Thread: Kopen in Japan

Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 10 of 39
    Member

Kopen in Japan

Een maand geleden een Casio GWF-1000 (atomic Frogman) gekocht in Japan. Bijna twee weken geleden, op zondag, werd mijn bestelling in Japan op de post gedaan. Volgens de tracking info die ik heb, is het pakje de dinsdag daarop aangekomen in Brussel X, het grote postsorteercentrum. Sindsdien ligt het daar te wachten op "presentation to the customs commissioner". Dus twee dagen om van Japan in België te geraken en nadien is dat daar tot nog toe al anderhalve week blijven liggen zonder dat er nog wat mee gebeurd is. Ik word er gek van ... En dan is de kans ook nog groot dat ik douanekosten zal mogen betalen. Als ze mij extra kosten willen aansmeren, mogen ze wel maken dat het vooruit gaat.
    Duurt het bij jullie ook zo lang eer een pakje van buiten de EU in jullie bezit is?

Moderator Lester Burnham's Avatar

Re: Kopen in Japan

Het kan erg verschillen, maar meestal heb ik dingen toch wel binnen anderhalve week binnen. Afgelopen dinsdag kreeg ik een pakketje uit L.A. binnen die er 6 dagen (inclusief een weekend, 4 werkdagen dus) over had gedaan. Ook uit Azie is het meestal wel binnen binnen pakweg anderhalve week, alhoewel ik niet vaak/nooit iets uit Japan bestel. Misschien maakt dat ook nog verschil.

Member

Zal aan de Belgische Post liggen zeker? Pakket is verzonden via EMS. Ik begrijp dat toch écht niet.

Member Bidle's Avatar

Nope, niet direct wel naar Nederland en soms ook lang moeten wachten... Hier iig topic met vergelijkbare gebeurtenissen:
    Daar gaan we weer (Nederlandse Douane perikelen)...
    Feel free to check out and make comments on my photo's: Click!

Member

Quote Originally Posted by Bidle View Post
    Nope, niet direct wel naar Nederland en soms ook lang moeten wachten... Hier iig topic met vergelijkbare gebeurtenissen:
    Daar gaan we weer (Nederlandse Douane perikelen)...
    Grmpf. Benieuwd wat dat grapje mij nog gaat kosten. Hopelijk niet het bedrag van de BTW (21 % bij ons) of meer ...
    En dat het pakje lang weg blijft, is dan ook geen goed teken naar extra kosten toe?

Waarschijnlijk betekent het dat de Belgische douane het pakje heeft onderschept en nu in een invoer-procedure terecht is gekomen. Als ik jou was zou ik maar rekenen op het ergste. Kan het alleen maar meevallen.

Wel gaaf dat je een GWF-1000 hebt gekozen trouwens! Echt heel stoer horloge

Moderator G-Shock Forum Sjors's Avatar

Wink Re: Kopen in Japan

Hoi Karel,

Hier in Nederland hou ik altijd rekening met zo'n 20% belasting voor de Douane plus €17.- voor de TNT, omdat ze het pakketje een paar honderd meter moeten vervoeren en vervolgens bijna een week vasthouden.....

Voor een GWF-1000 zal die €17 nog relatief in verhouding zijn, maar de meeste van mijn horloges zitten in de €100.- en €150 klasse. Dat betekend zo'n €20 á €30 belasting plus €17 kosten. Dat is echt niet leuk als je een rekening achteraf (te betalen aan de deur) van €50.- krijgt voor een horloge van rond de €150.- (inclusief verzendkosten).

Meestal ligt het hier zo'n 4 dagen in opslag, vooraleer de Douane beambte er tijd voor heeft om naar te kijken. Pas zelfs een pakje binnengekregen dat 8 dagen van de radar was verdwenen en ineens aan de deur was. Je kan er vanuit gaan dat een pakketje binnen twee dagen in Europa is. De Japanse EMS is heel efficient. Helaas dus alleen maar tot aan de landsgrens.

Groetjes,

Sjors
    There are only 10 kind of people. Those who understand binary and those who don't.

Bezoek ook eens het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member

Thx. BTW, it's getting worse. Ik heb een brief ontvangen van de douane. Ze willen dat ik meer informatie geef over de inhoud van het pakje. De waarde, gedetailleerde info over de inhoud e.d. Dus als ik de waarheid vertel over wat dat ding waard is, word ik allicht ook zwaarder belast? Ik vind het vreemd dat ik ze al die gegevens moet gaan meedelen. Hangt er dan geen sticker met dergelijke info op die doos? Als ik die info nu ook nog moet gaan meedelen, zal ik allicht nog zeker tot eind volgende week moeten wachten, eer ik dat pakje ontvang. Ik ga alleszins naar die mannen bellen voor die info, maar ik ga er direct ook mijn beklag bij doen over de lange duur van de levering. Ze hadden die info ook direct kunnen vragen i.p.v. pas na een week een brief te sturen. Ik begin het echt te krijgen van die tamzakken.

Tja, die brief heb ik ook een paar keer gekregen.

Doen ze als er OF geen waarde-info opstaat OF als ze de aangegeven waarde niet geloven.

Bewijs dat je moet leveren is een printscreentje van Paypal (tenminste, zo was dat in mijn gevallen) en dan berekenen ze daar ze BTW/heffingen over.

Het is niet anders vrees ik!

Member Oldheritage's Avatar

Ik moet eerlijk wezen: tot nu toe zijn al mijn pakjes prima zonder extra kosten door de douane geraakt. Ik heb zelfs nog maar 2 maal de 10 euro moeten betalen die ze aanrekenen om het pakje te openen en de inhoud na te kijken op zijn waarde. Gelukkig was dit twee keer bij een horloge dat onder de 100 dollar kostte, waardoor de totale taksen onder de 10 euro zouden liggen en dan rekenen ze deze niet aan, alleen de 10 euro presentatie kosten.

Afhankelijk van de waarde van je pakje kan je er dus met wat geluk nog goedkoop vanaf komen...
    Vostok, Vostok Europe, Buran, Moscow Classic, Slava, Raketa, HMT, Casio, Seagull, Shanghai, Alpha, Hamilton, Swatch, Ascot, SpeedTimerKollektion, Seiko, Mido, Junghans, Lyndon, Citizen, Laco.

Page 1 of 4 1234 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)