Mijn Poljot Aviator liep een aantal weken voor mijn vakantie opeens veel te snel, zo'n 4 uur per etmaal. Ik heb gelukkig gebruik kunnen maken van de garantie en heb hem opgestuurd naar de verkoper in Deutchland.
Die heeft hem weer laten repareren bij zijn horlogemaker. Helaas lukte het niet om het horloge voor mijn vakantie weer gerepareerd terug te krijgen. Dat was wel balen, het is toch nog steeds mijn vaforiet. Maar ja, gelukkig had ik nog de Mudman, Ampibia en de Alpha PO als backup

. (en ze hebben alle drie de atlantische oceaan overleefd

).
Was ik net een aantal dagen op vakantie, kreeg ik een tracking nummer van het pakketje waar het gerepareerde horloge in zat. Terwijl ik had gevraagd het horloge niet te verzenden tot ik terug was van vakantie, maar goed... zulke dingen gebeuren. DPD gebeld en afgesproken dat ze het pakketje zouden bewaren en 22-8 zouden afleveren (eerste werkdag na terugkomst van vakantie).
De 22e kom vol spanning van mijn werk en ja hoor, het pakketje was netjes afgeleverd. Dolblij natuurlijk het pakketje geopend en de chrono timen met een digitale stopwatch. Voor zover ik dat zo kon bepalen liep die perfect.
Ik heb het horloge meteen omgedaan en natuurlijk met de atomische klok gelijk gezet. Het horloge liep, toen die nog goed liep zo'n 15-20 sec. te snel per etmaal. Ik was daar niet helemaal tevreden over maar okay, daar is wel mee te leven.
Ik was blij verrast toen ik de volgende dag de tijd controleerde en vernam dat die maar een seconde of 2-3 voor was gaan lopen. Ik ben het horloge eigenlijk veel meer gaan waarderen nu. Ik heb hem sindsdien ook niet omgewisseld voor een andere (uitgezonderd tijdens het sporten, dan gaat de Mudman even om).
Ik had ook wat centjes gespaard en was serieus van plan om een Fortis Marinemaster Day/Date te kopen. Als ik voor de vakantie iets meer tijd had gehad, dan had ik hem waarschijnlijk al gekocht. Zelfs tijdens de vakantie kon ik niet wachten tot het zover was. Ik was ook al bij verschillende AD's geweest om verschillende modellen te passen.
Door deze gebeurtenis zijn de plannen weer verandert, en ik ben er blij mee... Het geld gaat naar mijn motorrijbewijs! Iets wat ik al jaaaren uitstel. Nu dus toch de knoop doorgehakt, en allemaal dankzij de horlogekoorts.
Ben overigens wel weer aan het sparen voor een ander horloge dat ik nog steeds heel graag wil hebben (ohne logo

), en gelukkig is die een stuk goedkoper.
Hier uiteraard nog even een plaatje van de Poljot: