Thread: Wat een goedkoop klokkie kan doen

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12
    Moderator Martin_B's Avatar

Confused Wat een goedkoop klokkie kan doen

Al geruime tijd had ik een SeaGull versie van de Datejust. Ik heb hem vooral gekocht omdat het een SeaGull is, en niet zozeer vanwege het model an sich. Het is een two-tone, en daarmee ietwat 'blingbling'
    Even een paar plaatjes van deze:

Door een leren band werd hij wel wat rustiger, en ik begon hem steeds meer te waarderen.

Een jaar ofzo later kocht ik in een opwelling voor nog geen twee tientjes een stalen versie van een vaag merk. Deze is een week of twee geleden binnengekomen. De kwaliteit blijkt trouwens verrassend aardig te zijn. Wat foto's van deze:

En nu komt het rare, ik begin dit kleine doch fraai gevormde horloge zo te waarderen, dat ik zowaar sterk aan het overwegen ben te gaan sparen voor het origineel.
    Normaal heb ik elke maand wel twee horloges op het oog, en brandt het geld in mijn zak, maar op het moment kijk ik nergens naar, volg niets op ebay, en heb niet in bestelling.

Ik ben benieuwd hoe dit zich doorzet....

Groeten,

Martin
    Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Moderator Lester Burnham's Avatar

Re: Wat een goedkoop klokkie kan doen

Zo zie je toch maar weer dat Rolex er niet over hoeft te treuren dat deze hommages bestaan

Die tweede is inderdaad de vaagste merknaam die ik ooit ben tegengekomen, maar het horloge ziet er alleraardigst uit. Alhoewel ik aanneem dat de kwaliteit van de bracelet niet super zal zijn.

Heb zelf een Alpha Day-Date, waar ik ook alleszins tevreden mee ben.

Ben benieuwd of er echt een Datejust gaat komen! Een van de meest legendarische horloges aller tijden in elk geval Heb er zelf een tijdje terug ook naar zitten kijken, voor rond de $1500 is er al een heel aardig aanbod via eBay. Heb zelf echter besloten om door te gaan voor de Sub als eerste Rolex, en ook daar zal ik nog wel even op moeten wachten

Member GuySie's Avatar

Re: Wat een goedkoop klokkie kan doen

Quote Originally Posted by Martin_B View Post
    En nu komt het rare, ik begin dit kleine doch fraai gevormde horloge zo te waarderen, dat ik zowaar sterk aan het overwegen ben te gaan sparen voor het origineel.
    Als die er uiteindelijk komt willen we natuurlijk ook een volledige fotoshoot waarin de Rolex naast z'n 2 ietwat goedkopere broertjes wordt geshowed, Martin ;)

Member MHe225's Avatar

Mart heeft ADD

..... Alpha Day-Date

Quote Originally Posted by Lester Burnham
    Sorry, te flauw voor woorden, maar als ie voor het inkoppen ligt ..... Inderdaad een gave Alpha. Is die uit het programma? Ik heb hem niet op hun site gezien.

Je meldde een poosje geleden dat de Paul Newman's duurder aan het worden zijn - eerst ca $130. Klopt wel; de "gewone" Daytona's zijn nu $152 en de PN $172

Hoe weet ik dat ..... ......
    Quote Originally Posted by MHe225 View Post
    Laat mij een gevaarlijke uitspraak doen: d'r zitten nog 2 horloges in de pijplijn en er gaat / moet nog een Alpha PN komen. Daar wil ik het voor dit jaar bij laten. Nu dus maar hopen dat er niet nog meer nu-of-nooit gevallen langskomen.
    Ron
    Last edited by MHe225; February 20th, 2011 at 03:01.

Re: Mart heeft ADD

..... Alpha Day-Date

Sorry, te flauw voor woorden, maar als ie voor het inkoppen ligt ..... Inderdaad een gave Alpha. Is die uit het programma? Ik heb hem niet op hun site gezien.

Je meldde een poosje geleden dat de Paul Newman's duurder aan het worden zijn - eerst ca $130. Klopt wel; de "gewone" Daytona's zijn nu $152 en de PN $172

Hoe weet ik dat ..... ......

Ron
    Je moet ook wel een beetje gek zijn om hier moderator te willen worden

Zie de ADD inderdaad niet meer op hun website staan, waarschijnlijk komt 'ie vroeger of later wel weer een keer tevoorschijn daar.

Ik zie het nu ook ja, dat ze met die prijs aan het knutselen zijn. Hmmm. Ze hebben zelf ook in de gaten dat het horloge dus erg populair is in the scene. Moeten ze wel uitkijken dat het horloge straks niet over een bepaalde psychologische prijsdrempel gaat, anders stort de verkoop weer helemaal in. Wel apart, wie had nu gedacht dat het enige horloge van mij dat meer geld waard wordt niet een Omega of Breitling is, maar een Chinees modelletje Immers gekocht voor $132 (die rode voor 152) en ik weet zeker dat ik 'm nu voor meer kan verkopen.

Member GuySie's Avatar

Quote Originally Posted by Lester Burnham View Post
    Ik zie het nu ook ja, dat ze met die prijs aan het knutselen zijn. Hmmm. Ze hebben zelf ook in de gaten dat het horloge dus erg populair is in the scene. Moeten ze wel uitkijken dat het horloge straks niet over een bepaalde psychologische prijsdrempel gaat, anders stort de verkoop weer helemaal in. Wel apart, wie had nu gedacht dat het enige horloge van mij dat meer geld waard wordt niet een Omega of Breitling is, maar een Chinees modelletje Immers gekocht voor $132 (die rode voor 152) en ik weet zeker dat ik 'm nu voor meer kan verkopen.
    Die psychologische grens is zelfs nog relatief ook: ik vind de verhoging dusdanig dat ik 'm op dit moment niet meer zo snel aanraad bij mensen. Ik heb 'm nog gekocht voor $117... voor $172 is het nog steeds een goede deal, maar wel flink duurder.

Quote Originally Posted by GuySie View Post
    Die psychologische grens is zelfs nog relatief ook: ik vind de verhoging dusdanig dat ik 'm op dit moment niet meer zo snel aanraad bij mensen. Ik heb 'm nog gekocht voor $117... voor $172 is het nog steeds een goede deal, maar wel flink duurder.
    Jep, het is op dit moment nog steeds de goedkoopste (of in elk geval een van de goedkoopsten) ST-19 horloges, maar langzaamaan komt de Seagull 1963 in dezelfde prijscategorie te zitten. En als we nog even zo door gaan ook een Precista PRS-5, om eens wat (ST-19 aangedreven) zijstraatjes te noemen.

Quote Originally Posted by Lester Burnham View Post
    Jep, het is op dit moment nog steeds de goedkoopste (of in elk geval een van de goedkoopsten) ST-19 horloges, maar langzaamaan komt de Seagull 1963 in dezelfde prijscategorie te zitten. En als we nog even zo door gaan ook een Precista PRS-5, om eens wat (ST-19 aangedreven) zijstraatjes te noemen.
    Ik keek vandaag nog even op de Alpha site. Ze hebben de Panda gewoon 20 dollar duurder dan de anderen gemaakt. Té populair geworden vrees ik.
    De 1963 is met €150 inderdaad wel heel dicht in de buurt gekomen, en wát blijftie mooi....

Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member MHe225's Avatar

Quote Originally Posted by Martin_B
    De 1963 is met €150 inderdaad wel heel dicht in de buurt gekomen, en wát blijft ie mooi....

Die is inderdaad heel mooi; heb ik vaker gezien, maar ben ik ook weer een beetje vergeten .... Rachid, als je meeleest, goed opletten .... dit is dus precies hoe je in de problemen raakt .... anyway, hebben jullie een link voor de beste plek om deze te kopen? Bij WatchUnique kost ie €142.02 (zonder VAT / BTW), bij Seagull1963.com $339

En hoe zit dat met de 19 steens versie versus de 21 steens? Origineel was / is 19 steens; zijn dit nu compleet verschillende uurwerken?

Lijkt er op dat mijn voornemen door jullie getorpedeerd is /

Ron
    Last edited by MHe225; February 7th, 2011 at 03:22.

Die is inderdaad heel mooi; heb ik vaker gezien, maar ben ik ook weer een beetje vergeten .... Rachid, als je meeleest, goed opletten .... dit is dus precies hoe je in de problemen raakt .... anyway, hebben jullie een link voor de beste plek om deze te kopen? Bij WatchUnique kost ie €142.02 (zonder VAT / BTW), bij Seagull1963.com $339

En hoe zit dat met de 19 steens versie versus de 21 steens? Origineel was / is 19 steens; zijn dit nu compleet verschillende uurwerken?

Lijkt er op dat mijn voornemen door jullie getorpedeerd is /

Ron
    Hoi Ron,

Ik heb de mijne bij Watchunique gekocht. De uurwerken zijn inmiddels allemaal identiek, alleen de aanduiding op de plaat verschilt, vanwege historische redenen. De één wil de plaat historisch correct hebben, de andere wil dat hij overeenkomt met het uurwerk. En aangezien deze horloges in batches op bestelling gemaakt worden, kon de handelaar kiezen.
    De oorspronkelijke Venus uurwerken hadden 17 jewels, na verkoop van de rechten aan de Chinezen werden dit er 19, maar de huidige St1901 heeft er zelfs 23. Zie hier het detectivewerk http://forums.watchuseek.com/f72/sea...ii-189937.html

Groeten,

Martin

Page 1 of 2 12 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)