Die bronzen duikers zien er erg cool uit Lester. Jammer van de afwijkende kroon. Zat al te kijken op de website en zag $250 staan bij de plaatjes. Ik denk, 250 dollar voor een bronzen duiker met ETA-uurwerk, dat valt mee. Tot je op het plaatje klikt en ziet dat die 250 dollar de aanbetaling is en het horloge 850 dollar kost.
M'n huidige shortlist:
- Stowa Marine. Ik heb 'm al besteld, maar inmiddels zijn we ruim 1,5 jaar verder (ik wil 'm met Soprod A10-uurwerk ipv de standaard ETA 2824-2, vandaar de vertraging). Zou zomaar kunnen dat ik na vakantiegeld en belastingteruggave dit jaar de order omzet naar een Marine Original als hij dan nog niet binnen is. Zou zomaar de versie met Durowe-uurwerk kunnen worden, als ik de meerprijs recht kan praten voor mezelf. Zit ook nog te spelen met de gedachte om een keer naar Stowa te rijden om 'm op te halen. Leuk ritje naar net onder Stuttgart.
- Steinhart Triton 30ATM, op stalen band. Ik heb nog helemaal geen duiker en deze ziet er net even anders uit dan de meeste duikers. Ook het formaat en het gewicht spreken me erg aan. 230 gram met stalen band. M'n huidige zwaarste horloge is slechts een magere 101 gram (Hamilton Mechanical Officer). Minpuntje is de standaard ETA 2824-2 die erin zit. Niet omdat het een slecht uurwerk is, maar omdat ik die al in de "verzameling" zit.
- Één horloge uit de Bulova Precisionist-lijn. Waarom? Ik ben techneut, en het is net even een afwijkend stukje techniek. Het is quartz, maar op een veel hogere frequentie dan normale quartz horloges, waardoor de secondewijzer een stuk vloeiender loopt. En omdat de Seiko Springdrive toch veel te duur is.
Maar goed, ik moet toch nog even goed gaan na denken welke kant ik op wil. Het is best een prijzige hobby en de doos van 8 zit al vol. Maar toch, een klein extra horlogedoosje (van 4-6 horloges) kan geen kwaad toch?