Like Tree1Likes

Thread: Daar gaan we weer (Nederlandse Douane perikelen)...

Page 3 of 8 FirstFirst 12345678 LastLast
Results 21 to 30 of 74
    Moderator Martin_B's Avatar

Re: Daar gaan we weer (Nederlandse Doune perikelen)...

Quote Originally Posted by Sjors View Post
    Hoi martin,

Ze vragen zeker ook om bewijs (screenshot Paypal afschrift of bank afschrift...).

Groetjes,

Sjors
    Jep, heb een paypal uitdraai bijgevoegd. Ik had ook nog een andere liggen voor een horloge van $10, maar heb die toch maar niet gebruikt

Groeten,

Martin
    Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Moderator Lester Burnham's Avatar

Quote Originally Posted by Martin_B View Post
    Jep, heb een paypal uitdraai bijgevoegd. Ik had ook nog een andere liggen voor een horloge van $10, maar heb die toch maar niet gebruikt

Groeten,

Martin
    Zou ik ook maar niet doen, zijn ze toch vrij streng mee. Ik heb de eerste keer dat ik een dergelijk verzoek ontving aangegeven dat het om een gift ging om op die manier te proberen de zaak te flessen. Werd toen een paar dagen later opgebeld door iemand van de douane met het dringend verzoek om alsnog correcte aangifte te doen

Quote Originally Posted by Lester Burnham View Post
    Zou ik ook maar niet doen, zijn ze toch vrij streng mee. Ik heb de eerste keer dat ik een dergelijk verzoek ontving aangegeven dat het om een gift ging om op die manier te proberen de zaak te flessen. Werd toen een paar dagen later opgebeld door iemand van de douane met het dringend verzoek om alsnog correcte aangifte te doen
    't Is het ook niet waard. Het gaat om nog geen €90 euro. Ik had de verkoper ook moeten vragen géén EMS te gebruiken. Daardoor duurt het alleen maar langer.

Groeten,

Martin
    Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Moderator G-Shock Forum Sjors's Avatar

Quote Originally Posted by Lester Burnham View Post
    Werd toen een paar dagen later opgebeld door iemand van de douane met het dringend verzoek om alsnog correcte aangifte te doen
    Je habt waarschijnlijk net zo'n goede pokerface als ik heb...

Ik had de verkoper ook moeten vragen géén EMS te gebruiken. Daardoor duurt het alleen maar langer.
    Daar heb je hem weer, die E van Express...

Gelukkig zijn mijn nieuwe shirtjes zonder oponthoud aangekomen...

Groetjes,

Sjors
    There are only 10 kind of people. Those who understand binary and those who don't.

Bezoek ook eens het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member GuySie's Avatar

Goede kleur gekozen voor tijdens het WK

't Is het ook niet waard. Het gaat om nog geen €90 euro. Ik had de verkoper ook moeten vragen géén EMS te gebruiken. Daardoor duurt het alleen maar langer.

Groeten,

Martin
    Eindelijk is het pakketje aangeboden, na ruim een week in A'dam te hebben gelegen. Met een extra rekening van €35 voor een horloge van €86,50 inclusief verzenden
    Door alle vertraging zat ik inmiddels al in het vliegtuig richting VS, dus zie het horloge pas over twee weken

EMS, Extreem matige service?

Groeten,

Martin

ps. maar zelf met die extra 35 pieken is het nog steeds een geweldige aankoop. Een echte mechanische moonphase, kijk maar:

Moderator G-Shock Forum Sjors's Avatar

Wink Re: Daar gaan we weer (Nederlandse Douane perikelen)...

Hoi Martin,

Ik geloof niet dat EMS er iets aan kan doen. In Nederland wordt een EMS zending door TNT-Post uitgevoerd. Express zendingen worden meestal direct naar een Douane ambtenaar overgebracht, die ondertussen Gallisch wordt van al die post stukken die hij/zij moet controleren . Vervolgens brengt TNT-Post zelf ook nog eens €17.- voor de service in rekening (net also die reklame voor de Klant Kosten van Dit zo). Dat houd dus in dat als de Douane €4.- belasting rekend voor een €20.- pakketje, dat je een rekening krijgt van €21.-. Is mij al eens overkomen...

Een nieuw pakketje is onderweg. Ik heb de Douane papieren een beetje aan laten passen. Eéns kijken of we onder de radar door kunnen komen

Groetjes,

Sjors
    There are only 10 kind of people. Those who understand binary and those who don't.

Bezoek ook eens het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Re: Daar gaan we weer (Nederlandse Douane perikelen)...

Hoi Sjors,

Ja klopt, het is TNT. Ik kan hier ook wel wat betekenissen bedenken op die afkorting, maar kom op het moment alleen op variaties met ziektes en 'handwerken'

Laten ze een voorbeeld nemen aan Fedex. Die berekent gewoon de BTW, en geen oneveredige 'service' kosten. Maar ja, ze hebben nog steeds die monopolisten houding van vroeger, die de KPN ook nog heeft. Geen wonder dat er steeds meer mensen daar uit moeten.

Groeten,

Martin

Member reiker's Avatar

Gift Re: Daar gaan we weer (Nederlandse Doune perikelen)...

Ha, een Nederlandstalig forum Duurde toch even voor ik het hier gevonden had

Ik verwacht een pakketje uit Japan per EMS, hoe lang zou het kunnen duren voor hij op de stoep ligt..?
    Het horloge heeft een waarde van zo'n $565 dus ik hoop dat de douane 'm niet ziet..

offtopic:
    Kan ik in dit overzicht nog verdere updates verwachten, of geeft TNT niks meer door en moet ik maar zien wanneer de oranje bus voor m'n deur staat?

Member reiker's Avatar

En het antwoord laat niet lang op zich wachten...

Page 3 of 8 FirstFirst 12345678 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)