zelf gekocht, omdat hij het ongelooflijk mooi vond. Al pratend doet hij het van zijn pols en kijkt hij naar de opengewerkte achterkant waar de ‘onrust’ (het snel heen-en-weer draaiende wieltje dat bij mechanische horloges de loopsnelheid bepaalt) goed te zien is. Die onrust geldt heel eventjes niet voor de minister zelf, die net zo kalm als enthousiast over het horloge verhaalt in de amper vijftien minuten die hem voor ons gesprek gegeven zijn.
    De Jager is liefhebber van mechanische horloges. Hoe hij erover praat verraadt grote waardering voor het vakmanschap dat erin is samengebundeld. Naast zijn Van der Klaauw heeft de minister nog enkele andere horloges, waaronder van Zwitserse merken die in de quartz-revolutie helaas ten onder zijn gegaan. Een Breguet -producent van exclusieve horloges sinds 1775 en net als Omega op dit moment onderdeel van de Swatch Group- staat nog op zijn verlanglijstje."

Klaas Dijkhoff - VVD

"Deze vrijdag gaat er een horloge van Fromanteel bij de schoenen; nikkel, witte wijzerplaat en zwartleren band. “Fromanteel was een zeventiende-eeuwse Nederlandse uurwerkmaker. Hij was de eerste ter wereld die een secondewijzer zonder noemenswaardige afwijkingen kon laten lopen. Het is nu een nieuw bedrijf; jonge ondernemers, die hebben besloten om de naam als merk weer tot leven te roepen. Deze heb ik mezelf cadeau gedaan toen ik in de Kamer kwam.” Het is het type Johannes, vernoemd naar de zoon die net als zijn vader Ahasuerus (die de respectabele leeftijd van 85 jaar bereikte) en zijn jongere broer Ahasuerus II uurwerkmaker was."

Richard de Mos - PVV

"Ik ben geen man van de tijd, ik kom altijd te laat of net op tijd. Ik heb dit horloge ooit eens gekregen, ik geloof van mijn broers. Die zeiden van ga eens een keer een horloge dragen, dan kom je een keer op tijd. Dat draag ik dan een week, maar ik vind het irritant zitten, zo’n horloge om je pols"

Ton Elias - VVD

"In dit geval is dat een Tag Heuer Carrera twin-time automatic; een van de drie horloges die Elias regelmatig draagt. In de Kamer vaak in grijs kostuum gestoken, maar alleszins alert op kleurcombinaties. Zijn Tag Heuer, met stalen kast en zwarte wijzerplaat, is voor bij grijs en zwart. Het is een dierbaar geschenk van zijn echtgenote, twee en een half jaar geleden tijdens hun honeymoon, zoals Elias het uitdrukkelijk noemt. Een horloge vooral voor binnen en op het werk.

Maar bij het zeezeilen, een van zijn grote passies, gaat er een Breitling Navigator -“gekocht in Amerika; witte wijzerplaat, blauwe band, voor bij een blauwe blazer bijvoorbeeld”- om de pols. (Of, als het zoute sop wat al te ruig is, eventueel de oude Seiko. Maar de zee is hem niet gauw te hoog, dus ligt dat ouwetje al jaren zonder batterij.)

Welk horloge maakt de trits compleet? “Een onvoorstelbaar mooi horloge”, zo beschrijft Elias zijn Jaeger LeCoultre Reverso. “Die draag ik vaak; meestal als ik bruine schoenen aan heb.” Maar vandaag gaan er zwarte schoenen onder het pak en is het, ondanks het reces, een werkdag. Dus is het de Tag Heuer. Een van de bijzonderheden daarvan, zo laat hij zien, is dat hij op heel subtiele manier twee tijden aangeeft. Natuurlijk door de gebruiker instelbaar, met een schitterende roodgepunte naald. De tweede tijd staat ingesteld op New York."

Wassila Hachchi - D'66

"Ze draagt een digitaal designhorloge van Suunto. “Dit horloge heb ik per post gekregen, cadeau van mijn vriend. De tweede keer dat hij in Afghanistan was heeft hij het een week voordat hij terugkwam verstuurd met de boodschap ‘dan kun je de tijd in de gaten houden dat ik weer terugkom’"

Member Bidle's Avatar

Hoe kom je er aan!!???

Echt super man, wel leuk om zo te lezen; erg vermakelijk.
    Feel free to check out and make comments on my photo's: Click!

Quote Originally Posted by Bidle View Post
    Hoe kom je er aan!!???

Echt super man, wel leuk om zo te lezen; erg vermakelijk.
    Was eerst los aan het zoeken via google afbeeldingen en kwam toen een website tegen met een paar profieltjes erop, waar naar de relatie met tijd werd gevraagd. Waarin ook elke keer een stukje over hoe men zelf de tijd afleest. Heb alle iPhone's, BlackBerry's en wandklokken er maar even tussenuit gehaald :)

Member MHe225's Avatar

Hoewel het mij eigenlijk geen **** interesseert wat voor een horloges onze politici dragen - kan mogelijk leiden tot negatieve associaties - vind ik dit toch wel een grappige post en verbaast het mij dat dit soort informatie zo gemakkelijk te vinden is.

Het verhaaltje van meneer de Jager is helemaal PC, maar zou het niet eigenlijk een Freudiaanse voorkeur zijn? Volgens mij is hij verzot op z'n CvdK omdat hij (op termijn) het ambt van CvdK ambieert Overigens vind ik zijn CvdK fraaier dan de (duurdere, denk ik) van de voetbalmeneer - eigenlijk vind ik die een beetje druk.

En de klassieke Fortis van meneer van der Steur is ook wel buitengewoon gaaf - maar goed, ik heb een zwak voor Fortis, vandaar.

Bedankt voor de post, Mart

Ron

Moderator G-Shock Forum Sjors's Avatar

Wink Re: BN'ers en hun horloges

Die Suunto is wel erg mooi.
    There are only 10 kind of people. Those who understand binary and those who don't.

Bezoek ook eens het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)