Onderweg! - Wat is er onderweg naar jouw collectie? - Page 11
Like Tree108Likes

Thread: Onderweg! - Wat is er onderweg naar jouw collectie?

Page 11 of 11 FirstFirst ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Results 101 to 103 of 103
    Member

Re: Onderweg! - Wat is er onderweg naar jouw collectie?

Jammer dat je achter het net gevist hebt. Had een prachtige catch geweest.

Hieronder een plaatje van de gehele familie. De Grand Seiko's waren in begin 60's alleen maar handwinders. Seiko's automaten vielen onder de Seikomatic lijn. De top of the line chronometer Seikomatics deden niks onder voor hun Grand Seiko broers. Later kreeg de Seikomatic chronometer de nieuwe Grand Seiko naam en werd het de eerste Grand Seiko. Links het model dat ik heb, de niet chronometer uitvoering van de familie. Rechts de 2015 reissue van de 62 GS.

Last edited by meaantje; 5 Days Ago at 11:29.
    Bidle, MHe225 and Proenski like this.

Member Proenski's Avatar

Quote Originally Posted by meaantje View Post
    Ik ben met die horlogemaker in contact gekomen via het Seiko forum. Hij doet dit als vulling van zn oude dag nu hij met pensioen en hij levert echt heel goed werk Hij zei al dat als ik geluk had dat ik hem niet per uur betaal Ik had het horloge als volledig werkend gekocht op Ebay maar er was een probleem met de dag weergave. Er ontbraken een paar schroefjes waardoor er een onderdeel los was gekomen bleek later... Heel amateuristisch allemaal van de vorige horlogemaker. Maar er waren ook meer (onvoorziene) problemen.

Bij het uit elkaar halen van het horloge bleek ook dat er een verkeerd glaasje en bezel op zaten. De 1960's Seiko's hebben een bijzondere constructie, het glaasje word namelijk op de kast geplaatst en word vasgezet met de bezel vast die vast klikt. Dit glaasje was gewoon in de kast gedrukt en de bezel was vast gelijmd Er moest dus een nieuwe bezel komen en het glaasje moest worden vervangen (het vervangen van het glaasje stond al op de planning trouwens, bezel niet). Ook waren er nog een hoop andere problemen met de wijzers en het uurwerk. Maar na het uurwerk voor een 2e keer uit elkaar halen loopt het horloge nu al 3 dagen goed en is het onderweg naar mij.

Ik vind dit echt een mooi en bijzonder model. Het horloge deelt zijn DNA met de eerste automatische "62" Grand Seiko's. Ik ben zelf erg geinteresseerd in de 60's Seiko's.
    Dat is altijd prettig, om een goede horlogemaker achter de hand te hebben. Zeker wanneer je iets minder gangbare modellen/ uurwerken in je collectie hebt.
    Bidle and meaantje like this.
    First love: Orient - I cheat with: Seiko, Mido, Oris, Glycine, Hamilton, Tissot and a few Russians, - and flirt with: Omega, Sinn plus many others Hidden Content

Member

Quote Originally Posted by Proenski View Post
    Dat is altijd prettig, om een goede horlogemaker achter de hand te hebben. Zeker wanneer je iets minder gangbare modellen/ uurwerken in je collectie hebt.
    Zeker! Ik heb al weer 2 projectjes klaar liggen... Of nou ja op dit moment 1 en binnenkort 2. Daar zal ik vermoedelijk binnenkort wat over vertelen. Nu eerst een ander horloge dat onderweg is (hopelijk, *knocks on wood*) en wel gewoon goed loopt. De foto's zijn vaag maar van wat ik kan zien ziet het er heel goed uit. Wel een beetje tricky want de verkoper heeft 0 feedback op ebay. Gelukkig bestaat er paypal en ebay money back garuantee.

Page 11 of 11 FirstFirst ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)