Ik ben Madouse (Roy) en kom ook van het htforum (ben daar administrator) vandaan (net zoals T_I en Sillentwolf) en daar kletsen we veel over horloges. Ik lees al een tijdje mee hier en daarom maar even voorstellen.
Ik ben dus Roy, 33 jaar, getrouwd, eerste kleintje is op komst, ik ben ICT'er en mijn horloge "tik" is er altijd wel geweest maar had nooit prioriteit tot ik een jaar geleden gestopt ben met roken en een tijdje het geld wat ik op rookte in een potje heb gedaan en zo mijn eerste "echte" horloge gekocht. De keuze is gevallen op een Hamilton Khaki Pilot Aviation met een stalen band, hier heb ik later een custom strap voor laten maken en zo kan ik dus mooie afwisselen. Inmiddels ben ik ook in China aan het shoppen geweest daar ik op zoek was naar een goedkopere pilot met een lichte dial (die zoek ik nog steeds). Toevallig kwam ik op diversen forums de Chinawatches tegen en heb er eigenlijk binnen vrij korte periode 2 besteld. Mijn smaak is echt Vintage, Pilot en Army en sommige duikers vind ik ook erg mooi. Ik hou dan weer niet van die Army/Nato straps maar gewoon een mooie lederen.
Hieronder een overzicht van de horloges die ik nu in mijn bezit heb.
Hamilton Khaki Pilot Aviation - 46mm Automaat (stalen band ook aanwezig)
Parnis Big Pilot - 47mm Automaat (Chinawatch)
Marina Militare GMTII - 44mm Automaat (Chinawatch)
Daarnaast heb ik nog een Seiko en een Pulsar (totaaloverzicht)
En om alles netjes op te bergen heb ik deze watchwinder kunnen bemachtigen via ebay (word eind juli verstuurd, dan volgt een echte foto). De kleur was niet mijn eerste keuze maar het gaat om functionaliteit, ik hoef nu niet steeds mijn horloges op tijd te zetten.
Mijn WatchWishList (WWL)
- Omega Seamaster PO 45mm (Grijze uitvoering)
- Omega Speedmaster The Legend (Michael Schumacher edition)
- Zal vast nog wel wat bij komen
Waarschijnlijk blijven de Omega's slechts dromen, budget voor zo'n horloge heb ik niet.
Tevens vind ik uurwerken super interessant en ben zelfs bezig me in aan het leren om zelf eens een uurwerk (en horloge) in elkaar te zetten. De bedoeling is om binnenkort in China een goedkoop uurwerkje op de kop te tikken en daar eens mee gaan stoeien zodat ik ook in de praktijk leer hoe het nu werkt, in de boeken snap ik het wel redelijk namelijk.

1Likes
LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote