Hahaha, als je het helemaal laat zien, met alleen de merknaam weggehaald heb ik nog geen idee. Eerlijk waar :)
Hahaha, als je het helemaal laat zien, met alleen de merknaam weggehaald heb ik nog geen idee. Eerlijk waar :)
Dus toch een Fortis! Even het model zoeken.
Gevonden! Maar zonder de laatste foto nooit geraden. Dacht wel dat t een Fortis was
[img][/img]
Nooit eerder gezien, serieus :)
Zelfs als je de F van Fortis had laten staan was ik er nooit opgekomen!
Toch wel een bekend horloge van ze welke flink aandacht heeft gehad. Enfin,.... op naar de volgende!
Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010
Ik dacht dat ik redelijk bekend ben / was met Fortis, maar deze kan ik mij niet heugen. Gezien en verdrongen of zelfs nooit gezien?
Is bovenstaand plaatj eeen echte foto of is het een AutoCAD (of vergelijkbaar) tekening? Hebben jullie meer info over deze Fortis?
Ik blijf dit spelletje leuk vinden, vooral omdat ik hier wat leer, horloges langs zie schuiven die ik nog nooit gezien heb, etc.
Groeten en een fijn weekend allemaal,
Ron
Hoi Ron, het is een echt horloge, ik ben ook wat gaan zoeken, hier wat meer info:
"Fortis has joined efforts with artist Michael Mattern, having created special "art edition" watches. The artistic works Michael Mattern are characterized by a rich diversity of geometric shapes in a variety of colors, and mechanical style imagery.
The new highly artistic Fortis watch represent an eye-catching mixture of pop art and Bauhaus. The case of the watch is rendered in satin finished stainless steel and measures 40mm in diameter. The case construction is 200-meter water-resistant.
The partially skeletonized dial is presented in a range of colors - white, yellow, black, and blue. Reflecting the artistic freedom of its creator, the dial still provides supreme readability. It is shielded by an anti-reflective sapphire crystal.
The case of the Fortis watch is coupled with a metal bracelet, or a black, yellow, or blue rubber strap fitted with a folding clasp.
The brightly-designed timepiece guarantees precision timekeeping, being animated by a Swiss ETA 2824 automatic movement. The 25-jewel movement is operating at 28 semi-vibrations per hour. It animates the hours, minutes, stop seconds and the date function.
Interested watch buyers should remember the Fortis Art Edition Mattern watch is available in a limited series of 2012 pieces, commemorating the brand's 100th anniversary. The suggested retail price is 2,000 US dollars."
Sorry voor mijn late reactie, maar het meeste staat er al. Persoonlijk vind ik het een mooi horloge, mede door de Bauhaus stijl die erin terug te vinden is. Sterker nog had hem bijna gekocht enkel het uurwerk vond ik er te "blikkerig" uit zien.
Hier even snel een paar foto's van het internet.
Had niet verwacht dat jullie hem niet kenden, want hem toch meerdere artikels voorbij zien komen. Moet wel zeggen dat horloges die ontworpen zijn door kunstenaars me meer trekken. Enfin, heb ik jullie toch kunnen laten kennis maken met iets nieuws.... mooi of niet.
![]()
Last edited by Bidle; February 5th, 2011 at 17:55. Reason: Kloote disleektie
Ik vind dit inderdaad een mooi horloge, alleen weet ik niet of ik er het geld voor over zou hebben; adviesprijs van ca $2,000 Net even geGoogled en je kunt deze nieuw voor ca $1,500 kopen. Maar als je dan bedenkt dat dit in feite dezelfde Fortis is als mijn vrouw en ik in '98 voor Fl 1,165 (= €530 = $690) gekocht hebben. Zei ik al dat dit bedrag voor 2 (twee) horloges was? Oh en by the way (tussen haakjes in goed Nederlands), dat vonden wij toen best duur .... Ik zou eerder de Swatch versie van een dergelijk horloge kopen, zoals de Cobra-groep serie uit de negentiger jaren.
Eigenlijk ken(de) ik uit de Fortis Art Edition serie alleen het "schoolbord" horloge (IQ) en de Planeten versie. Nogmaals, best wel fraai, maar te duur in mijn boekje.
Ron
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)