Originally Posted by
Sphexish
Bedankt, Lester. :) Ik moet zeggen dat het me verraste dat we, met ons kleine kikkerlandje, überhaupt een subforum hier hebben gekregen! En ik ben zelf ook nog steeds erg tevreden met mijn Seiko. Mede door die positieve ervaring met een 'duurder' horloge ben ik me er verder in gaan verdiepen.
Op het moment loopt mijn Japanner in ieder geval geen risico ooit leeg te geraken, maar ik zat wel al te denken aan een watchwinder als noodzakelijke aankoop zodra er pols-concurrenten bijkomen. (En aangezien mijn vriendin ook een kinetic van me heeft gekregen, en zij deze door haar werk niet vaak aanheeft, leek dit me sowieso al handig.)
Mijn eerste officiële vraag zou dus wel eens een vertwijfeld "Waar haalt men in hemelsnaam betaalbare watchwinders vandaan?!" kunnen worden..
Over die Longines heb ik op WUS wel meer lovende posts gevonden, dus dat was ook mijn eerste keus. Totdat ik de Limes Pharo in een review van een bekende horlogerecensent tegenkwam. Die was erg positief over de prijs/kwaliteit-verhouding, en ik was het persoonlijk met hem eens dat deze Duitsers een zeer overzichtelijke en oogstrelende wijzerplaat voor de Valjoux 7751 beweging hebben gecreëerd. Meer nog dan Longines, in mijn bescheiden mening. Ik denk dat me daar vooral stoor aan de manier waarop veel van de uur-markers gedeeltelijk bedekt worden door de sub-dials. Dat komt wat rommelig over. Ze weglaten oogt beter - maar er is natuurlijk ook te wat voor te zeggen dat dit juist het aflezen van de tijd bemoeilijkt. :)