Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010
Zou ik ook maar niet doen, zijn ze toch vrij streng mee. Ik heb de eerste keer dat ik een dergelijk verzoek ontving aangegeven dat het om een gift ging om op die manier te proberen de zaak te flessen. Werd toen een paar dagen later opgebeld door iemand van de douane met het dringend verzoek om alsnog correcte aangifte te doen![]()
Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010
There are only 10 kind of people. Those who understand binary and those who don't.
Bezoek ook eens het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010
Goede kleur gekozen voor tijdens het WK![]()
Current watches:
Stowa Antea
Prometheus CR1
OWC MS-5517
Custom PAM 6152/1 homage
WUS Chinese project watch
Fantasy PVD 5513 MilSub
Poljot ШТУРМАНСКИЕ (vintage airforce issue)
Alpha Paul Newman
Christopher Ward Kingfisher C6 T3
Casio G-Shock Zombie Slayer
Citizen Crystron
Casio F-91W
Eindelijk is het pakketje aangeboden, na ruim een week in A'dam te hebben gelegen. Met een extra rekening van €35 voor een horloge van €86,50 inclusief verzenden
Door alle vertraging zat ik inmiddels al in het vliegtuig richting VS, dus zie het horloge pas over twee weken
EMS, Extreem matige service?
Groeten,
Martin
ps. maar zelf met die extra 35 pieken is het nog steeds een geweldige aankoop. Een echte mechanische moonphase, kijk maar:
![]()
Hoi Martin,
Ik geloof niet dat EMS er iets aan kan doen. In Nederland wordt een EMS zending door TNT-Post uitgevoerd. Express zendingen worden meestal direct naar een Douane ambtenaar overgebracht, die ondertussen Gallisch wordt van al die post stukken die hij/zij moet controleren . Vervolgens brengt TNT-Post zelf ook nog eens €17.- voor de service in rekening (net also die reklame voor de Klant Kosten van Dit zo). Dat houd dus in dat als de Douane €4.- belasting rekend voor een €20.- pakketje, dat je een rekening krijgt van €21.-. Is mij al eens overkomen...
Een nieuw pakketje is onderweg. Ik heb de Douane papieren een beetje aan laten passen. Eéns kijken of we onder de radar door kunnen komen
Groetjes,
Sjors
There are only 10 kind of people. Those who understand binary and those who don't.
Bezoek ook eens het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010
Hoi Sjors,
Ja klopt, het is TNT. Ik kan hier ook wel wat betekenissen bedenken op die afkorting, maar kom op het moment alleen op variaties met ziektes en 'handwerken'
Laten ze een voorbeeld nemen aan Fedex. Die berekent gewoon de BTW, en geen oneveredige 'service' kosten. Maar ja, ze hebben nog steeds die monopolisten houding van vroeger, die de KPN ook nog heeft. Geen wonder dat er steeds meer mensen daar uit moeten.
Groeten,
Martin
Ha, een Nederlandstalig forumDuurde toch even voor ik het hier gevonden had
![]()
Ik verwacht een pakketje uit Japan per EMS, hoe lang zou het kunnen duren voor hij op de stoep ligt..?
Het horloge heeft een waarde van zo'n $565 dus ik hoop dat de douane 'm niet ziet..
offtopic:
Kan ik in dit overzicht nog verdere updates verwachten, of geeft TNT niks meer door en moet ik maar zien wanneer de oranje bus voor m'n deur staat?
En het antwoord laat niet lang op zich wachten...![]()
![]()
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)