Thread: nieuw op dit forum en daarom maar even voorstellen.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 27
    976
    976 is offline
    Member

Re: nieuw op dit forum en daarom maar even voorstellen.

Hoi om-4
    Volgens mij is de opleiding heel anders nu,volgens een oud collega uit de werkplaats Ron (misschien ken je hem nog wel) is het er niet beter op geworden maar alle anderen vinden juist van wel.
    Is nu heel internationaal ;voertaal in de helft van de klassen is engels en tegenwoordig zijn de afstudeerprojecten ook anders minder productgericht soms.

doe jij nog iets in de designrichting op het moment of ben je een heel andere richting opgeslagen?

gr Dirk

Member om-4's Avatar

hoi Dirk,

Vroegah was alles betah. Gelukkig is dat niet altijd zo.
    Tja, toen ik op de academie zat zag je net mondjesmaat computers verschijnen. Het hele 3d cadcam gebeuren, etc heb ik gemist.

Lekker met technische pennen en malletjes nog technisch leren tekenen. Ik zou nog wel 3d software onder de knie willen krijgen zoiets als Rhino maar ik merk dat het heel moeilijk is om 3d te denken binnen een 2d veld op de computer. Ik ga sneller prutsen met echt materiaal zoals papier/hout en dan ontstaan dingen terwijl ik er mee bezig ben.

Hier op het forum zwerven nog wat 2d renderingen van horloge ontwerpen waar ik zo nu en dan wat mee doe. Beetje 3d zou dan wel fijn zijn om het iets tastbaarder te tonen.
    Uiteindelijk heb ik AudioVisuele Media gestudeerd en ben ik film/documentaire maker geworden, oa.

Chip

Sponsor Dimer's Avatar

Welkom :D

We are giving away a brand new TAG Heuer Steel/Gold Aquaracer Click HERE to participate!

976
    976 is offline
    Member

hoi Chip,
    klinkt goed! dacht al een camera te herkennen in je avatar
    Er staat nu zelfs een 3d printer op de academie maar zelf werk ik ook nog gewoon met radiusmallen /passers e.d. bij het ontwerpen en uitvoeren van mijn zakmessen!

Ik weet niet of je hier reclame mag maken voor een website maar op mijn website www.dirkdewit.com zijn wat van mijn ontwerpen te zien.
    Ik loop al een tijdje rond met een pril/vaag plan om nog eens ooit een eigen horloge(kast) te bouwen.

gr Dirk

Member Bidle's Avatar

Welkom,

Tja, momenteel staan de horloges even op een laag pitje, maar betekent niet dat ik nog steeds alles redelijk volg. Uiteindelijk draait het allemaal om keuzes waar je je tijd in stopt. Momenteel is het een oude Valiant.

Heb ondertussen wel een paar leuke horloges gevonden, maar wellicht later daarover meer. Heb overigens nog een paar keer op je site gekeken en blijft me wel trekken.
    Feel free to check out and make comments on my photo's: Click!

Moderator Lester Burnham's Avatar

Quote Originally Posted by 976 View Post
    hoi Chip,
    Er staat nu zelfs een 3d printer op de academie maar zelf werk ik ook nog gewoon met radiusmallen /passers e.d. bij het ontwerpen en uitvoeren van mijn zakmessen!

Ik weet niet of je hier reclame mag maken voor een website maar op mijn website www.dirkdewit.com zijn wat van mijn ontwerpen te zien.
    Ik loop al een tijdje rond met een pril/vaag plan om nog eens ooit een eigen horloge(kast) te bouwen.

gr Dirk
    Zolang er geen foto's van de messen (mooi vakwerk trouwens!!) op WUS komen en de 'reclame' beperkt blijft tot die ene posting van je website vind ik het prima

Member Temperarely's Avatar

hoi Chip,

gr Dirk

Wauw Dirk mooi !!!

Naast horloges zijn zakmessen ook een liefhebberij van mij. Dat heb je nou éénmaal met "ouwere bikers" . Een stukje standaard gereedschap zegmaar.

ATS-34

Elf.
    Hey man , watch the road , watch the road !

976
    976 is offline
    Member

Quote Originally Posted by Lester Burnham View Post
    Zolang er geen foto's van de messen (mooi vakwerk trouwens!!) op WUS komen en de 'reclame' beperkt blijft tot die ene posting van je website vind ik het prima
    Dank je Lester voor beide opmerkingen!
    gr Dirk

Member om-4's Avatar

gr Dirk
    Nou met jouw kennis van metalurgie en mogelijkheden tot CNC zou dat geen probleem mogen vormen denk ik. Ik zeg doen.

976
    976 is offline
    Member

Quote Originally Posted by om-4 View Post
    Nou met jouw kennis van metalurgie en mogelijkheden tot CNC zou dat geen probleem mogen vormen denk ik. Ik zeg doen.
    Ja dat zou je denken............ helaas heb ik op oudjaarsdag een herseninfarct gehad en het ziet er voorlopig niet naar uit dat ik terug kan naar mijn oude baan.
    Ik probeer nu de draad weer op te pakken door ongeveer een uurtje of wat per week in mijn eigen werkplaats te pielen.
    Maar ja door de verkoop van mijn motor(ik heb flinke evenwichtsproblemen) heb ik een aantal mooie horloges kunnen kopen.
    En ik heb wat meer tijd om eens op een forum rond te kijken.

gr Dirk

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)