Like Tree1Likes

Thread: Madhouse stelt zich voor

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 30
    Member Madhouse1979's Avatar

Madhouse stelt zich voor

Ik ben Madouse (Roy) en kom ook van het htforum (ben daar administrator) vandaan (net zoals T_I en Sillentwolf) en daar kletsen we veel over horloges. Ik lees al een tijdje mee hier en daarom maar even voorstellen.

Ik ben dus Roy, 33 jaar, getrouwd, eerste kleintje is op komst, ik ben ICT'er en mijn horloge "tik" is er altijd wel geweest maar had nooit prioriteit tot ik een jaar geleden gestopt ben met roken en een tijdje het geld wat ik op rookte in een potje heb gedaan en zo mijn eerste "echte" horloge gekocht. De keuze is gevallen op een Hamilton Khaki Pilot Aviation met een stalen band, hier heb ik later een custom strap voor laten maken en zo kan ik dus mooie afwisselen. Inmiddels ben ik ook in China aan het shoppen geweest daar ik op zoek was naar een goedkopere pilot met een lichte dial (die zoek ik nog steeds). Toevallig kwam ik op diversen forums de Chinawatches tegen en heb er eigenlijk binnen vrij korte periode 2 besteld. Mijn smaak is echt Vintage, Pilot en Army en sommige duikers vind ik ook erg mooi. Ik hou dan weer niet van die Army/Nato straps maar gewoon een mooie lederen.

Hieronder een overzicht van de horloges die ik nu in mijn bezit heb.

Hamilton Khaki Pilot Aviation - 46mm Automaat (stalen band ook aanwezig)

Parnis Big Pilot - 47mm Automaat (Chinawatch)

Marina Militare
    GMTII - 44mm Automaat (Chinawatch)

Daarnaast heb ik nog een Seiko en een Pulsar (totaaloverzicht)

En om alles netjes op te bergen heb ik deze watchwinder kunnen bemachtigen via ebay (word eind juli verstuurd, dan volgt een echte foto). De kleur was niet mijn eerste keuze maar het gaat om functionaliteit, ik hoef nu niet steeds mijn horloges op tijd te zetten.

Mijn WatchWishList (WWL)
    - Omega Seamaster PO 45mm (Grijze uitvoering)
    - Omega Speedmaster The Legend (Michael Schumacher edition)
    - Zal vast nog wel wat bij komen

Waarschijnlijk blijven de Omega's slechts dromen, budget voor zo'n horloge heb ik niet.

Tevens vind ik uurwerken super interessant en ben zelfs bezig me in aan het leren om zelf eens een uurwerk (en horloge) in elkaar te zetten. De bedoeling is om binnenkort in China een goedkoop uurwerkje op de kop te tikken en daar eens mee gaan stoeien zodat ik ook in de praktijk leer hoe het nu werkt, in de boeken snap ik het wel redelijk namelijk.
    Last edited by Madhouse1979; July 5th, 2012 at 13:34.

Member Bidle's Avatar

Re: Madhouse stelt zich voor

Welkom, klinkt goed!! Mooie Hamilton heb je daar.
    Wat ook leuk is om een horloge zelf te servicen bij een horlogemaker. Bij sommige kan dat en heb je min of meer 1 op 1 les.
    Feel free to check out and make comments on my photo's: Click!

Thnx! Goede tip, ik heb nog wel wat connecties dus wellicht is het mogelijk. Heb al veel literatuur aangeschaft om me te verdiepen hoe de uurwerken in elkaar zitten, nu alleen de praktijk nog. Ik denk dat ik binnenkort eens op zoek ga naar een goedkoop uurwerk uit China ofzo om uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten.

T_I
    T_I is offline
    Member T_I's Avatar

Quote Originally Posted by Madhouse1979 View Post
    Ik ben Madhouse en kom ook van het htforum (ben daar administrator) vandaan (net zoals T_I en Sillentwolf) en daar kletsen we veel over horloges. Ik lees al een tijdje mee hier en daarom maar even voorstellen.
    Welkom.

Parnis Big Pilot 47mm Automaat (Chinawatch)
    Leuk, hebben ze die ook een maatje kleiner? (Max 45 mm) Zo ja, woar? ;)

Mijn droom is een Omega Seamaster PO in 45,5mm en dan de grijze uitvoering. Daarnaast vind ik uurwerken super interessant en ben zelfs bezig me in aan het leren om zelf eens een uurwerk (en horloge) in elkaar te zetten.
    Klinkt bekend. Ik heb binnenkort een zakhorloge die gerepareerd moet worden. Wil ik ook zelf proberen. (als m'n oom het kon, dan moet mij dat ook lukken ;) )
    ... Time line?! This is no time to argue about time! We don't have the time.

... Time is a figment of your imagination, lunchtime doubly so

Quote Originally Posted by T_I View Post
    Leuk, hebben ze die ook een maatje kleiner? (Max 45 mm) Zo ja, woar? ;)
    Niet die maar ze hebben genoeg 43mm horloges. Weet niet of ik hier links mag noemen maar op het htforum heb ik ze al vaker genoemd

Quote Originally Posted by T_I View Post
    Klinkt bekend. Ik heb binnenkort een zakhorloge die gerepareerd moet worden. Wil ik ook zelf proberen. (als m'n oom het kon, dan moet mij dat ook lukken ;) )
    Gewoon opletten wat je doet en uiterst secuur te werk gaan. In China heb je uurwerkjes van ongeveer 30 dollar, dat is leuk om mee te knutselen.

Foto update in de eerste post

Moderator Martin_B's Avatar

Ook van mij alsnog welkom

Mooi stel horloges heb je, dat er nog vele mogen volgen

Groeten,

Martin
    Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Bedankt! Tja en dat er idd nog maar velen mogen volgen, geloof alleen dat mijn vrouw daar niet zo blij mee is maar goed, komt allemaal goed

Member Bidle's Avatar

Bedankt! Tja en dat er idd nog maar velen mogen volgen, geloof alleen dat mijn vrouw daar niet zo blij mee is maar goed, komt allemaal goed
    Bij mij gaat het vaak als volgt:

"Huh, heb je nu alweer een nieuw horloge gekocht?"
    "Deze??,.. nee joh die heb ik toch al heel lang dat is die blauwe die jij ook wel leuk vond!"
    "Hmm, tja ik kan het ook allemaal niet meer bijhouden."

drx86 likes this.
    Feel free to check out and make comments on my photo's: Click!

Geweldig!!! :D

Page 1 of 3 123 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)