Like Tree2Likes

Thread: Pontiac horloges

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 30
    Moderator G-Shock Forum Sjors's Avatar

Re: Pontiac horloges

Tik Tak, Pontiac
    There are only 10 kind of people. Those who understand binary and those who don't.

Bezoek ook eens het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member

Name:  Apo-Torck in Koksijde !.jpg
Views: 982
Size:  72.3 KBEen zeldzame (en zeer gedeeltelijke) foto van de organisatie van de strandspelen waaraan Pontiac deelnam : men ziet onder de toren van Hotel Royal (Koksijde, 1957) de reclamewagens van Apollinaris (rechts) en van Torck (links). Het gaat om een postkaart die ik kocht via de site Delcampe. Men ziet hier de zeedijk, en waar de twee wagens staan begint het Teirlinckplein (rechts) waar de spelen georganiseerd werden, met als eerste prijs, zoals gezegd, een Pontiac-polshorloge voor de winnaars van "De Koningen der Baan/Les Rois du Volant"

Moderator Martin_B's Avatar

Dan moet deze foto er ook zeker bij!
    Name:  24187-474-625.jpg
Views: 1055
Size:  134.9 KB
    Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member vanhessche's Avatar

Hehe fantastische reclame uit die tijd
    Ik zag 2 weken geleden nog een Pontiac liggen op een rommelmarkt hier in de buurt, maar de prijs was te hoog naar mijn zin, en ook de staat waarin hij zich bevond was niet meer zo denderend.
    Anders had ik hem misschien wel meegebracht naar huis

Member

Name:  Apo-Torck in kleuren.jpg
Views: 879
Size:  125.1 KBIk heb nu een "kleurenversie" gevonden van de postkaart waar men twee reclamewagens ziet (die van Torck, links, en van Apollinaris, rechts) van de organisatie van de strandspelen "De Koningen der Baan" (1955-1970) die medegesponsord waren door PONTIAC

Member DolleDolf's Avatar

Ja, dat brengt herinneringen terug. Een favoriet merk van mijn inmiddels overleden vader. Hij had een kwarts Pontiac, waarschijnlijk een exemplaar van de vroege 80er jaren, wat hij bij mij liet toen hij naar Niew Zeeland vertrok. Een aantal jaren gedragen maar helaas bij een ongelukje op de fiets beschadigd, gebroken glas. Was misschien nog wel te repareren geweest. Een paar jaar nog meegezeuld maar bij een verhuizing weggegooid. Als ik een foto ervan zag zou ik hem wel herkennen denk ik. Een dikke 20 jaar geleden alweer..... tijd vliegt, maakt niet uit wat voor horloge je om hebt ... :-/

Member

Name:  rois du volant.jpeg
Views: 868
Size:  77.1 KBJa, vele herinneringen, hier heb ik nog een zeldzame foto van de fameuze strandspelen "De Koningen der Baan" georganiseerd door Apollinaris, Torck en Pontiac (1955-1970). In elke badstad kreeg de eindwinnaar een Pontiac polshorloge. Elk zomerseizoen werden er zo een 25tal Pontiac polshorloges toegekend : een zeer mooie prijs, dus !

Member

Name:  RSCA - Daring.1.jpg
Views: 769
Size:  37.7 KB1966 : een echte Brusselse derby : kampioen SC ANDERLECHT ontvangt DARING BRUSSEL, de mythische club uit Molenbeek. Op het toen al zeer moderne scorebord van Anderlecht ziet men duidelijk de Pontiac-reclame !

Moderator G-Shock Forum Sjors's Avatar

Koel!

27 Februari 1966, Anderlecht Daring CB 1-0. Dat was bijna 7 maanden voordat ik geboren werd!

Groetjes,

Sjors
    There are only 10 kind of people. Those who understand binary and those who don't.

Bezoek ook eens het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member

Hallo, Sjors ! Bedankt voor je reactie ! Maar volgens de bronnen die ik raadpleegde ivm deze foto zou het hier wel gaan om een wedstrijd die
    in december 1966 gespeeld werd, dus niet in het seizoen 1965-66, maar in 1966-67

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread