Thread: Nieuwe aanwinst: Alpha "the Ocean"

Results 1 to 8 of 8
    Member

Nieuwe aanwinst: Alpha "the Ocean"

Mijn 2e Alpha is vandaag binnengekomen. Na mijn (nog) positieve ervaring met mijn
    Alpha "Submariner" wou ik graag nog een "the Ocean" voor koninginnedag. Echter zag
    ik het niet zo zitten om nu nog uit HK te gaan bestellen en misschien het horloge
    een dag te laat binnen te krijgen (zal je net weer zien). Gelukkig bood een gebruiker
    op een ander horlogeforum de uitkomst, hij bood bij toeval net het horloge aan wat
    ik wou hebben en de deal was dus erg snel gemaakt.

De Alpha "the Ocean" is een hommage aan de welbekende (en in mijn ogen wonderschone)
    Omega Planet Ocean. Een eerbetoon aan een horloge wat zijn weerga niet kent en altijd wel
    een 'nekkendraaier' zal blijven. Het is géén Omega en het pretendeert ook geen Omega
    te zijn, er staat met koeienletters (hoofdletters) "ALPHA" op en het logo van Alpha lijkt
    ook niet echt op een Omega. De vormgeving lijkt erop, maar daar houdt dan ook elke
    vergelijking mee op, een discussie hierover voeren heeft dan ook geen enkele
    zin en is ook niet gewenst. (dit laatste is natuurlijk niet vervelend bedoeld ofzo)

Het horloge draagt prettig en de Oyster-band staat hem goed, dit is imho een blijvertje!
    Het is voorzien van een Sea-Gull ST16 uurwerk wat zijn werk met 21.600bph doet.

Nu nog even goed oppoetsen, leuk oranje bandje ervoor scoren en ik kan er de weer lekker tegenaan.
    I have a mind that ticks like a clock and, like a clock, it regularly goes cuckoo!

Member MHe225's Avatar

Re: Nieuwe aanwinst: Alpha "the Ocean"

Quote Originally Posted by Jazz.NL

Het is géén Omega en het pretendeert ook geen Omega te zijn .... een discussie hierover voeren heeft dan ook geen enkele zin en is ook niet gewenst ....
    Heel mooi en ik begrijp precies wat je bedoelt met die discussies. Sommige mensen in het Omega- / Rolex- / VulMaarIn- forum zijn echte snobs. Ik heb inderdaad bijzonder onaangename posts en opmerkingen over, bijvoorbeeld, deze Alpha en de Orient PO gelezen. Niet nodig in mijn boek, want het zijn geen kopieen en pretenderen ook niet het origineel te zijn. En in die zin kan ik Alpha en Parnis wel zeer waarderen: redelijk goede klokjes met uitstekende looks voor een zeer schappelijke prijs. Mijn Paul Newman en Parnis Power Reserve misstaan absoluut niet naast mijn Omega's en IWC's.

Ron

PS - 2 zielen 1 gedachte - ik had deze draad nog niet gelezen toen ik mijn Koninginnedag opmerking en draad-suggestie maakte in de Wat Draag je Vandaag draad
    Last edited by MHe225; April 15th, 2011 at 03:30.

Member GuySie's Avatar

Quote Originally Posted by MHe225 View Post
    Sommige mensen in het Omega- / Rolex- / VulMaarIn- forum zijn echte snobs.
    True. Ik mijd Public hier ook echt als de pest. Affordables is imho ook met gemak het fijnste subforum van WUS (nouja, na Kaliber dan ). Je komt er niet de duurste klokjes tegen, maar iedereen doet gewoon chill tegen elkaar.

Moderator Lester Burnham's Avatar

Quote Originally Posted by GuySie View Post
    True. Ik mijd Public hier ook echt als de pest. Affordables is imho ook met gemak het fijnste subforum van WUS (nouja, na Kaliber dan ). Je komt er niet de duurste klokjes tegen, maar iedereen doet gewoon chill tegen elkaar.

Dat wilde ik ook maar zeggen ;)

Je hebt wel gelijk trouwens, Affordables is ook mijn derde thuisbasis na Kaliber en de Moderators war-room

By the way, vergeleken met wat andere (buiten WUS) forums valt het snob-gehalte op Public nog best mee!

Member Racka's Avatar

Weet iemand of deze dingen nog ergens te koop zijn? Op de officiële site kan ik hem vinden....

Moderator Lester Burnham's Avatar

Hij staat nog wel in het zwart op hun website, de oranje versie zal momenteel effe uitverkocht zijn. Alpha haalt het dan altijd van de site af, zal binnenkort wel weer terugkomen!

Ze verkopen trouwens ook een losse oranje bezel insert. Je zou dus een zwarte kunnen kopen, en voor $12 extra de oranje bezel insert erbij doen. Kan je ook nog eens wisselen

Member Racka's Avatar

Quote Originally Posted by Lester Burnham View Post
    Hij staat nog wel in het zwart op hun website, de oranje versie zal momenteel effe uitverkocht zijn. Alpha haalt het dan altijd van de site af, zal binnenkort wel weer terugkomen!

Ze verkopen trouwens ook een losse oranje bezel insert. Je zou dus een zwarte kunnen kopen, en voor $12 extra de oranje bezel insert erbij doen. Kan je ook nog eens wisselen
    Thanks, ik heb ze gemaild en heb snel antwoord gekregen. Ze hebben alle onderdelen liggen en als ik een mail stuur dat ik hem wil hebben kunnen ze hem voor me assembleren. Ik ga nog heel even twijfelen voordat ik een keus maak.

Member om-4's Avatar

nieuwe opmaak op de site?

Anyway, gister wat gewonnen op Ebay.
    Bod gedaan op een vage foto van een LIP duiker.

Name:  $(KGrHqMOKjkE3vwoNoC!BN8l8So9iw~~_14.JPG
Views: 158
Size:  1.1 KB

Enige dat ik weet is quartz. Kan er verder niks over vinden.
    Volgende week weet ik meer.

iets groter is makkelijker kijken, sorry.

Volgens mij heb ik iets in de verkeerde thread gepost. Foutje... Mooie Alpha trouwens.
    Last edited by om-4; June 18th, 2011 at 17:15. Reason: groter foto. verkeerde thread.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)