Ooit zal ik ook een Amphibian nemen. Maar dan wil de bezel insert en inlay vervangen zoals hieronder, ik vind bezel van de classic Amphibian niet zo mooi. Alleen zijn die dingen samen volgens mij duurder dan het horloge zelf....
![]()
Ooit zal ik ook een Amphibian nemen. Maar dan wil de bezel insert en inlay vervangen zoals hieronder, ik vind bezel van de classic Amphibian niet zo mooi. Alleen zijn die dingen samen volgens mij duurder dan het horloge zelf....
![]()
Last edited by Racka; March 29th, 2011 at 21:41.
Zo ziet een Amphibian er inderdaad wel erg cool uit
Heb zelf een stuk of vier van die Vostok duikers, deze vind ik eigenlijk zelf het aardigst:
(Op een flieger-strap jaja, ik weet het)
Ohja, zal ook maar eens een nieuwe neerzetten!
![]()
Dat moet een Pellikaan zijn!
(deze is van Jürgen, Horlogeforum limited 2009, met prachtige band)
Groeten,
Martin
Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010
Jep, is inderdaad een Pellikaan!
"Dutch Made" Gaaf hoor![]()
Ik blijf toch altijd een beetje dubben wat ik nou van Pellikaan vind. Enerzijds tof dat je als hobbyist (uit mijn stad nog wel) een merk uit de grond weet te stampen en je horloge bij juweliers te koop krijgt. Anderzijds is het maar een 6498 in een pilot case met diamond crown met een niet verschrikkelijk lastig wijzerplaatje erin. De jongens op homage forum zouden deze slapend in elkaar kunnen klussen voor 10% van het geld, zeg maar. Ik zou met m'n 2 linkerhanden waarschijnlijk nog een heel end komen.
Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010
Current watches:
Stowa Antea
Prometheus CR1
OWC MS-5517
Custom PAM 6152/1 homage
WUS Chinese project watch
Fantasy PVD 5513 MilSub
Poljot ШТУРМАНСКИЕ (vintage airforce issue)
Alpha Paul Newman
Christopher Ward Kingfisher C6 T3
Casio G-Shock Zombie Slayer
Citizen Crystron
Casio F-91W
Je hebt zeker een punt Guy, maar datzelfde zou je ook kunnen zeggen voor een heleboel merken helaas. Veruit het grootste deel van de merken gebruikt een massaal ingekochte kast, hetzelfde ongemodificeerde ETA-uurwerkje en voegt zelf alleen een wijzerplaat en wijzers toe. Dat geldt voor Pellikaan, maar net zo goed voor de meeste andere kleine merken/boutique brands.
Een nieuwe (maar 't is een oude)
Groeten,
Martin
Ik denk dat het model dat voor horlogeforum.nl is gemaakt, een hele goede prijs had, ik meen €450, gezien wat je ervoor kreeg. Heb nog steeds spijt dat ik niet meegedaan heb, toen. Met de gebruikte kwaliteit van onderdelen, zul je dit niet veel goedkoper zelf kunnen. En bovendien, een horlogebouwer mag toch best ook wel wat verdienen. We kunnen niet allemaal zelf horloges in elkaar zetten
Groeten,
Martin
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)