Ja inderdaad een chihuahua,dank je![]()
Ja inderdaad een chihuahua,dank je![]()
Ja, grappig beestje. Zag er eentje dansen bij Dwdd.
de chihuahua heb ik nog de aquatimer ingeruild op deze:
![]()
Huh? Je hebt de chihuahua ingeruild voor een panerai?![]()
Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010
Ben benieuwd wat een Deense dog dan opbrengtOriginally Posted by Lester Burnham
![]()
Het is duidelijk dat de AT ingeruild is en niet de hond, maar het was te leuk om niet deze opmerking te maken. Ik sluit mij bij Mart aan: wat waren de beweegredenen om de AT om te ruilen? Overigens is dit de eerste keer dat ik een Panerai op bracelet zie. Veel plezier er mee.
Ron
Ik zat al langer te azen op een panerai,heb toen de 9000 uurwerkserie(vraag me trouwens af of ze niet gemaakt worden bij dezelfde fabrikant als de calibre van cartier,zie wel wat stijlovereenkomsten) in mijn handen gehad en ben daar toen een beetje op afgeknapt;datumschakelen kostte 1,5 uur sleepwerk de kroon voelde wat losjes en met de tweede tijdzone functie vond ik het wel een heel gefriemel worden,bovendien vond ik het uurwerk niet echt superstrak geslepen:naar de kanten afgeronde hoeken ,wat ik als ambachtsman als een slordigheidje zie ,en ik hou niet zo van de dubbele dial op die serie.
Deze 299 heeft al die nadelen niet en de 7750 die erin zit vertrouw ik wel;heeft zich bewezen ,de stalen band maakt hem heel geschikt als dagelijks horloge.
Maar waarom de aquatimer weg?
een prachtig horloge maar ik durfde hem niet goed te dragen door de prachtige hoekige afwerking met mooie afwisseling van polijstwerk en slijpwerk voelde het horloge echt heel gevoelig voor krasjes (dit was mijn derde iwc ,had een ingenieur op staal en een markxv1 op staal) net als mijn vorige iwc's.
En als ik hem dan droeg begon de band te "smekkelen" omdat hij nat werd van het zweet en er aan de binnenkant kleine ruitjes zitten die het zweet opsluiten en bij beweging dus gaan "smekkelen".
De rubber band vervangen door een stalen vond ik veel te duur en bovendien is het horloge juist zo mooi op rubber.
En geld om hem te houden voor de heb ,heb ik niet !
Voor de iwc had ik twee maal een rolex milgauss gehad ,een witte (met een gek butsje op de hoogglans) wijzerplaat en daarna een zwart wijzerplaat,maar die vond ik na een tijdje toch te bling!
En nu dus de panerai,een mooie mix van eigenschappen die ik zoek in een horloge en krachtig genoeg van ontwerp om ook nog mooi te zijn met wat draagsporen .
gr dirk
Er is in elk geval over nagedacht zo te horen! De tijd zal uiteindelijk uitwijzen of het de juiste beslissing was
Mijn horloges kocht ik vooral op basis van spontane verliefdheden/impulsen. Soms was ik er al op uitgekeken voordat het pakje werd bezorgd...
Om zoiets te vermijden heb ik een "twee weken" test. Als ik een horloge zie dat ik wil hebben, wacht ik eerst twee weken (ongeveer) om te zien of ik het horloge dan nog steeds wil. Indien wel, dan koop ik hem. Dit werkt helaas niet op Ebay, waardoor ik er nu recent eentje binnen gekregen hebben waarvan ik het niet goed weet. Misschien groeit die nog wel...
Vostok, Vostok Europe, Buran, Moscow Classic, Slava, Raketa, HMT, Casio, Seagull, Shanghai, Alpha, Hamilton, Swatch, Ascot, SpeedTimerKollektion, Seiko, Mido, Junghans, Lyndon, Citizen, Laco.
There are currently 2 users browsing this thread. (1 members and 1 guests)