Like Tree5Likes

Thread: Wat wil je ooit/binnenkort nog hebben?

Page 4 of 12 FirstFirst 123456789101112 LastLast
Results 31 to 40 of 119
    Member

Re: Wat wil je ooit/binnenkort nog hebben?

Ik weet het nog niet zeker. Allicht ofwel een Rolex Submariner-versie of een afgeleide van de IWC Big Pilot (die heb je wel, zie ik).

Moderator Martin_B's Avatar

Ik heb ook wel zo'n sub alike, staat geen Parnis op, wordt wel vaak (onterecht?) zo genoemd. Dit is een kleine DeepSea, of een grote gewone, zo'n 42mm. Zware jongen wel, degelijk gebouwd:

(bezel parel eruit gestoten tegen een deurpost. Inmiddels heb ik die al vervangen)

Dikke stalen kast:

Groeten,

Martin
    Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member
    Ziet er goed uit. Online staat er dat die 40 mm is. Zou eigenlijk een tikkeltje groter mogen. 40 mm is het minimum.
    Sent from my Radar C110e using Board Express

Moderator Martin_B's Avatar

Quote Originally Posted by KarelVdD View Post
    Ziet er goed uit. Online staat er dat die 40 mm is. Zou eigenlijk een tikkeltje groter mogen. 40 mm is het minimum.
    Ze zijn er ook in 40mm, ik heb alleen (ook) de wat grotere versie. Ik hou wel van Sub/Nolex sport modellen

(dit is slechts een selectie, er missen er nog een stuk of vier )
    Spreek je ook Nederlands? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member
    Daar zitten leuke dingen bij!

Member

BTW, ik zie dat er verschillende merken tussen zitten. Zijn die van Parnis beter dan die van Alpha?

Moderator Lester Burnham's Avatar

Bij allebei de merken moet je een beetje geluk hebben volgens mij.

Heb 1 Parnis, waar ik nooit problemen mee heb gehad. Heb wel wat probleempjes gehad met wat Alpha's, maar goed, daar heb ik er dan ook een stuk of 12 van (gehad). Van andere kenners begrijp ik dat er bij Parnis ook soms schoonheidsfoutjes tussenzitten.

Member GuySie's Avatar

Quote Originally Posted by KarelVdD View Post
    BTW, ik zie dat er verschillende merken tussen zitten. Zijn die van Parnis beter dan die van Alpha?
    Je moet even van tevoren door hebben dat het allemaal leuk bang-for-buck is, maar dat wat je niet hoeft te betalen in geld er dus ook niet op zit qua quality control. Er kunnen bij beide merken slechte exemplaren doorheen glippen. Je moet dus realiseren dat het kan gebeuren dat je horloge linea recta teruggestuurd moet worden naar de verkoper, en dat je dus een verkoper moet uitkiezen die niet het goedkoopst is maar de beste track record heeft qua niet moeilijk doen over omwisselen.

Er is geen inherent kwaliteitsverschil tussen Parnis en Alpha als merk, wel tussen modellen onderling. Het is daarom zinniger om te kijken naar de modellen die je mooi vindt en daar dan specifieker naar ervaringen met die modellen te zoeken op WUS en andere fora. Ik ben altijd erg tevreden geweest over mijn Parnis en Alpha klokjes, hoewel ik ze nu bijna allemaal ondertussen verkocht heb.

Mijn shortlist voor aankopen dit jaar is overigens:
    - De WUS Chinese subforum limited edition! Daar verheug ik me echt op. Ik ben niet zo actief geweest met het design, maar het resultaat is er fraai uit komen te zien en ik heb toch de afgelopen jaren echt heel veel tijd op dat subforum besteedt. Leuk om dat uiteindelijk terug te zien in een (ook nog heel betaalbaar) klokje in de horlogedoos.
    - 'Het afstudeercadeau'. Vanuit mijn ouders heb ik een budget gekregen voor een klokje als afstudeercadeau, maar de keuze is nog steeds erg lastig. Ik wil een mooie dress watch die ik voor de rest van m'n leven in bezit zal houden, en ben nu erg naar de vintage hoek aan het kijken. Maar het is echt verdomd lastig om daar echt inhoudelijk verder op te komen.
    - Stowa flieger, ohne logo. Die had ik trouwens echt een paar jaar geleden moeten kopen, is steeds duurder aan het worden :(

Verder ben ik voor het komende jaar wel voorzien. Nu ik een aantal klokjes van 'betere' kwaliteit heb merk ik wel dat mijn oudere goedkopere horloges minder wrist time krijgen, misschien is het tijd om een schoonmaak te houden.

Member Oldheritage's Avatar

Ik studeer (als alles goed gaat) dit jaar af. Ik zou dat willen vieren door mezelf een mooi horloge te kopen, waarschijnlijk een Mido braoncelli of iets dergelijks. Dat wordt dan gelijk mijn eerste "dure" horloge.
    Vostok, Vostok Europe, Buran, Moscow Classic, Slava, Raketa, HMT, Casio, Seagull, Shanghai, Alpha, Hamilton, Swatch, Ascot, SpeedTimerKollektion, Seiko, Mido, Junghans, Lyndon, Citizen, Laco.

Member

Uiteraard verwacht ik er geen perfectie van, maar het mag toch iets zijn. Op vakantie ooit eens een replica van een bekend merk gekocht. 50 € betaald. Heel deftige materialen, maar bv. geen ontspiegeld glas. Het uurwerk liep perfect, ook chrono werkte goed, al moet ik er wel bij vermelden dat het binnenwerk gewoon quartz was. Ik heb het trouwens nog steeds liggen, maar de batterij is leeg. Oh, het ding jaag er ook wel ietsje sneller batterijen door dan andere uurwerken.
    Nu, een uurwerk als dat, maar dan zonder chrono en met automaat voor 100-200 €, mag toch min of meer behoorlijk werken, vind ik, al kan het ook dat ik gewoon veel geluk had met het binnenwerk van die replica.
    Een automaat is natuurlijk leuk, al zou ik het ook niet erg vinden als er een deftig quartz binnenwerk in zat. Een Submariner heeft toch geen doorzichtige plaat achteraan. Voorts prefereer ik een deftige replica met een andere merknaam boven een fake met de originele merknaam.
    Dus Parnis is van hetzelfde niveau als Alpha? Ik merk nl. dat een Parnis iets duurder is dan een Alpha, dus dat zou dan weggesmeten geld zijn? Ik wil gerust ook wat meer uitgeven, als het om een horloge gaat dat in principe goed werkt en waarvan de materialen van deftige kwaliteit zijn. Iets als een Seiko met Submariner of Big Pilot looks. Bestaan er merken die dat doen en daarvoor Seiko-binnenwerken (of mijn part Swatch quartz-binnenwerken) gebruiken?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)