Nog steeds bescheiden formaat, in een minder bescheiden uitvoering
Groeten,
Martin
Nog steeds bescheiden formaat, in een minder bescheiden uitvoering
Groeten,
Martin
Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010
't Is rustig op 't forum, dus ik spam dit topic maar verder vol. Ik hou mijn 'terug naar klein' rage nog even vol met deze 35 mm Enicar:
Groeten,
Martin
Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010
Goed bezig Martin
Zelf de zombie slayer weer eens omgehangen:
![]()
En dat al een hele tijd. Je bent goed bezig, MartinOriginally Posted by Martin_B
we krijgen nooit genoeg van plaatjes / foto's. Weet niet of je ook polsplaatjes hebt? Dan krijgen we een beter idee van hoe klein deze horloges nu echt zijn. Toch wel gek en hoe alles went: toen Anneke en ik in '98 onze Fortis Piloten kochten viel iedereen over de afmeting .... knoepers en kanjers waren veel gehoorde opmerkingen. Nu kijkt niemand meer vreemd op als een vrouw een horloge van 34 mm draagt en een man eentje van 40 mm.
Tja, ik kan deze draad natuurlijk ook vol spammen, hetgeen ik dan ook braaf doe elke keer als ik wissel. Maar dat is niet zo vaak. Ik probeer mij aan een 2-weekse roulatie te houden, maar ging onlangs alweer de fout in toen ik de Moonwatch 3 weken omhield. Daarna 2 weken Panda en nu alweer in de tweede week met mijn Fortis. Net teruggekeken en bemerkt dat ik daar deze keer geen plaatje van gepost heb, dus, bij deze:
Groeten allemaal,
Ron
Hoi Ron,
Ik maak wel polsplaatjes, maar die zijn vaak van beduidend mindere kwaliteit dan de 'statieportretten'.
De Enicar van gisteren:
De 36mm SeaGull:
Vandaag draag ik zo één (iets meer dan 35mm):
Maar dan de blauwe versie:
Ter vergelijk, een dikke 44mm
en een 45mm pilot:
deze 34mm vind ik voor mij te klein, waarschijnlijk door de korte lugs en de kleine plaat:
De diameter alleen zegt dus niet alles, breedte van de rand en lengte van de lugs doet ook heel veel. Deze vulcain bijvoorbeeld heeft een diameter van pakkumbeet 34,5mm, maar doordat de plaat relatief groot is, oogt hij prima, zelfs om mijn pols:
Groeten,
Martin
Niks mis met kleine horloges, deze zit bij mij al de hele week om mijn pols.
Omega 1954 02.jpg by Bidle, on Flickr
Mooie Omega, Ard![]()
En helemaal niks mis met de kleine klokjes, Martin; de meesten staan heel goedHet is vaak een kwestie van eventjes wennen, zeker als je een poosje "kanjers" gedragen hebt. Dankjewel voor de plaatjes - geeft toch een beter idee dan de staatsieportretten.
Ron
Nog steeds kleine horlogesweek:
en een wristy:
Groeten,
Martin
Grappig idee, Martin, kleine horloge week. Laat ik wat tegenwicht bieden met het grootste horloge dat ooit mijn pols gesierd heeft:
Eerlijkheid gebiedt mij te bekennen dat dit niet het horloge is dat ik vandaag gedragen heb - het is de laatste aanwinst en niet echt voor mijzelf.
Ik poste eerder hoe ik voor zwager #1 (horloge fan) een Parnis Power Reserve gekocht heb en zwager #2 (geen horloge fan) een beetje jaloers was. Dus vond Anneke dat ook haar oudste broer een horloge moest krijgen - tijd begon te dringen, want zij gaat 18 oktober naar Nederland - en na lang speuren en vergelijken denken wij dat dit heel goed bij hem past.
Ere wie ere toekomt: Martin, jij was een bron van inspiratie: Parnis
Meer foto's hier (Friday Friday! en Friday Friday!) en aanstonds ook in de laatste aanwinst draad.
Ron
Last edited by MHe225; September 24th, 2011 at 03:14.
Hoi Ron,
Gefeliciteerd met deze leuke aanwinst
Hij is inderdaad groot, maar draagt door zijn form best goed, vind ik zelf. Ik heb overwogen, nog steeds wel af en toe trouwens, om de wijzerplaat te vervangen door een Marine type, maar het is zo'n grote plaat dat het niet eenvoudig is een andere te vinden.
En wat betreft het topic, een joekel van 40mm vandaag
Groeten,
Martin
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)