Like Tree41Likes

Thread: Café Calibré

Page 10 of 87 FirstFirst 123456789101112131415161718192060 ... LastLast
Results 91 to 100 of 863
    Member EricSW's Avatar

Re: Café Calibré - effe van onderwerp veranderen.

ff een vraaagje tussendoor, waar kan ik het beste een 'Orient black Mako' kopen?

Ik had namenlijk een 'hommage' submariner, maar die is kapot gegaan, ben nu opzoek naar een soortgelijk horloge wat het goed doet met bijvoorbeeld een Nato-bandje. Ik zag ook op een site merkloze Submariner-achtige met keramische bezel, ook wel fraai.

Deze: Parnis Marina Militare watch

Is dat wat?
    Current Collection:
    Breitling Chronomat Bicolor
    Seiko SRP043 'Spork'
    Seiko SNZF13 'Mini Sumo'
    Getat PAM Hommage 44mm PVD 'stealth'
    Wenger Commando Chrono 70731
    Watches from Festina, Diesel, Lotus, Esprit

Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar:
    het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Moderator Lester Burnham's Avatar

Hoi Eric, nouja, met die Chinese horloges is het altijd een beetje een hit or miss. Alhoewel Parnis wel een treetje hoger staat dan een heleboel andere Chinese merken (maar wel nog onder Seagull etc). Ziet eruit als een prima horloge in elk geval, ook heel mooi dat er saffierglas opzit met deze prijs.

Bij een Mako is de kans wat groter dat je 'gewoon' een perfect exemplaar ontvangt. En voor puristen is het leuk dat er een in-house uurwerk inzit.
    Ik heb mijn Mako's allemaal via eBay gekocht, is meer dan genoeg aanbod te vinden! Goedkoper is het om het via Orient USA te doen (standaard 50% korting) alleen moet je dan wel een via-via route nemen omdat ze niet direct naar de EU verzenden. Bovendien heb je met spullen vanuit de US (bij mij tenminste) er ook altijd nog een leuke douane-aanslag aanhangen. Gunstiger om via eBay een verkoper in Azie te zoeken.

Member GuySie's Avatar

Quote Originally Posted by EricSW View Post
    Ik zag ook op een site merkloze Submariner-achtige met keramische bezel, ook wel fraai.
    Deze: Parnis Marina Militare watch
    Is dat wat?
    Ik heb een vergelijkbaar model, maar dan met PVD kast en keramische bezel. Prima klokje voor het geld en de keramische bezel is ontzettend pretty - je voelt je een klein kind dat naar de glinsteringen loopt te kijken. Maar je loopt wel weer rond met een homage, terwijl de Mako door iedereen wordt gezien als 'echt' horloge.

Member EricSW's Avatar

Thnx. Saffierglas is idd wel mooi. Echter voor de helft (43 dollar als je inschrijft op hun site) heb je hem zonder saffier. Denk dat ik voor die ga, ook iets mooier zonder de cijfers op de wijzerplaat.

Mako is toch een wat grotere investering, komt later nog wel.

deze is dat: Parnis Marina Militare watch

@GuySie: Heb je toevallig fotos van die PVD-versie?
    Last edited by EricSW; January 20th, 2011 at 13:52.
    Current Collection:
    Seiko SRP043 'Spork'
    Seiko SNZF13 'Mini Sumo'

Member GuySie's Avatar

Quote Originally Posted by EricSW View Post
    @GuySie: Heb je toevallig fotos van die PVD-versie?
    Zie mijn sig :)

Member EricSW's Avatar

Oeps!
    Current Collection:
    Seiko SRP043 'Spork'
    Seiko SNZF13 'Mini Sumo'

Jaaaaa! Na 9 (NE-GEN!!!!) dagen continu dragen (24u per dag) is mijn Seiko BFK vooor het eerst sinds zijn (mannelijk horloge) geboorte aangekomen op het punt dat de maximale capaciteit is bereikt. He-he. Denk niet dat ik ooit (sinds ik begon met mijn horloge-hobby) een horloge meer dagen achtereen heb gedragen. Sterker nog, dat weet ik wel zeker.

[edit] Verdorie. Net tijdens het fitnessen gaf 'ie volle capaciteit aan maar nu is het weer minder :( Schijnt zo te zijn dat het na hevig bewegen iets meer aan kan geven dan er werkelijk in de capacitator zit. Maar goed, ik weet dus dat ik dichtbij ben. Nog maar een of twee daagjes langer om dan :P Wat een uitputtingsslag Het is af en toe zwaar met deze hobby. Gelukkig bevind ik me onder lotgenoten. Gedeelde smart..

Member GuySie's Avatar

Quote Originally Posted by Lester Burnham View Post
    Jaaaaa! Na 9 (NE-GEN!!!!) dagen continu dragen (24u per dag) is mijn Seiko BFK vooor het eerst sinds zijn (mannelijk horloge) geboorte aangekomen op het punt dat de maximale capaciteit is bereikt. He-he. Denk niet dat ik ooit (sinds ik begon met mijn horloge-hobby) een horloge meer dagen achtereen heb gedragen. Sterker nog, dat weet ik wel zeker.

[edit] Verdorie. Net tijdens het fitnessen gaf 'ie volle capaciteit aan maar nu is het weer minder :( Schijnt zo te zijn dat het na hevig bewegen iets meer aan kan geven dan er werkelijk in de capacitator zit. Maar goed, ik weet dus dat ik dichtbij ben. Nog maar een of twee daagjes langer om dan :P Wat een uitputtingsslag Het is af en toe zwaar met deze hobby. Gelukkig bevind ik me onder lotgenoten. Gedeelde smart..
    Pfffft, je hebt het wel zwaar hoor, kun je niet makkelijker even die klok openmaken, kinetic accu eruit lepelen en gewoon aan een lader hangen?

Quote Originally Posted by GuySie View Post
    Pfffft, je hebt het wel zwaar hoor, kun je niet makkelijker even die klok openmaken, kinetic accu eruit lepelen en gewoon aan een lader hangen?
    Ik zou liever de hele module vervangen voor een normale Quartz :P
    Maar goed, dat wordt wel een erg technisch verhaal op die manier. Dan kan ik het horloge beter meteen weggooien.

Ben ik de enige die WUS gebruikt als excuus om iets anders dan toch nog maar een kwartiertje, half uurtje, uurtje uit te stellen? In het bijzonder studie/werk gerelateerde zaken dan uiteraard

Zit nu alweer anderhalf uur te niksen (lees: met WUS/Twitter etc. bezig) om toch nog maar even te wachten met het echte werk. En ik zie dat het intussen bijna half 1 is, dan duw ik de lunch er ook nog maar even tussendoor

Werkze heren,
    Mart

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)