Thread: Je moet toch ergens beginnen

Results 1 to 9 of 9
    Member

Wink Je moet toch ergens beginnen

Gentlemen.

Ik dacht dat het nu toch wel eens tijd werd me hier, in dit Nederlandse hoekje, officieel voor te stellen. Dus, bij deze! Leon hier; gewoon je doorsnee 29-jarige programmeur uit West-Friesland(??)

Bijna een jaar geleden, nadat al mijn kermishorloges van ellende uit elkaar gevallen waren, voor de derde keer de kroon van m'n krakkemikkige Pulsar chronograaf eraf was gelazerd, en de batterijen van m'n geinige Fossil weer eens finaal leeggezopen waren, besloot ik mijn volgende horloge wat doordachter aan te schaffen. En er iets meer dan zo'n slordige 80 euro voor te budgetteren. Dus, zoals het een moderne internetconsument betaamt, sloeg ik aan het goo(g)chelen. Uiteindelijk kwam ik hier terecht, en geïnspireerd door een aantal reviews en topics viel mijn keuze op een Seiko Premier Kinetic Perpetual.

En dat.. is tot nu toe dus m'n hele "verzameling." Indrukwekkend, ik weet het.

Maar ja, je raad het al: daarmee was de kous nog niet af. Stiekem ben ik de blogs en forums een beetje blijven volgen, en is mijn waardering voor, en interesse in, horloges gestaag toegenomen. (Als coder heb ik sowieso natuurlijk al een voorliefde voor pietepeuterige stukjes die samen een elegant en functioneel geheel vormen..)

Nu wil het zo zijn dat ik af en toe - geheel bij toeval - wel eens iets goed doe, waardoor ik zowaar een bonusje in de wacht heb gesleept het afgelopen jaar. Niets boven de Balkenendenorm, helaas - mocht ik willen! - maar toch genoeg om er iets fraais mee aan te schaffen. In de categorie mechanische horloges, welteverstaan!

Nu is mijn oog vooral gevallen op de Longines Master Collection Moonphase, de Sinn 6015, en de Limes Pharo Vollkalender Chronograph. Ben er nog niet helemaal uit, maar 1 van die drie zal het waarschijnlijk wel worden. En daarna? Dat zien we wel weer. Moet niet te snel uit de klauwen lopen, natuurlijk.

Maar goed, "hoi!" dus. Ik hoop dat ik sporadisch, zo hier en daar, iets nuttigs aan het forum kan bijdragen.

Moderator Lester Burnham's Avatar

Re: Je moet toch ergens beginnen

Hoi Leon!

Welkom op het grootste horlogeforum ter wereld en natuurlijk vooral welkom op het gezelligste subforum daarvan

Niks mis met die Seiko trouwens! Heb nu zelf ook een Kinetic Seiko (BFK duiker) om de pols hangen! Als een van die andere horloges erbij komt zul je misschien wel gaan merken dat het lastiger wordt om de Seiko maximaal opgeladen te houden, hoe groter de verzameling, hoe minder leuk je kinetische horloges het vinden
    Maar goed, het wordt dan wel steeds leuker voor jezelf! Alledrie hele mooie horloges die je hebt uitgezocht als mogelijke aankoop! Denk dat mijn voorkeur lichtjes richting die Longines zou gaan, maar dat is puur een kwestie van smaak!

Als je vragen hebt kan je ze altijd in een van de subforums (bij voorkeur hier natuurlijk ) stellen, er lopen een heleboel behulpzame experts rond!

Hopelijk gaan we meer van je zien en horen de komende jaren!

Groetjes,
    Mart

Member MHe225's Avatar

Welkom, Leon .... wij voelen ons natuurlijk buitengewoon vereerd en gevleid dat je na lid geworden te zijn bijkans één jaar gewach hebt alvorens je eerste berichtje te schrijven en dat dan uitgerekend in het gezelligste hoekje van het forum doet

Zoals Mart al schreef, helemaal niets mis met Seiko ..... mijn eerste (communie) horloge was een mechanisch klokje dat ik helaas niet meer heb (te vaak verhuisd). Dat heeft het van '67 tot '77 uitgehouden en toen kocht ik een Seiko LCD chronograaf. Die heeft in '90 het veld moeten ruimen toen mijn vriendin (nu vrouw) mij een analoog Eterna quartz klokje gaf. Pas in '98 sloeg het virus echt toe - ik had een WIS collega - en kocht ik een Fortis, 2 jaar later 'n Speedy Pro, 3 jaar later 'n IWC en twee jaar daarna toch weer een Seiko .... Dat is het horloge dat ik oppak als ik ga motorrijden, klussen, kamperen, sporten, etc.
    In het afgelopen anderhalf jaar zijn de remmen helemaal los gegaan en is mijn collectie flink gegroeid en mijn spaarsaldo flink geslonken; ik poog mijzelf nu dan ook een halt toe te roepen.

Maar er is één horloge dat blijft trekken: 'n Seiko. Niet zomaar 'n Seiko, 'n Grand Seiko uit de GS 50th Anniversary serie. Ik geloof dat de $28,000 platina GS 50th Anniversary LE een beetje te is, maar 'n stalen high beat (36,000 bpm) GS is toch niet te versmaden.

Goed, dat allemaal terzijde. Grappig om te zien wat jouw speurtocht heeft opeleverd. Ik ben bekend met de Longines en Sinn (merk en model), maar het merk Limes is nieuw voor mij - zo zie je maar, ook newbies hebben hun waarde en daar kunnen wij van leren. Als de keus uit dit drietal gemaakt moet worden, stem ook ik voor de Longines. Maar het wordt jouw horloge en ik ben benieuwd waar je keus op valt (en waarom).

Doeg,
    Ron

PS - waar in West-Friesland? Heb zelf 13 jaar met mijn ouders in Alkmaar gewoond
    Last edited by MHe225; February 21st, 2011 at 04:08.

Member

Bedankt, Lester. :) Ik moet zeggen dat het me verraste dat we, met ons kleine kikkerlandje, überhaupt een subforum hier hebben gekregen! En ik ben zelf ook nog steeds erg tevreden met mijn Seiko. Mede door die positieve ervaring met een 'duurder' horloge ben ik me er verder in gaan verdiepen.

Op het moment loopt mijn Japanner in ieder geval geen risico ooit leeg te geraken, maar ik zat wel al te denken aan een watchwinder als noodzakelijke aankoop zodra er pols-concurrenten bijkomen. (En aangezien mijn vriendin ook een kinetic van me heeft gekregen, en zij deze door haar werk niet vaak aanheeft, leek dit me sowieso al handig.)

Mijn eerste officiële vraag zou dus wel eens een vertwijfeld "Waar haalt men in hemelsnaam betaalbare watchwinders vandaan?!" kunnen worden..

Over die Longines heb ik op WUS wel meer lovende posts gevonden, dus dat was ook mijn eerste keus. Totdat ik de Limes Pharo in een review van een bekende horlogerecensent tegenkwam. Die was erg positief over de prijs/kwaliteit-verhouding, en ik was het persoonlijk met hem eens dat deze Duitsers een zeer overzichtelijke en oogstrelende wijzerplaat voor de Valjoux 7751 beweging hebben gecreëerd. Meer nog dan Longines, in mijn bescheiden mening. Ik denk dat me daar vooral stoor aan de manier waarop veel van de uur-markers gedeeltelijk bedekt worden door de sub-dials. Dat komt wat rommelig over. Ze weglaten oogt beter - maar er is natuurlijk ook te wat voor te zeggen dat dit juist het aflezen van de tijd bemoeilijkt. :)

Ron:

Dank je! Haha, ik moest eerst even de kat uit de boom kijken? Nee, eerlijk gezegd heb dit Nederlandse clubje pas later gevonden. Dat, en ik had niet het gevoel dat ik veel toe te voegen of te vragen had, tot nu toe.

Jij hebt daarentegen een kleurrijker horlogehistorie, zo te lezen. ;) Hopelijk is dat virus niet al te besmettelijk. Want ik kan ook alleen maar dromen over een groot aantal pracht-horloges. Voordat ik op deze drie - voor mij betaalbare - horloges uitkwam heb ik al heel wat modellen teleurgesteld uit mijn hoofd gezet.

En ik ben woonachtig in Heerhugowaard. Om de hoek bij Alkmaar, dus!

Moderator Lester Burnham's Avatar

Quote Originally Posted by Sphexish View Post
    Bedankt, Lester. :) Ik moet zeggen dat het me verraste dat we, met ons kleine kikkerlandje, überhaupt een subforum hier hebben gekregen! En ik ben zelf ook nog steeds erg tevreden met mijn Seiko. Mede door die positieve ervaring met een 'duurder' horloge ben ik me er verder in gaan verdiepen.

Op het moment loopt mijn Japanner in ieder geval geen risico ooit leeg te geraken, maar ik zat wel al te denken aan een watchwinder als noodzakelijke aankoop zodra er pols-concurrenten bijkomen. (En aangezien mijn vriendin ook een kinetic van me heeft gekregen, en zij deze door haar werk niet vaak aanheeft, leek dit me sowieso al handig.)

Mijn eerste officiële vraag zou dus wel eens een vertwijfeld "Waar haalt men in hemelsnaam betaalbare watchwinders vandaan?!" kunnen worden..

Over die Longines heb ik op WUS wel meer lovende posts gevonden, dus dat was ook mijn eerste keus. Totdat ik de Limes Pharo in een review van een bekende horlogerecensent tegenkwam. Die was erg positief over de prijs/kwaliteit-verhouding, en ik was het persoonlijk met hem eens dat deze Duitsers een zeer overzichtelijke en oogstrelende wijzerplaat voor de Valjoux 7751 beweging hebben gecreëerd. Meer nog dan Longines, in mijn bescheiden mening. Ik denk dat me daar vooral stoor aan de manier waarop veel van de uur-markers gedeeltelijk bedekt worden door de sub-dials. Dat komt wat rommelig over. Ze weglaten oogt beter - maar er is natuurlijk ook te wat voor te zeggen dat dit juist het aflezen van de tijd bemoeilijkt. :)
    Het zou er mee te maken kunnen hebben dat Watchuseek is opgericht (en eigendom is) door (van) een Nederlander

Via eBay zijn verschillende redelijk betaalbare winders te vinden, alhoewel het zou kunnen dat je voor een kinetic een andere winder nodig hebt dan voor een mechanisch automatisch horloge, dat meen ik ooit een keer ergens gehoord te hebben. Seiko heeft (had?) ze ook zelf in het assortiment zitten, specifiek voor kinetics.

Heb er zelf maar voor gekozen om geen winder te nemen, ik zou er een heleboel moeten laten draaien om alles opgewonden te houden

Ik vind dat die Longines inderdaad wel een beetje een drukke wijzerplaat heeft, verder vind ik het lettertype eigenlijk net iets te informeel voor dit type horloge. Maar toch, blijft een mooi ding!

groetjes,
    mart

Member

Quote Originally Posted by Lester Burnham View Post
    Het zou er mee te maken kunnen hebben dat Watchuseek is opgericht (en eigendom is) van een Nederlander
    Hmm, beetje vergezocht hoor, maar goed, dat zou er wellicht iets mee te maken kunnen hebben..

Via eBay zijn verschillende redelijk betaalbare winders te vinden, alhoewel het zou kunnen dat je voor een kinetic een andere winder nodig hebt dan voor een mechanisch automatisch horloge, dat meen ik ooit een keer ergens gehoord te hebben. Seiko heeft (had?) ze ook zelf in het assortiment zitten, specifiek voor kinetics.
    Kijk, dat is nou goed om te weten. Weer wat geleerd! Dat zal ik zeker even dubbel-checken dus.

Ik vind dat die Longines inderdaad wel een beetje een drukke wijzerplaat heeft, verder vind ik het lettertype eigenlijk net iets te informeel voor dit type horloge. Maar toch, blijft een mooi ding!
    Idem dito. :)

Member Bidle's Avatar

Welkom en idd niks met Seiko. Sterker nog ik vind het de beste prijs/kwaliteit horloges die je kunt kopen! :)
    Feel free to check out and make comments on my photo's: Click!

Member Temperarely's Avatar

Hoi,

Quote Sphexish "Kijk, dat is nou goed om te weten. Weer wat geleerd! Dat zal ik zeker even dubbel-checken dus.
    "

Dit is link naar een seiko charger die hier verkocht is.

FS: LNIB SEIKO YT02A Kinetic Watch Charger-$200 firm shipped...

Laat m , meen ik, in 3.5 uur kompleet op.

valt best wel aan te komen volgens mij.

groet ,Elf.
    Last edited by Temperarely; February 22nd, 2011 at 20:04.
    Hey man , watch the road , watch the road !

Member

Ik zal die Seiko chargers eens proberen op te zoeken! Zou wel handig zijn.. Bedankt!

En wat de aanschaf van Mijn Eerste Echte Grote-Jongens Horloge betreft: ik ga binnenkort eens langs bij een aantal zaakjes in Amsterdam, in de buurt van m'n werk. Want al die perfecte plaatjes op internet duizelen me ondertussen een beetje.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)