Like Tree5Likes

Thread: Post hier je laatste aanwinst!

Page 21 of 73 FirstFirst ... 11121314151617181920212223242526272829303171 ... LastLast
Results 201 to 210 of 727
    Moderator Lester Burnham's Avatar

Re: Post hier je laatste aanwinst!

Quote Originally Posted by Speedmusic View Post
    Wat een prachtig paar, mag ik vragen waar je ze vandaan hebt, ik ben al een tijdje op zoek naar de oranje versie al mag die zwarte er ook zijn. Alvast bedankt
    Hoi daar, ik heb de oranje een tijdje geleden gekocht bij Rob van www.monsterwatches.nl. De zwarte heb ik gekocht bij een eBay-winkel uit Singapore (watchmadnesscom). Er is een duidelijk prijsverschil, Rob is wat duurder; maar dan heb je het ook wel een stuk sneller in huis.

Heb zelf vandaag twee horloges mogen ontvangen, een Seiko duikhorloge waar ik later nog eens op terug ga komen en deze GW-200GM-9JF, ofwel Gold Defender. Sjors heeft er al eens een fijn artikel over geschreven zag ik, dus over het horloge zelf hoef ik weinig meer te vertellen Kwam 'm tegen op het sales forum voor een redelijke prijs, alleen wist ik toen nog niet dat de douane er nog eens 60 euro op zou gaan leggen. Maar goed, dat risico loop je nu eenmaal bij pakjes die niet uit EU-landen of ZO-Azie komen.

Het horloge is gebruikt, alhoewel de staat zeker nog goed te noemen is, bovenop de bezel zitten wat krasjes, maar door de metallic-achtige kleur wordt dit in real-life bijna geheel gecamoufleerd. Op de foto (met flitser van heel dichtbij) ziet het er opeens uit als een zware beschadiging (boven de S van Shock) maar in werkelijkheid is het vanuit veel hoeken niet eens waar te nemen.

@Sjors, ik neem aan dat het praktisch onmogelijk is om voor dit soort modellen een reserve-bezel te krijgen (heb tiktox en yahoo auctions al gecheckt) of heb jij misschien nog een geheim adresje?

Moderator G-Shock Forum Sjors's Avatar

Wink Re: Post hier je laatste aanwinst!

Hoi Lester,

Die van mij (de "om te dragen exemplaar") heeft ook een kleine nick. Vreemd genoeg zag iemand het op de foto's die ik had gemaakt. Toen ik verder terug ging in de tijd bleek die er al langer te zitten.

Die Gold Defender is erg stoer. Ik draag hem graag. Bezels... Ik vrees dat alleen Yahoo Japan misschien voor een verloren exemplaar kunnen zorgen. Vast ook een duur grapje als je um vindt.

In ieder geval gefeliciteerd met dit toch wel zeldzaam model. Dat moet je best een aardig bedrag hebben gekost.

Leerlingen zijn er om horloges twe showen, LOL

Die nick zit onder de "N" van Frogman (anders zoek je je een bult)

Groetjes,

Sjors
    There are only 10 kind of people. Those who understand binary and those who don't.

Bezoek ook eens het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Quote Originally Posted by Sjors View Post
    Hoi Lester,

Die van mij (de "om te dragen exemplaar") heeft ook een kleine nick. Vreemd genoeg zag iemand het op de foto's die ik had gemaakt. Toen ik verder terug ging in de tijd bleek die er al langer te zitten.

Die Gold Defender is erg stoer. Ik draag hem graag. Bezels... Ik vrees dat alleen Yahoo Japan misschien voor een verloren exemplaar kunnen zorgen. Vast ook een duur grapje als je um vindt.

In ieder geval gefeliciteerd met dit toch wel zeldzaam model. Dat moet je best een aardig bedrag hebben gekost.

Die nick zit onder de "N" van Frogman (anders zoek je je een bult)
    Hoi Sjors, op dit moment is er nergens wat te vinden voor dit model, zal waarschijnlijk ook wel niet 1-2-3 lukken om toch iets te vinden. Maar goed, ik ben ook al wel tevreden met de huidige staat, zal nog eens een keer wat representatievere foto's maken voor mijn eigen gemoedsrust

Waren dit soort modellen een aantal jaar geleden echt nog zo 'betaalbaar' dat ze zelfs dubbel te verzamelen waren? Op dit moment betaal je inderdaad geen leuke prijzen meer, had voor hetzelfde geld ook een nieuwe GW-200 kunnen kopen, met nog een leuke 6900 erbij.

Die van jou ziet er zeer netjes uit, ookal is dat je gedragen versie, die beschadiging is zelfs met aanwijzing praktisch niet te spotten

Groetjes,
    Mart

Moderator G-Shock Forum Sjors's Avatar

Wink Re: Post hier je laatste aanwinst!

Hoi Lester,

Die GW-200's waren in het begin rond de €200.-. De TC modellen zelfs rond de €180.-. Dat is wel een stukje betaalbaarder dan de €300.- die voor een Love The Sea And The Earth model moest worden opgehoest (de Final was weer goedkoper).

Ik denk dat weinig mensen zullen geloven dat ik voor mijn rode GW-203K's ook maar iets van €180.- heb betaald. DIe werden (voor een korte tijd) op eBay gedumpt, net als de G-Python modellen en de Brazillian Frogman overigens (Helaas verdiende ik toentertijd ook een behoorlijk stuk minder). Ik heb een Gold Defender van een toenmalige mede-moderator overgenomen voor heel weinig. Denk aan een bedrag van rond de $125 tot $150. Voor mijn eerste heb ik trouwens wel diep in de buidel moeten tasten. Ik denk dat ie rond de $250.- was (met een veel ongunstiger US$ koers dan nu).

Groetjes,

Sjors
    There are only 10 kind of people. Those who understand binary and those who don't.

Bezoek ook eens het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member EricSW's Avatar

Quote Originally Posted by Lester Burnham View Post
    een Seiko duikhorloge waar ik later nog eens op terug ga komen
    Interessant, welke precies?
    Current Collection:
    Breitling Chronomat Bicolor
    Seiko SRP043 'Spork'
    Seiko SNZF13 'Mini Sumo'
    Getat PAM Hommage 44mm PVD 'stealth'
    Wenger Commando Chrono 70731
    Watches from Festina, Diesel, Lotus, Esprit

Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar:
    het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member joost73's Avatar

wow ... mooie frog ..mannen

Quote Originally Posted by Sjors View Post
    Hoi Lester,

Die GW-200's waren in het begin rond de €200.-. De TC modellen zelfs rond de €180.-. Dat is wel een stukje betaalbaarder dan de €300.- die voor een Love The Sea And The Earth model moest worden opgehoest (de Final was weer goedkoper).

Ik denk dat weinig mensen zullen geloven dat ik voor mijn rode GW-203K's ook maar iets van €180.- heb betaald. DIe werden (voor een korte tijd) op eBay gedumpt, net als de G-Python modellen en de Brazillian Frogman overigens (Helaas verdiende ik toentertijd ook een behoorlijk stuk minder). Ik heb een Gold Defender van een toenmalige mede-moderator overgenomen voor heel weinig. Denk aan een bedrag van rond de $125 tot $150. Voor mijn eerste heb ik trouwens wel diep in de buidel moeten tasten. Ik denk dat ie rond de $250.- was (met een veel ongunstiger US$ koers dan nu).

Groetjes,

Sjors
    Hmmm, zo zie je maar weer dat het hard kan gaan met die prijzen... Zou zowat een moord doen voor zo'n jelly rode Frogman, dus als je nog een hekel hebt aan iemand, doe maar effe een pm'etje

Zonder gekheid, het is geen slechte investering gebleken voor jou (ookal is het natuurlijk puur een hobby). Maar goed, misschien kunnen mensen mij over vijf jaar ook niet geloven als ik vertel wat ik in 2010 voor een Gold Defender heb betaald, laten we daar maar op hopen

Quote Originally Posted by EricSW View Post
    Interessant, welke precies?
    Grappig dat je dat vraagt, het is namelijk een horloge geworden waar jij een tijdje terug (zij het in een andere kleur) een topic over hebt geopend!
    Het betreft een SKA367, de gele Kinetic duiker dus. In het topic wat jij begon stemde ik tegen deze keuze, maar ik vind dat ik toch tenminste 1 Kinetic uurwerk in mijn collectie moet hebben zitten en dan is de keuze niet meer zo heel moeilijk. Het is namelijk wel een verdraaid stoer horloge, zeker in deze gele uitvoering

Heb even snel (zodat we allemaal weten waar het over gaat) een fotootje gemaakt, helaas ook weer met flitser, moet binnenkort eens overdag aan de slag gaan.

Ben nu druk bezig om de batterij zo vol mogelijk te laten lopen, na een dagje dragen maakt de secondewijzer inmiddels geen gekke sprongetjes meer dus ben ik in elk geval boven de noodcapaciteit uit gekomen. Veel kenners zeggen dat dit uurwerk niet geschikt is voor mensen met veel horloges, die het dus weinig gaan dragen, dat zal ik dan in de praktijk wel gaan meemaken. In het ergste geval moet er eens in de zoveel jaar een nieuwe oplaadbare batterij in, ook geen ramp.

Ohja, kreeg ook vandaag een mailtje van Stowa, dat mijn order klaarligt, de Marine is dus inmiddels betaald en komt nu deze kant op! Eigenlijk staat mijn hoofd op dit moment niet zo naar dat horloge (dat krijg je als er zo'n giga-tijd tussen bestellen en leveren zit) maar ik denk dat dat wel weer snel gaat veranderen zodra ik het ding in mijn handen heb liggen.

Member EricSW's Avatar

Haha, in mijn topic de aankoop afraden en er dan zelf eentje kopen... Brilliant! Wel erg fraai lijkt me. Ik ga volgende week een afspraak met Rob prikken om de verschillende duikers te bekijken. Ben erg benieuwd hoe ze er in het echt uitzien... Gele is ook fraai, maar die ga ik uiteindelijk weinig dragen denk ik...

Jij koopt nogal 's een horloge trouwens, of zie ik dat verkeerd?
    Current Collection:
    Breitling Chronomat Bicolor
    Seiko SRP043 'Spork'
    Seiko SNZF13 'Mini Sumo'
    Getat PAM Hommage 44mm PVD 'stealth'
    Wenger Commando Chrono 70731
    Watches from Festina, Diesel, Lotus, Esprit

Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar:
    het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Quote Originally Posted by EricSW View Post
    Haha, in mijn topic de aankoop afraden en er dan zelf eentje kopen... Brilliant! Wel erg fraai lijkt me. Ik ga volgende week een afspraak met Rob prikken om de verschillende duikers te bekijken. Ben erg benieuwd hoe ze er in het echt uitzien... Gele is ook fraai, maar die ga ik uiteindelijk weinig dragen denk ik...

Jij koopt nogal 's een horloge trouwens, of zie ik dat verkeerd?
    Ja beetje aparte move is dat wel inderdaad, I admit
    Ben onder de indruk van de kwaliteit van het horloge, de linkjes van het bandje zijn heerlijk dik, de duikersbezel staat perfect gecentreerd boven de 12 en de secondewijzer raakt over de gehele wijzerplaat heen elke keer exact de secondemarkering aan. Prettig ding!

Ik koop inderdaad nogal eens wat horloges ja, zoals ik het zie heb je bij elke hobby mensen die zich heel erg hechten aan een paar exemplaren (of het nu horloges of zaklampen of postzegelalbums of klassiekers zijn) en van die exemplaren elke millimeter kennen en over de historie en elk klein detail een uur kunnen praten; en je hebt mensen die hun liefhebberij uiten door zo veel mogelijk (liefst alles) te willen verzamelen, ondanks dat dat betekent dat ze niet echt een band op kunnen bouwen met elk verzamelobject en ook niet elk piepklein detail uit hun hoofd kunnen rammen. Ik val dus in de laatste categorie

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)