Thread: Vostok amphibia 'round vs ministry case'

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 28
    Member Racka's Avatar

Vostok amphibia 'round vs ministry case'

Ik wil een vostok Amphibia kopen maar het model dat ik wil kopen heb je in twee kastuitvoeringen met ieder een andere lug breedte.

De ministry case:

Round case:

De ministers kast heeft een lug breedte van 22mm t.o.v. 18mm van de ronde kast. De diameter van de ronde kast is 40mm (zonder kroon). Wijzerplaat is ca. 32mm. Ik ben bang dat het 18mm bandje te klein lijkt t.o.v. de kast maar aan de andere kant ben ik bang dat de ministers kast te groot is/oogt voor mijn pols (17mm omtrek).

Wat adviseren jullie, kleiner bandje en gewoon de ronde kast of grotere ministers kast met een lekker breed bandje?
    Last edited by Racka; May 2nd, 2011 at 14:22.

Moderator Lester Burnham's Avatar

Re: Vostok amphibia 'round vs ministry case'

Hoi Rachid, ik heb allebei de modellen. Ik zou zonder meer voor de ministry kast gaan als ik jou was. Is een hele mooie, unieke kastvorm. En je hebt ook gelijk dat de grotere lugbreedte voor meer opties zorgt. Qua afmeting verschillen de twee niet zo gek veel van elkaar, ik heb ze een tijdje terug opgemeten voor een wiki, effe een copy-paste:

Normale kast:

DiameterExclCrown: 39.8mm
    DiameterInclCrown: 43.6mm
    LugtoLugLength: 46.2mm

Ministry kast:
    DiameterExclCrown: 41mm
    DiameterInclCrown: 44.7mm
    LugtoLugLength: 45.4mm

Zoals je ziet is de totale lengte dus zelfs iets kleiner bij de Ministry. Alleen is het horloge iets breder.

Paar fotootjes:

Ik weet niet hoe snel je wil beslissen, je zou ook kunnen wachten tot na de 29ste, dan kan ik wat Vostoks meenemen om te passen

Member Bidle's Avatar

Lastig.... keuzes, keuzes.

Vind beide kasten wel iets hebben, maar zou toch voor de "round case" gaan. Komt iets stoerder over en dat past op een bepaalde manier wel bij de rest van het horloge. Daarbij vind ik het er nog beter bijpassen aangezien de indexen op de bezel ook rond zijn.

Succes!!
    Feel free to check out and make comments on my photo's: Click!

Member MHe225's Avatar

Inderdaad, lastige keuze. Afgaand op de foto's vind ik de ronde uitvoering mooier. Die minister's kast, is dat een cushion case a la Doxa? Heeft natuurlijk ook weer wat. Ik zou inderdaad een paar weken geduld uitoefenen en ze op de 29ste gewoon in het echie bekijken en passen. Succes.

Ron

Quote Originally Posted by MHe225 View Post
    Inderdaad, lastige keuze. Afgaand op de foto's vind ik de ronde uitvoering mooier. Die minister's kast, is dat een cushion case a la Doxa? Heeft natuurlijk ook weer wat. Ik zou inderdaad een paar weken geduld uitoefenen en ze op de 29ste gewoon in het echie bekijken en passen. Succes.

Ron
    De ministry kast is iets rechthoekiger dan een Doxa kast. Op basis van de foto's die Rachid zelf postte zou ik misschien ook voor de ronde gaan, maar dat komt meer doordat die foto van de ministry kast niet is gemaakt door iemand met een groot gevoel voor fotografie etc. :)

Zo ziet 'ie er alweer iets cooler uit:

Member Bidle's Avatar

Quote Originally Posted by Lester Burnham View Post
    De ministry kast is iets rechthoekiger dan een Doxa kast. Op basis van de foto's die Rachid zelf postte zou ik misschien ook voor de ronde gaan, maar dat komt meer doordat die foto van de ministry kast niet is gemaakt door iemand met een groot gevoel voor fotografie etc. :)

Zo ziet 'ie er alweer iets cooler uit:
    De foto is idd een stuk beter, maar laat mij iig niet switchen.

Member Racka's Avatar

Bedankt voor de reacties,

De keuze blijft moeilijk, ook wachten tot de 29e is moeilijk .
    Die combi van Mart vind ik wel erg mooi, maar dat komt uiteraard mede door de wijzerplaat en het bandje. Wat de bezel betreft met de ronde indexen, die ben ik van plan te vervangen door een custom bezel die op de markt is. Daar moet je dan zelf nog een inlay voor uitkiezen/kopen. De maat is hetzelfde als een gangbare seiko maat waar volop aanbod voor is.

Ik heb het russische forum ook even doorgespit en ik ben zeker niet de eerste met dit dilemma.
    Na alle info, voorkeuren medeforummers en mijn eigen voorkeur ga ik voor de ministry case (wachten is zo moeilijk ).

De kast blijk best goed te passen bij een smallere pols en schijnt ook lekkerder op de pols te rusten. De smalle(re) lugbreedte van de ronde kast heeft ook meegespeelt in de beslissing.

En ach, voor die prijs kan ik de gok wel wagen en evt. een ronde erbij nemen (wat wsl sowieso gaat gebeuren).

Hier nog wat foto's met custom bezels/inlays:

Member Bidle's Avatar

Kijk het word een projectje!!

Ben benieuwd wat het gaat worden en hoe het eruit gaat zien?

Ah, goede keuze, die ministry kast

Die andere bezels zien er inderdaad fraai uit, in combinatie met die 'Blancpain' inzetjes zoals op de eerste foto heb je wat mij betreft echt een winner

De standaard bezels zijn eigenlijk lachwekkend slecht, maar goed, vind het ook wel bij het Russische imago passen dat sommige details een beetje knullig zijn. Heeft ook wel wat charme ergens

Member Racka's Avatar

Ik houd jullie op de hoogte, ik denk dat ik niet meteen aan de knutsel ga. Eerst even met de originele bezel dragen. Ik ga misschien zelfs heel gek doen en hem met de originele metalen band dragen, in ieder geval de eerste paar uur . (schijnt echt mega slecht te zijn en alleen goed voor de prullenbak lol, we zullen zien)

Page 1 of 3 123 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)