Onderweg! - Wat is er onderweg naar jouw collectie? - Page 14
Like Tree146Likes

Thread: Onderweg! - Wat is er onderweg naar jouw collectie?

Page 14 of 14 FirstFirst ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Results 131 to 140 of 140
    Member

Re: Onderweg! - Wat is er onderweg naar jouw collectie?

Nog geen foto van het horloge (is nog niet binnen natuurlijk) maar even een afbeelding geleend van jomashop om een impressie te geven.
    Ik heb wel al een exemplaar van dit horloge in handen gehad en niet zo heel groot (44mm ofzo) redelijk dik (ongeveer 15mm), open caseback en kinetic met 24 uurs klok.
    Er gaat waarschijnlijk wel een bruine leren band op binnenkort, want die vind ik wat comfortabeler dan de metalen banden.
    Alles wel onder voorbehoud dat DHL en creationwatches netjes leveren, maar daar heb ik wel vertrouwen in.

Name:  seiko-kinetic-gmt-black-dial-black-leather-men_s-watch-sun033_2_1.jpg
Views: 57
Size:  99.4 KB
    T_I, Proenski and meaantje like this.

Member Proenski's Avatar

Da's een mooie! Ik moest eerst ook niets van staal hebben maar ik heb nu voor veel horloges ook wel een stalen band voor (al dan niet aftermarket). Staal, rubber en nato; het draagt toch allemaal lekkerder als het warm is
    First love: Orient - I cheat with: Seiko, Mido, Oris, Glycine, Hamilton and a handful of Russians, - and flirt with: Omega, Sinn plus many others Hidden Content

Member

Ik ben na de verkoop van mijn vorige king Seiko opzoek geweest naar een vervanger. Eindelijk deed deze mogelijkheid zich voor, klopte helemaal voor mij. Kan niet wachten....

MHe225 and Proenski like this.

Member MHe225's Avatar

^^^
    Ziet goed uit - gefeliciteerd.

Ikzelf kijk ook naar KS en vroege GS modellen. Ben niet heel hard op zoek, maar op 'n dag ..... Ze hebben voor mij de allure van vroege Omega's en IWC's en doen daar kwalitatief niet voor onder. En dat voor een fractie van de prijs. Ik heb mijn zinnen gezet op een Hi-Beat en die komen minder vaak langs (in goede staat).

Member

Quote Originally Posted by MHe225 View Post
    ^^^
    Ziet goed uit - gefeliciteerd.

Ikzelf kijk ook naar KS en vroege GS modellen. Ben niet heel hard op zoek, maar op 'n dag ..... Ze hebben voor mij de allure van vroege Omega's en IWC's en doen daar kwalitatief niet voor onder. En dat voor een fractie van de prijs. Ik heb mijn zinnen gezet op een Hi-Beat en die komen minder vaak langs (in goede staat).

Thanks! Ik had in januari al een King Seiko gekocht. Zwaar onder de indruk van het horloge toen ik het eenmaal in mn handen had. Ik vind hem in deze kast variant zeker een van de mooiste horloges ooit gemaakt. Mischien ben ik als Seiko adept wat bevooroordeeld maar ik vind de King Seiko's echt veel mooier dan de Omega's in dezelfde prijsklasse. Ik had mijn oude King Seiko verkocht omdat ik er eentje wilde in een beter staat (in april ergens vekrocht volgens mij). Sindsdien ook met een schuin oog gekeken naar verschillende aanbiedingen, dit was verreweg de beste deal die ik gezien heb dus was de deal snel gemaakt.

Jij bent echt opzoek naar een 36.000 bpm model of ook een 28.800 zoals deze?

Member MHe225's Avatar

Quote Originally Posted by meaantje
    Jij bent echt opzoek naar een 36.000 bph model of ook een 28.800 zoals deze?
    De voorkeur gaat uit naar een 10 Hz exemplaar - dat heb ik nog niet in mijn collectie, maar de iets langzamere (8 Hz) HiBeat modellen worden niet op voorhand afgeschreven.
    Misschien kun je via IM nog wat meer info en details delen, ervaringen, goede aanbieders, prijs-range, .....? Bij voorbaat dank.

PS - heb meteen een typfoutje gecorrigeerd ..... (Grand) Seiko heeft nog niet de kennis in huis om 600 Hz mechanische horloges te maken

Member

Quote Originally Posted by MHe225 View Post
    De voorkeur gaat uit naar een 10 Hz exemplaar - dat heb ik nog niet in mijn collectie, maar de iets langzamere (8 Hz) HiBeat modellen worden niet op voorhand afgeschreven.
    Misschien kun je via IM nog wat meer info en details delen, ervaringen, goede aanbieders, prijs-range, .....? Bij voorbaat dank.

PS - heb meteen een typfoutje gecorrigeerd ..... (Grand) Seiko heeft nog niet de kennis in huis om 600 Hz mechanische horloges te maken
    Er is maar 1 10hz automatisch uurwerk geweest, de 6159 en die zat alleen in de Grand Seiko's. De meeste hi-beat automaten zijn slechts 28.000 bph (ja nu wel goed). Veel handwinders zijn dan wel weer 36.000 bph. Ik zou vooral even rond kijken welke modellen je het mooiste vind, want er zijn er namelijk heel veel.
    MHe225 likes this.

Member Proenski's Avatar

Call me crazy maar nadat ik tijdens de vakantie mijn (gemodde) SKX vaak om de pols heb gehad kon ik de verleiding niet weerstaan om de 009 ook in huis te halen. Gaat waarschijnlijk "ten koste" van mijn BFK dat wel.

Name:  seskx009j.jpg
Views: 20
Size:  123.8 KB
    MHe225 and Al Faromeo like this.
    First love: Orient - I cheat with: Seiko, Mido, Oris, Glycine, Hamilton and a handful of Russians, - and flirt with: Omega, Sinn plus many others Hidden Content

Member

Quote Originally Posted by Proenski View Post
    Call me crazy maar nadat ik tijdens de vakantie mijn (gemodde) SKX vaak om de pols heb gehad kon ik de verleiding niet weerstaan om de 009 ook in huis te halen. Gaat waarschijnlijk "ten koste" van mijn BFK dat wel.

Name:  seskx009j.jpg
Views: 20
Size:  123.8 KB
    We zijn toch allemaal gek dat we horloges verzamelen?

Member Proenski's Avatar

Quote Originally Posted by meaantje View Post
    We zijn toch allemaal gek dat we horloges verzamelen?
    Ha! Ja, dat sowieso maar ik was net bezig om de doublures uit de collectie te halen.. Maar goed, ondanks zijn tekort komingen vind ik de SKX toch een geweldig horloge en voor het geld kun je bijna een Turtle kopen maar ik vind de Pepsi variant daarvan gewoon minder geslaagd dus call me crazy

Page 14 of 14 FirstFirst ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)