Thread: Het grote twijfel-topic

Page 4 of 10 FirstFirst 12345678910 LastLast
Results 31 to 40 of 99
    Member om-4's Avatar

Re: Het grote twijfel-topic

Over die 1963 reissue twijfelde ik ook erg totdat ik die een keer live in een winkel aantrof in Dordtrecht.
    Meteen aangeschaft. Ietsje duurder dan over het net maar af en toe moet je ook een echte winkel supporten.

Er zijn wel veel verschillende in omloop. Ik draag de mijne op een bund.

Name:  Seagull_1963-1.jpg
Views: 235
Size:  55.0 KB

Eén minpuntje eraan is dat de flyback wat aggressief is. De rode chronohand slaat dan terug voorbij de twaalf. Verder krijg je veel voor weinig.

Member Shocked's Avatar

Nu we het over twijfels hebben:
    Ik ben al een tijdje aan het vinden dat het tijd wordt voor een tritium horloge. Het liefst automatisch, diver / dress-achtig en betaalbaar.
    Wat het meest in de buurt komt is de Jellyfish

Alleen zijn de wijzers erg mager en vraag ik me af of ik er ook naar gegekeken zou hebben als er geen tritium in zat. De meeste tijd zal ik er toch naar kijken als het licht is

Moderator Lester Burnham's Avatar

Ook over de Jellyfish heb ik wel eens nagedacht. Nog niet gedaan omdat de bracelet een lange end-link heeft waardoor de totale lengte echt te groot wordt voor mij. Ik zou het dus op een andere band moeten gaan dragen, maar dat vind ik dan weer zonde van de bracelet. Vandaar (nog) niet gedaan.

Member Bidle's Avatar

Quote Originally Posted by Shocked View Post
    Nu we het over twijfels hebben:
    Ik ben al een tijdje aan het vinden dat het tijd wordt voor een tritium horloge. Het liefst automatisch, diver / dress-achtig en betaalbaar.
    Wat het meest in de buurt komt is de Jellyfish

Alleen zijn de wijzers erg mager en vraag ik me af of ik er ook naar gegekeken zou hebben als er geen tritium in zat. De meeste tijd zal ik er toch naar kijken als het licht is

Vind de GMT van Prometheus leuk, maar deze doet me niet veel. Vind hem niet echt in balans. Daarbij vind ik tritium meer bij toolwatches horen. Moet zeggen dat het wel super werkt en ben nog steeds blij met mijn Luminox.
    Feel free to check out and make comments on my photo's: Click!

Member Shocked's Avatar
    Quote Originally Posted by Bidle View Post
    Daarbij vind ik tritium meer bij toolwatches horen. Moet zeggen dat het wel super werkt en ben nog steeds blij met mijn Luminox.
    Luminox, nog zo'n twijfelgeval...

Met bracelet is hij het mooist, met rubber beter betaalbaar. Maar wel aan de grote kant met 44 mm. De damesversie is dan weer aan de kleine kant met 38 mm. Twijfels, twijfels...

Member Bidle's Avatar

Quote Originally Posted by Shocked View Post
    Luminox, nog zo'n twijfelgeval...

Met bracelet is hij het mooist, met rubber beter betaalbaar. Maar wel aan de grote kant met 44 mm. De damesversie is dan weer aan de kleine kant met 38 mm. Twijfels, twijfels...

Dat vind ik dan weer erg lelijk... sorry! Heb zelf een 3901 en zelf de band bewerkt..... door de emblemen van navy-seals eraf te slopen en de band opnieuw laten naaien. Heb er wel nog een rubber band bij gekocht maar er nog niet op gehad. Ding heb ik altijd om bij laswerk ed. Glas zit onder de krassen en heb hem echt getest... zelfs een paar keer gevallen van z'n 15 meter op beton... helemaal niks!! Superlicht en comfortabel.

Feel free to check out and make comments on my photo's: Click!

Member Shocked's Avatar
    Quote Originally Posted by Bidle View Post
    Dat vind ik dan weer erg lelijk... sorry! Heb zelf een 3901 en zelf de band bewerkt..... door de emblemen van navy-seals eraf te slopen en de band opnieuw laten naaien. Heb er wel nog een rubber band bij gekocht maar er nog niet op gehad. Ding heb ik altijd om bij laswerk ed. Glas zit onder de krassen en heb hem echt getest... zelfs een paar keer gevallen van z'n 15 meter op beton... helemaal niks!! Superlicht en comfortabel.
    Haha, hoef ik in ieder geval niet tegen jou op te bieden als er ooit een voor weinig op Ebay staat Jouw Luminox lijkt een beetje op de Uzi Protector die ik heb. Ook heel licht en sterk maar de lichtopbrengt van het tritium stelt niets voor. Dat schijnt in ieder geval beter te zijn bij een Luminox

Member EricSW's Avatar

Ben op zoek naar een vakantiehorloge. Die ik dus in het zwembad om kan houden en tegen een stootje kan. En niet al te duur, mocht hij gejat worden of als ik hem verlies o.i.d.

De twijfel is momenteel tussen deze twee:

De Deep Blue All purpose diver quartz: (Duikhorloge, dus met schoefkroon)

Of deze Seiko SNZF47: (waterdicht tot 10ATM, dus prima voor in het zwembad)

Eerst nog gekeken naar diverse G-shocks en naar de Seiko oranje monster, maar die worden het niet.
    Current Collection:
    Breitling Chronomat Bicolor
    Seiko SRP043 'Spork'
    Seiko SNZF13 'Mini Sumo'
    Getat PAM Hommage 44mm PVD 'stealth'
    Wenger Commando Chrono 70731
    Watches from Festina, Diesel, Lotus, Esprit

Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar:
    het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Moderator Lester Burnham's Avatar

Uit die twee zou ik de Deep Blue pakken. Die Seiko is mooier, en zeker het meest interessante horloge, maar als het je echt puur gaat om een makkelijk en stevig horloge, dan kan je beter een Quartz nemen. Er zijn trouwens nog een boel andere merken die exact dezelfde horlogekast gebruiken als Deep Blue, soms voor een gunstigere prijs (zeker gezien het feit dat je over de Deep Blue nog een boel invoerheffingen/BTW zal moeten betalen).

Voorbeeldje: Tauchmeister Professioneel duikershorloge 1000m T0038 WatchXL.nl

Member EricSW's Avatar

Quote Originally Posted by Lester Burnham View Post
    Uit die twee zou ik de Deep Blue pakken. Die Seiko is mooier, en zeker het meest interessante horloge, maar als het je echt puur gaat om een makkelijk en stevig horloge, dan kan je beter een Quartz nemen. Er zijn trouwens nog een boel andere merken die exact dezelfde horlogekast gebruiken als Deep Blue, soms voor een gunstigere prijs (zeker gezien het feit dat je over de Deep Blue nog een boel invoerheffingen/BTW zal moeten betalen).

Voorbeeldje: Tauchmeister Professioneel duikershorloge 1000m T0038 WatchXL.nl
    Wiast ik idd, van die Tauchmeister, maar vind juist die blauwe van deep-blue mooi. Maar volgens mij maakt het in gebruik niet zoveel uit of het een automaat of een quartz is toch?
    Current Collection:
    Breitling Chronomat Bicolor
    Seiko SRP043 'Spork'
    Seiko SNZF13 'Mini Sumo'
    Getat PAM Hommage 44mm PVD 'stealth'
    Wenger Commando Chrono 70731
    Watches from Festina, Diesel, Lotus, Esprit

Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar:
    het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)