Heb hem nu een week.
Heb hem nu een week.
Nog nergens achter blijven hangen met dat gigantische horloge?![]()
Da's misschien wel waar, maar ziet toch ook wel heel goed uitOriginally Posted by Lester Burnham;
Dit combo rankt #1 in mijn boek, gevolgd door de oranje nato, het standaardbandje en dan pas de witte.
Ron
Gisteren ontvangen als verjaardagscadeau voor mezelf:
Kemmner Tonneau!
Gemaakt door de welgekende Roland Kemmner met een ETA 2824-2 er in.
Ik heb nummer 110 gekregen, spijtig genoeg niet meer bij de eerste 100
Het horloge voelt heel degelijk aan, en met saffier glas vooraan en achteraan is dit echt heel veel horloge voor de prijs die je maar betaald.
Heb wel gelijk het origineel lederen bandje dat er om zat gewisseld met een nieuwtje die ik ook onderweg had van op eBay.
Het origineel was iets te dik en dus te stroef naar mijn gedacht en het was ook iets te lang waardoor de butterfly sluiting niet mooi in het midden van mijn pols zat en in het laatste gaatje was het zelfs nog iets te groot voor mijn pols.
![]()
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en uiteraard met je nieuwe aanwinst, ziet er goed uit!
Inderdaad, gefeliciteerd! Al iets gehoord van die sollicitatie trouwens?
Heb zelf de zilverkleurige Tonneau, maar deze ziet er ook heel goed uit!
Bedankt voor de wensen!
En toeval of niet, net vandaag telefoon gekregen i.v.m. de sollicitatie. Ik mag donderdag terug voor een 2e gesprek met 2 verschillende personen. Waarschijnlijk de teamleiders van 2 teams om te zien in welk team ik het beste pas. Zal maar de Tonneau aandoen dan![]()
Last edited by vanhessche; August 12th, 2011 at 01:22.
Dubbel - eh, maak dat maar driemaal - gefeliciteerd dan maar - die Kemmner is inderdaad heel fraai. Heb er vorig jaar over getwijfeld maar toen niet de knoop doorgehakt (m'n collectie groeide toen eigenlijk te hard) en een poosje geleden nog eens gekeken, maar kon hem toen niet meer vinden. Heb je deze via eBay besteld?
Ik had mijzelf verteld voorlopig geen aankopen te doen, maar ben toch weer voor de bijl gegaan. Ongeveer een jaar geleden heb ik wat met Fred Amos van Bernhardt Watches heen en weer gemaild. Mart had toen net zijn Binnacle Anchor ontvangen en die vond ik ook wel fraai. Aangezien het een beperkte oplage van slechts 500 stuks is, leek haast mij wel geboden en ik vroeg voor #225 met de wit-oranje wijzerplaat. Fred was echter niet helemaal overtuigd van het (verkoop succes) van het Anker en had slechts 200 exemplaren laten produceren: 1 - 100 in wit-oranje en 101 - 200 in zwart-wit. Bij voldoende vraag zou hij ook de resterende 300 horloges laten maken en ik heb hem toen gevraagd #225 voor mij te reserveren.
Afgelopen maandag kreeg ik een mailtje van Fred met de mededeling dat #225 in productie isdus ik heb toen fluks de betaling gedaan en moet nu wachten tot begin november alvorens dit horloge zal arriveren.
Ben toch wel onder de indruk van de man; hij heeft inderdaad de "mental note" gemaakt dat ik dit specifieke horloge wil hebben en heeft mij vervolgens eigener beweging benaderd. En daar bovenop, de horloges zijn nu 20% duurder dan vorig jaar ($199 -> $239) maar hij berekent mij "slechts" de originele prijs (omdat ik in wezen het horloge vorig jaar besteld had). Grote klasse.
Over sollicitaties gesproken: ik zit regelmatig aan de andere kant van de tafel en interview kandidaten. De groep waarin ik werk is in de afgelopen jaren drastisch gekrompen (overwegend doordat oudgedienden met pensioen gingen) en we proberen terug naar originele sterkte te gaan (plus nog een paar). En dus krijgen wij heel veel cv's langs - daar zit ongelofelijke bagger tussen en ook enorme opscheppers die in hun eigen schrijven al door de mand vallen (of na even Googlen). Wij nodigen degenen die door deze eerste schifting heenkomen uit voor een informeel gesprek, eigenlijk nooit op de zaak, maar in een lunch-gelegenheid*
Als ze deze horde ook succesvol nemen, nodigen wij hen uit voor een formeel sollicitatie gesprek en dan zijn ze eigenlijk de hele dag onder de pannen: interview met 1 of 2 mensen, meestal ook het afdelingshoofd, dan een presentatie (30 - 45 minuten) gevolgd door vragen uit het publiek, praatje met een HR-figuur, lunch in het bedrijfsrestaurant en 's middags nog meer interviews. Als je de man-uren van zo'n dag telt kom je rond de 15 uit, dus dit kost het bedrijf ruwweg $4500 (nee, ons uurloon is niet zo hoog, maar we staan wel voor zoveel in de boeken). Vandaar dus het informele verkennende gesprek om te kijken of de kandidaat de moeite waard is.
Anyway, gisteren werd ik rond 13 uur door een van onze HR mensen gemaild met de vraag waarom niemand voor de lunch met een kandidaat was komen opdagen ..... oeps. Dit "interview" stond niet in mijn Outlook kalender en dus ook niet op mijn radar. Even in mijn mailtjes gesnuffeld en ja hoor: ik heb de man laten zittenDaar heb ik geen excuus voor, dus de HR mevrouw om het mail-adres van deze sollicitant gevraagd en netjes mijn verontschuldigingen aangeboden. Niet er omheen gedraaid, gewoon met de billen bloot. En een nieuwe afspraak voor vandaag gemaakt: de lunch was zeer gemoedelijk en deze man heeft de eerste ronde met glans doorstaan. Ikzelf zou hem zo aannemen, maar die bevoegdheid heb ik niet, dus komt hij binnenkort voor een dagje.
We hebben wel nog even gelachen over de mishap van gisteren; schijnt dat het personeel in de eetgelegenheid erg medelijden met hem had en wilde hem van alles te eten geven. Toen hij vandaag weer kwam -hij was er net voor mij- grapten ze al dat hij wel weer gedisd zou wordenGrappig voor mij: hij zei ook dat hij wel verbaasd en onder de indruk was van het feit dat ik dit gewoon opgebiecht had en mij niet achter (de fout van) een secretaresse of de computer verscholen had
Kennelijk is dat te doen gebruikelijk?
Oef, dit is eigenlijk meer een cafe verhaal geworden. Echter, resumerend:
- vanhessche, gefeliciteerd met (1) je aanwinst, (2) je verjaardag en (3) dat je door bent naar de volgende sollicitatie ronde
- mijn nieuwe aanwinst, moet ik nog even op wachten, Bernhardt Binnacle Anchor (zie post 144 en 149 in deze draad)
- leuter verhaal over sollicitaties
Ron
* in de VS heerst een ware buiten-de-deur eet-cultuur en de meeste mensen lunchen niet uit een zakje of in de kantine, maar in een "restaurant" De greater Houston area met een bevolking van 4-5 miljoen mensen telt ruim 6000 eetgelegenheden.
Last edited by MHe225; August 13th, 2011 at 00:28. Reason: tikfout
Ook bedankt voor de felicitaties hoor Ron!
Ik heb hem inderdaad via eBay besteld (user erkahund). Hij heeft momenteel weer verschillende modellen te koop. Ik had ook een tijdje geleden gekeken om er eentje te bestellen maar er was toen niets van mr. Kemmner beschikbaar. Toevallig zondagavond schoot het mij te binnen en ik tikte het nog eens in op eBay, en jawel, de zoekopdracht gaf heel wat resultaten weer. Ik was eigenlijk op dit moment ook niet van plan om nog iets aan te schaffen. Ik was wel aan het uitkijken naar een ietwat meer dress-achtig horloge (wie weet krijg ik de job als IT-consultant, dan moet ik veel bij klanten enzo en kan je wel een mooi horloge gebruiken) en had eigenlijk de Tissot Visodate op het oog. Maar met zijn €500 lag dit momenteel niet echt binnen mijn budget, dus ik stelde het nog wat uit tot ik misschien effectief de job krijg om dan met mijn eerste zuur verdiende centjes de Tissot aan te schaffen. Tot ik dus op zondagavond zag dat er weer wat Kemmners beschikbaar waren. Ik heb er nog even over getwijfeld, maar wie weet zijn er binnenkort weer geen meer verkrijgbaar dus ik heb toen 20 minuten later toch de knoop doorgehakt en er gelijk een besteld. Ook het feit dat de Kemmner toch iets meer dat speciale heeft door het feit dat het een klein merk is en dat het door een echt persoon in elkaar is gestoken (geen massaproductie zoals de Tissot). Ik wilde sowieso als volgend uurwerk iets met een Zwitserse ETA, dus dat zat ook al goed en het bijkomende feit dat ook alle horloges genummerd zijn geeft toch ook duidelijk een meerwaarde. (Het is wel geen echte limited edition, althans ik denk toch niet dat Kemmner er een maximum aantal heeft opgeplakt, maar gewoon dat nummertje op de achterkant heeft wel iets
).
De prijs is ook wel hoger als de vorige lading van deze Tonneau. Ik las op WUS dat het vorig jaar nog €200 was, momenteel is het al €300, maar dit vind ik nog altijd een redelijke prijs voor dit soort horloge.
Heel plezant ook om jouw verhaal te lezen i.v.m. je Binachle Anchor. Het doet mij echt plezier dat er nog mensen zijn die rekening houden met de wensen van de klant!
Het resultaat van de gesprekken donderdag wordt ook zeker en vast medegedeeld!
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)