Like Tree1Likes

Thread: Parnis

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 27
    Member

Parnis

Hoi,

Ik vind de Parnis Portuguese erg mooi, maar als ik zoek naar een website vind ik alleen parniswatch.net maar is dat nou hun site of niet? Want als ik naar de prijzen kijk vind ik ze nogal goedkoop, en het horloge ziet er nogal duur uit

En is de Parnis Portuguese een goed horloge of niet? Dus dat die gewoon degelijk gemaakt is enz.

Thanks,
    Yannick

*edit* ik lees dat veel mensen ook bij ........... bestellen. Is dat een goeie verkoper? Het liefst heb ik iemand die iDeal accepteerd (m'n pa maakt er anders zo'n probleem van en dan zal het waarschijnlijk ook niet door gaan...)
    Last edited by Yannick1995; August 23rd, 2011 at 13:30.

Member Racka's Avatar

Re: Parnis

Deze verkoper (website) wordt aangeraden door veel WUS-ers: Parnis Marina Militare watch

De prijzen zijn correct, dat is wat ze ook zooo aantrekkelijk maakt
    Ik heb zelf geen Parnis maar ik neem aan dat de kwaliteit, in ieder geval voor dat geld, zeker goed is. Wat ik er over gelezen heb op het forum is dat het uurwerk (chinees) zeer goed is, maar de kwaliteitscontrole wat betreft assemblage en afwerking wat minder is. Dus de kwaliteit varieert een beetje.

Ik zou zelf het risico wel aandurven.

Martin_B en Lester Burnham kunnen je er wsl meer informatie over geven.

Succes

Member

Dankje Racka

Ik wacht dan nog even op hun reacties, en dan vooral over dat automatisch opwind systeem ik vind dat namelijk echt te gek en al helemaal als je het kunt zien, maar voor minder als €100 weet ik niet wat de kwaliteit is. En een witte wijzerplaat met blauwe cijfers en wijzers zie je ook niet vaak, en dan meestal is het voor mij te druk als ik er dan zo een zie.

Op ebay zag ik bijvoorbeeld deze: Parnis B-17 Automatic Watch w/ Power Reserve | eBay zelf kom ik nooit op ebay dus ik weet er niet veel van, maar het lijkt erop dat deze persoon veel positieve feedback heeft. Hij is dan met verzend kosten wel iets van €20 duurder maar ik denk dat m'n pa liever iets bij zoiets besteld dan bij iemand uit China

Member

Hmm, ik denk toch niet dat ik er voor ga. Ik heb het niet zo met chinese dingen. Balen, want ik vond 'm net zo mooi. Maar ik heb liever waar voor m'n geld.

Misschien weet iemand een horloge (merk) wat er op lijkt maar wel betrouwbaar is? (Geen IWC svp )

Member Racka's Avatar
    Orient is een heel goed merk. Kijk even op hun website. Hoge kwaliteit Japans horloge voor weinig geld. En Orient maakt z'n eigen uurwerken dus er zit niet zoals bij veel merken een "standaard" uurwerk in van een andere fabrikant (niet dat zo erg is, maar toch). Ook hebben ze een eigen identiteit (geen kopieen van andere horloges).

Lester Burnham (Mart) heeft er een een aantal en is er zeer over te spreken.

Member

Jammer dat de Parnis niet echt een 'echt' merk is...

Ik had nog evev op de Orient site gekeken maar ik kon niet echt iets leuks vinden, ik ben namelijk héél kieskeurig. Dus ik ga maar eens verder zoeken. Moet namelijk wel een doel hebben om voor te werken

Member Racka's Avatar
    Èn gelijk heb je. Als ik nog iets tegenkom zal ik het melden.

Ik ben zelf ook op zoek naar een perfect horloge (voor wat mijn budget toelaat) en moet zeggen dat het verdomd lastig is. Elke keer als ik hem heb gevonden heb, is er toch weer iets dat mij laat twijfelen. Wat dat betreft had ik het twijfel-topic helemaal vol kunnen schrijven . Maar ja, dat is je lot als je op WUS zit.
    Maar de zoektocht blijft toch leuk. Zo zie en lees je heel veel over horloges.
    Last edited by Racka; August 24th, 2011 at 01:26.

Moderator Lester Burnham's Avatar

Yannick! Daar ben ik dan!

Ben een zeer tevreden eigenaar van een Parnis Portuguese hommage. Ik blijf me erover verbazen hoe het mogelijk is (alles China-made dus, maar boeiend) dat er voor zo'n nette prijs zo'n fraai horloge gemaakt kan worden. Heb nooit een mechanisch probleem gehad en het horloge is ook nog eens vrij nauwkeurig. Onze Texaanse correspondent, Ron, had er ook een tijd eentje, naast zijn echte IWC Portuguese en zelfs hij was positief verrast door het kwaliteitsniveau. Het enige waaraan je kan merken dat het geen Zwitserse precisie is, is dat de rotor net wat meer geluid maakt dan gemiddeld en dat het uurwerk misschien net iets te klein is voor deze kast waardoor het er aan de achterkant wat gek uit kan zien.

Hier nog een paar plaatjes die ik van mijn Parnis heb:

-op het standaard leren bandje-

- op een oranje NATO -

- op een witte NATO -

- en, hoe ik het horloge nu draag, op een donkerbruine pilot -

Al met al een aanradertje!

Member MHe225's Avatar

Quote Originally Posted by Lester Burnham
    Onze Texaanse correspondent, Ron, had er ook een tijd eentje, naast zijn echte IWC Portuguese en zelfs hij was positief verrast door het kwaliteitsniveau.
    Klopt - de enige reden dat ik dit horloge niet meer heb is omdat ik het wilde weggeven. Mijn zwager Erik is helemaal wauws van een IWC Portuguese maar wil daar om de een of andere reden het geld niet aan uitgeven (kijk als bruin dat niet kan trekken, oke, maar in dit geval .......) Anyway, Erik viel bijna van zijn stoel en moest aan de zuurstof toen hij in '03 zag dat ik een Portuguese Chrono droeg. Dat kon hem nog steeds niet over de streep trekken.

Toen ik hier met Parnis in aanraking kwam, besloot ik na wat rondvragen om er ook eentje te kopen en hij valt inderdaad absoluut niet tegen. Ik heb hem een poosje gedragen (op een van mijn oude bandjes) om te kijken of ie een beetje goed loopt en blijft lopen en heb hem dit voorjaar aan Erik gegeven. Als een kind zo blij. En wat ik nog wel het meest lachen vind: z'n gouden Omega deVille (quartz weliswaar, maar toch) is in een laatje belandt en heeft sindsdien niet meer het daglicht gezien.

Nu heb ik via-via vernomen dat Erik's broer Jaap een beetje jaloers is (waarom krijg ik geen horloge?) dus ik ben nu naar een Parnis voor hem aan het kijken.

'n Paar plaatjes dan, kun je mooi de Parnis en de IWC vergelijken en ook zien wat Mart bedoelt als hij zegt dat het uurwerk aan de kleine kant is voor de kast:

Name:  100927_IWC_Parnis_3m.jpg
Views: 1563
Size:  509.1 KB
    Name:  100927_IWC_Parnis_5m.jpg
Views: 1461
Size:  619.1 KB

Ik blijf erbij dat de nieuwe forum software niet altijd even vriendelijk en vlekkeloos is; het lukte me niet om de de url / img van mijn eerdere plaatjes te kopieren en plakken. En even verder lezend wat ik vorig jaar allemaal over de Parnis schreef kwam ik Marts post over de Zombie Slayer (DW-6900CS-1) tegen; Mart schreef:
    Quote Originally Posted by Mart
    ... Toen ik het doosje net openmaakt werd ik positief verrast door de kleur van het horloge, omdat het zwart echt in hoogglans is en het contrast met de lichtgroene wijzerplaat en accenten erg opvalt is dit zeker geen dertien-in-een-dozijn grijze muis geworden. Ben er dan ook erg blij mee, heb net effe snel een fotootje gemaakt.
    Volg deze link om de Zombie Slayer te zien ..... Post hier je laatste aanwinst!

Bent U ook verbaasd??

Ron
    Last edited by MHe225; August 24th, 2011 at 03:40.

Member

Bedankt allen,

De Parnis word het helaas niet, dus ging ik gister avond eens kijken naar Duitse merken. Waren er wel 'n paar die ik mooi vond maar die waren meer dan €1000 en dat is toch teveel voor iemand van 16

Dus ik ga maar lekker verder zoeken naar het perfecte horloge in mijn budget... Zal moeilijk worden

Page 1 of 3 123 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)