Deze maand ga ik eindelijk afstuderen, en mijn ouders willen mij een horloge geven als herinnering aan dit moment. Het eerste klokje dat op m'n reguliere wishlist staat is een Stowa Flieger no-logo, maar vanwege het 'formele' karakter van het moment denk ik nu toch meer aan een 'echte' dresswatch, in de puurste zin van het woord. Dus klein (34-39mm), simpel, alleen maar tijd (2 of 3 hand, geen datum of andere complicaties). Qua budget moet je aan bedrag van rond de 1000eu denken.
Ik vind qua design bv de handgewonden Max Bill echt prachtig:
Nouja, eigenlijk vind ik de Chronoscope mooier, maar dat is toch weer met complicatie en ik ben bang dat die te groot is voor mijn kleine polsjes. Volgens reviews komt ie toch flink van de pols af door het grote 7750 uurwerk. Ik werd op andere fora ook al richting de Nomos modelletjes gestuurd, maar omdat ik al een Antea bezit zoek ik eigenlijk juist iets anders. Nu is mijn vraag dus uiteraard, hebben jullie nog suggesties?
Vintage is een optie, maar vind ik het nogal problematisch dat ik echt niks er van af weet. Even rondstruinen op Chrono24 laat een hoop moois zien, maar ik heb geen flauw idee wat er in een ouwe Zenith of Omega ofzo tikt en of die zo'n bedrag dan waard is.

2Likes
LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote