Like Tree7Likes

Thread: Wat draag je vandaag?

Page 1 of 92 123456789101151 ... LastLast
Results 1 to 10 of 919
    Moderator Lester Burnham's Avatar

Wat draag je vandaag?

Okee, in navolging van de vele WRUW-threads dacht ik dat we hier ook maar eens een hoekje moesten maken voor hetgeen we elke dag om onze polsen hebben hangen. Uiteraard hoeft het geen dagelijkse thread te worden (daarvoor zijn we met iets te weinig) dus kan het wat mij betreft gewoon een tot in de eeuwigheid doorwerkende thread worden

Ik trap af met mijn Tokyo G-5500 vandaag:

ps. jullie hoeven me er niet aan te herinneren, was Frank nog niet vergeten

Moderator Martin_B's Avatar

Re: Wat draag je vandaag?

Ik zat er laatst al aan te denken, dat deze thread hier mist

De MB vandaag:

Groeten,

Martin
    Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member MHe225's Avatar

Het komt niet vaak voor dat ik 2 verschillende horloges op een dag draag, maar vandaag was een van die dagen. Excuses voor de slechte foto van mijn Seiko - klok-op-de-pols kiekjes (is dat de officiele vertaling van wrist shot?) willen niet best, zeker niet als ik ze zelf maak. Mijn vrouw heeft enige tijd geleden de foto van de Doxa gemaakt: buiten, voldoende licht, van afstand ingezoomd.

Als ik op mijn motorfiets weg ben of als ik klus, draag ik uitsluitend mijn Seiko (of zelfs helemaal geen horloge). Vandaag was het weer zeer warm, ca 35C dus droeg ik de Seiko toen ik met de honden aan het wandelen was, tijdens het grasmaaien en het sleutelen aan mijn motor. Voor de rest m'n Doxa.

RonB
    Attached Images Attached Images   
    Last edited by MHe225; July 14th, 2010 at 00:09. Reason: typefouten

Moderator Lester Burnham's Avatar

Quote Originally Posted by MHe225 View Post
    Het komt niet vaak voor dat ik 2 verschillende horloges op een dag draag, maar vandaag was een van die dagen. Excuses voor de slechte foto van mijn Seiko - klok-op-de-pols kiekjes (is dat de officiele vertaling van wrist shot?) willen niet best, zeker niet als ik ze zelf maak. Mijn vrouw heeft enige tijd geleden de foto van de Doxa gemaakt: buiten, voldoende licht, van afstand ingezoomd.

Als ik op mijn motorfiets weg ben of als ik klus, draag ik uitsluitend mijn Seiko (of zelfs helemaal geen horloge). Vandaag was het weer zeer warm, ca 35C dus droeg ik de Seiko toen ik met de honden aan het wandelen was, tijdens het grasmaaien en het sleutelen aan mijn motor. Voor de rest m'n Doxa.

RonB
    Hallo Ron, gave Doxa

Ik weet natuurlijk niet waarmee jij foto's maakt, maar de meeste camera's hebben een macro-stand (vaak aangeduidt door een bloem-symbooltje) waarmee je kunt focussen op objecten die zich dichtbij de lens bevinden. Op die manier is het een stuk makkelijker om horloges te fotograferen

Ik vind een polsschot trouwens ook minder vriendelijk klinken dan wrist-shot

groeten,
    Mart

Member
    Belgium - Louvain ( near Brussels ) = UTC +1

Picture Re: Wat draag je vandaag?

Hier mijn pols-kiekje van vandaag ( euh gisteren )

Member MHe225's Avatar

Quote Originally Posted by Lester Burnham
    Hallo Ron, gave Doxa

Ik weet natuurlijk niet waarmee jij foto's maakt, maar de meeste camera's hebben een macro-stand (vaak aangeduidt door een bloem-symbooltje) waarmee je kunt focussen op objecten die zich dichtbij de lens bevinden. Op die manier is het een stuk makkelijker om horloges te fotograferen

Ik vind een polsschot trouwens ook minder vriendelijk klinken dan wrist-shot

groeten,
    Mart
    Goede tip, Mart, zal ik eens uitproberen. Ik heb een wijs & klik Sony (DSC-P72) van een aantal jaartjes.

Foto van de Doxa was gemaakt op de dag dat deze binnenkwam; je kunt alle plastic nog zien en ook dat de band nog niet op maat was. 'n Week of wat later in gebruik genomen en sindsdien alleen af en toe afgedaan vanwege redenen vermeld in mijn eerdere post. Was wel even wennen, het is bij verre mijn zwaarste horloge (ook enige dat ik met een metalen band draag - verklaart ook het hoge gewicht). Helaas heeft de kleur ons afgelopen zondag niet geholpen ....

RonB

Member EricSW's Avatar

De Breitling vandaag.

Current Collection:
    Breitling Chronomat Bicolor
    Seiko SRP043 'Spork'
    Seiko SNZF13 'Mini Sumo'
    Getat PAM Hommage 44mm PVD 'stealth'
    Wenger Commando Chrono 70731
    Watches from Festina, Diesel, Lotus, Esprit

Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar:
    het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member Temperarely's Avatar

Hoi,

Vandaag,

De BY2000-55E Citizen Promaster sea.

Prettige dag.

Elf
    mikiejack likes this.
    Hey man , watch the road , watch the road !

Member vanhessche's Avatar

Festina vandaag

Member MHe225's Avatar

Quote Originally Posted by MHe225
    Goede tip, Mart, zal ik eens uitproberen.
    Zoals gezegd ...... "probleem" nu is een goede belichting. Ik heb deze foto's in de felle zon bij het raam gemaakt. Dat leidt tot reflecties, schittering en , en, en .... Toen viel mij ook op hoe helder de lume is, dus daar ook maar een plaatje van geschoten. Dit moet echter in een wat donkerder hoekje gebeuren, hetgeen langere sluitertijden benodigt met gevolg: bewogen / wazige foto's. Dat wordt dan statief-werk en geen lume wrist shots. Grappig / storend ook dat de camera reflecteert in het glas van de Doxa.

Maar goed, ik heb weer wat geleerd en moet nog een beetje verder experimenteren.

Groetjes,
    RonB

PS - nu valt ook goed op hoeveel groter mijn Doxa / kleiner mijn Seiko, is. En beantwoord ik een van mijn eigen vragen: ik overweeg de aanschaf van een Orsa Sea Viper (beperkte oplage van 3x50 met oranje, zwarte of blauwe wijzerplaat; voor plaatjes en meer info: http://www.orsawatchco.com/Orsa-Sea-Viper.html) maar moet concluderen dat mijn pols te iel is voor een 45mm horloge (Doxa SUB1200T is 42,7mm)
    Attached Images Attached Images    

Page 1 of 92 123456789101151 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)