Like Tree5Likes

Thread: Wat wil je ooit/binnenkort nog hebben?

Page 1 of 12 1234567891011 ... LastLast
Results 1 to 10 of 119
    Member Bruno.M's Avatar

Wat wil je ooit/binnenkort nog hebben?

Hadieho!

Er zijn al veel "holy grail"-threads op WUS geweest (op Kaliber 2010 weet ik niet, ken het pas), maar dit zijn toch vaak horloges die snel onbetaalbaar willen, dus ik ben wel eens benieuwd naar betaalbare dingen die jullie nog wel boeien en ooit willen hebben? Leuk om inspiratie op te doen :) Voor mij (wat niet wil zeggen dat ik ze koop, maar mogelijkheid bestaat);

- Ik ben op korte termijn aan het kijken naar een white dial/blue hands Parnis Power Reserve met open heart. Beetje jammer van de Tourbillon vermelding, maar dat neem ik er dan maar bij.
    - een Panerai Marina hommage, zij het van Getat of van Jackson.
    - Heb nog steeds geen degelijk digi-watch, vind veel van de G-Shocks leuk (vooral Riseman dan), alsook de Pathfinders/ProTreks. Als ik er een koop wil ik liefst een met zoveel mogelijk sensors, atomic time en solar, maar dan worden ze weer zodanig duur dat ik dat niet aan een digi wil geven.
    - Vintage kan ook wel interessant zijn, ik blijf de King Seiko Hi-Beat echt práchtig vinden, die wil ik ooit wel gehad hebben..

Bring it on!

Bruno

Moderator Lester Burnham's Avatar

Re: Wat wil je ooit/binnenkort nog hebben?

Ik zal de langetermijn-grails maar even buiten beschouwing houden, maar ik wil het liefst nog eens een keer (binnenkort) een bronzen duiker op de kop tikken. Lijkt me geweldig om veel te gaan dragen, krassen en putjes te krijgen en vooral de kleur van de kast te zien veranderen.

Zoiets bijvoorbeeld:

Member

Die bronzen duikers zien er erg cool uit Lester. Jammer van de afwijkende kroon. Zat al te kijken op de website en zag $250 staan bij de plaatjes. Ik denk, 250 dollar voor een bronzen duiker met ETA-uurwerk, dat valt mee. Tot je op het plaatje klikt en ziet dat die 250 dollar de aanbetaling is en het horloge 850 dollar kost.

M'n huidige shortlist:
    - Stowa Marine. Ik heb 'm al besteld, maar inmiddels zijn we ruim 1,5 jaar verder (ik wil 'm met Soprod A10-uurwerk ipv de standaard ETA 2824-2, vandaar de vertraging). Zou zomaar kunnen dat ik na vakantiegeld en belastingteruggave dit jaar de order omzet naar een Marine Original als hij dan nog niet binnen is. Zou zomaar de versie met Durowe-uurwerk kunnen worden, als ik de meerprijs recht kan praten voor mezelf. Zit ook nog te spelen met de gedachte om een keer naar Stowa te rijden om 'm op te halen. Leuk ritje naar net onder Stuttgart.

- Steinhart Triton 30ATM, op stalen band. Ik heb nog helemaal geen duiker en deze ziet er net even anders uit dan de meeste duikers. Ook het formaat en het gewicht spreken me erg aan. 230 gram met stalen band. M'n huidige zwaarste horloge is slechts een magere 101 gram (Hamilton Mechanical Officer). Minpuntje is de standaard ETA 2824-2 die erin zit. Niet omdat het een slecht uurwerk is, maar omdat ik die al in de "verzameling" zit.

- Één horloge uit de Bulova Precisionist-lijn. Waarom? Ik ben techneut, en het is net even een afwijkend stukje techniek. Het is quartz, maar op een veel hogere frequentie dan normale quartz horloges, waardoor de secondewijzer een stuk vloeiender loopt. En omdat de Seiko Springdrive toch veel te duur is.

Maar goed, ik moet toch nog even goed gaan na denken welke kant ik op wil. Het is best een prijzige hobby en de doos van 8 zit al vol. Maar toch, een klein extra horlogedoosje (van 4-6 horloges) kan geen kwaad toch?

Moderator Lester Burnham's Avatar

Quote Originally Posted by Eek! View Post
    Die bronzen duikers zien er erg cool uit Lester. Jammer van de afwijkende kroon. Zat al te kijken op de website en zag $250 staan bij de plaatjes. Ik denk, 250 dollar voor een bronzen duiker met ETA-uurwerk, dat valt mee. Tot je op het plaatje klikt en ziet dat die 250 dollar de aanbetaling is en het horloge 850 dollar kost.

M'n huidige shortlist:
    - Stowa Marine. Ik heb 'm al besteld, maar inmiddels zijn we ruim 1,5 jaar verder (ik wil 'm met Soprod A10-uurwerk ipv de standaard ETA 2824-2, vandaar de vertraging). Zou zomaar kunnen dat ik na vakantiegeld en belastingteruggave dit jaar de order omzet naar een Marine Original als hij dan nog niet binnen is. Zou zomaar de versie met Durowe-uurwerk kunnen worden, als ik de meerprijs recht kan praten voor mezelf. Zit ook nog te spelen met de gedachte om een keer naar Stowa te rijden om 'm op te halen. Leuk ritje naar net onder Stuttgart.

- Steinhart Triton 30ATM, op stalen band. Ik heb nog helemaal geen duiker en deze ziet er net even anders uit dan de meeste duikers. Ook het formaat en het gewicht spreken me erg aan. 230 gram met stalen band. M'n huidige zwaarste horloge is slechts een magere 101 gram (Hamilton Mechanical Officer). Minpuntje is de standaard ETA 2824-2 die erin zit. Niet omdat het een slecht uurwerk is, maar omdat ik die al in de "verzameling" zit.

- Één horloge uit de Bulova Precisionist-lijn. Waarom? Ik ben techneut, en het is net even een afwijkend stukje techniek. Het is quartz, maar op een veel hogere frequentie dan normale quartz horloges, waardoor de secondewijzer een stuk vloeiender loopt. En omdat de Seiko Springdrive toch veel te duur is.

Maar goed, ik moet toch nog even goed gaan na denken welke kant ik op wil. Het is best een prijzige hobby en de doos van 8 zit al vol. Maar toch, een klein extra horlogedoosje (van 4-6 horloges) kan geen kwaad toch?
    Ja, een kroon met bronzen schroefdraad en kroon schijnt niet echt een geschikte keuze te zijn. Dat materiaal is niet echt geschikt voor zulke toepassingen.

Ik zou sowieso gaan voor de duiker met Miyota uurwerk. Net als jij heb ik al genoeg gezien van de 2824. Prima uurwerk hoor, maar het begint een beetje saai te worden Dan is het 650, met beide bezels (de zwarte en helemaal bronzen) erbij. Via via kan ik er nog wat extra afkrijgen waardoor ik ergens rond USD 560 zou uitkomen waarschijnlijk. Aangezien de wisselkoers niet echt meehelpt momenteel blijft er dan toch nog een aardig bedragje over. Hmmmm. Slaap er nog een paar nachtjes over

Bizar trouwens, dat die Marine zo lang duurt. Heb je al een indicatie wanneer het horloge jouw kant op komt?

Member MichielV's Avatar

Uit het duurdere segment sowieso:

1. Rolex Submariner 116610LN
    2. Omega Speedmaster
    3. Seiko SBDX001

Het is de bedoeling dat de eerste hiervan sowieso dit jaar nog komt. En hopelijk 1 van de overige 2. *positief blijven denken!*

Ben en blijf alsnog een student, dus heel veel meer dan dat zal het niet worden. Maar mocht er nog een affordable uitgeperst kunnen worden, dan wordt het waarschijnlijk 1 van de volgende:

Seiko: SKX009, SKX171, SKX011, SKZ327, BFK...
    Seiko 5: SNZH60

En zo kan ik er nog wel een aantal bedenken
    Ook een Nederlander? Kom dan naar het Nederlandstalige WUS forum: Kaliber 2010

Member Bruno.M's Avatar

Aangezien ik zolang uit de horlogewereld ben weggeweest heb ik de voorbije 2 dagen niet gestudeerd en alleen maar op Ebay en watchuseek gebleven :') Ben het bieden wel wat verleerd! De truc is natuurlijk om pas op het laatste te bieden zodat eerdere bieders geen notifications bleven, maargoed, dat was ik weer eens vergeten. Zit op een Parnis (die Power Reserve Tourbillon) te azen die veel te veel onder retailprijs ligt, die gaat dus sowieso nog stijgen, ik heb hem zelf al wat doen stijgen, dus nu wacht ik tot het einde (4 dagen). In die zoektocht nog een andere Parnis tegengekomen die reeds sneller eindigt, helemaal anders is, maar ook wel een pareltje! Daar ga ik ook wel op bieden als die niet meer stijgt (is wel nog heel goedkoop, dus waarschijnlijk wel).

Maar Lester, mooi zo'n bronzen duiker! Deed mij er aan denken dat ik altijd al een rose gold horloge wou, en mijn Mako niet meer bij me is, duss... Rose gold duiker? Ik vind het heerlijk om op Ebay naar dingen te zoeken die ik nog niet heb, zoals '300m watch', 'rose gold automatic', '2824 watch', etc. Weet niet of jullie het zo doen, maar zo kom ik wel bij merken die ik eerder nog niet kende :p Zo ben ik nu op een Rose Gold 300m ETA2824 diver met Sapphire gekomen. Weet nog niet of ik hem súpermooi vind, maar ik vind het leuk om te kopen om wat er in zit (heb nog geen Swiss movement). Hij staat nog laag, met minder dan 2 dagen te gaan, dus het kan hem wel is worden. Mensen die zeker zijn dat ze zo iets niet willen mogen PM'en voor de link. Of ben ik te paranoia voor overbieders en zal ik hem gewoon hier posten? :p Ik wil geen wage-battle als bij de Parnis die openstaat ;x

Ohja! Ik keek trouwens nog eens om mijn Blue Mako te vervangen... Ligt het aan mij of zijn die dingen echt veel duurder geworden dan 2 jaar geleden? :-/ 100-110incl moet je wel op rekenen lijkt het.. (Orange en Black zijn cheaper). Ik had de mijne 2 jaar geleden aan 70..

Member

Ik hang vooral een beetje rond hier op WUS voor ideeën wat horloges betreft. En af en toe bij de voor mij interessante merken/sites even checken of ze nog iets nieuws hebben. Op WUS vind ik vooral de WRUW en Incoming-threads in de diverse subforums erg leuk om te checken. Op ebay kom ik nooit, eigenlijk.

Quote Originally Posted by Lester Burnham View Post
    Ja, een kroon met bronzen schroefdraad en kroon schijnt niet echt een geschikte keuze te zijn. Dat materiaal is niet echt geschikt voor zulke toepassingen.

Ik zou sowieso gaan voor de duiker met Miyota uurwerk. Net als jij heb ik al genoeg gezien van de 2824. Prima uurwerk hoor, maar het begint een beetje saai te worden Dan is het 650, met beide bezels (de zwarte en helemaal bronzen) erbij. Via via kan ik er nog wat extra afkrijgen waardoor ik ergens rond USD 560 zou uitkomen waarschijnlijk. Aangezien de wisselkoers niet echt meehelpt momenteel blijft er dan toch nog een aardig bedragje over. Hmmmm. Slaap er nog een paar nachtjes over

Bizar trouwens, dat die Marine zo lang duurt. Heb je al een indicatie wanneer het horloge jouw kant op komt?
    560 dollar is nog steeds een leuk bedrag ja. Toch klinkt het al een stuk leuker dan 850.

De laatste indicatie die ik had over de Marine was eind 2011. Maar goed, hoewel Stowa vrij goed is in de communicatie naar de klanten lijkt dit vooral reactief te zijn en niet pro-actief. Goede kans dat als ik nu een mail stuur dat de datum wordt verschoven naar zomer 2012. Daarom zeg ik; ik wacht tot vakantiegeld/belastingteruggave en als ze dan nog geen zekerheid kunnen geven wordt het zeer waarschijnlijk de Marine Original. Tenzij ze in Basel nog met iets anders leuks komen natuurlijk.

Member MHe225's Avatar

Langzame levering .... moeten jullie aan een van de MKII projecten meedoen. Dan krijgt het begrip langzaam ineens een geheel nieuwe betekenis. Bill Yao maakt fantastische horloges, maar ik word wel een beetje moe van het lange wachten, het gezeur en gegriep hierover op het forum en de gebrekkige informatievoorziening. Ik heb 14 maanden op mijn Quad10 gewacht (laatste serie van 10 klokjes, dus er waren geen onvoorziene vertragingen in de ontwikkeling) en het is inmiddels 20 maanden geleden dat ik de volledige betaling voor de Kingston gedaan heb en mijn aanbetaling voor het Project 300 is ook alweer 22 maanden geleden. De enige actie die we in dit project zien is een hoop gepraat, een lullige enquete en een substantiele prijsverhoging met tgelijkertijd een uitholling van de specs. En helaas honoreert meneer Yao de prijsopgaaf niet voor de vroege vogels.

Eek!, als jij gecharmeerd bent van een zware duiker, heb je dan al eens naar de Omega PloProf gekeken (waarschuwing, die is heel duur) of de Ocean7 LM-7 PloProf 1000m (in wezen hetzelfde horloge als de Omega voor een heel wat schappelijkere prijs - nu $799 voor de laatste modellen). Ik vind beide PloProfs geweldig, maar met mijn iele armpjes ....

Om toch maar even bij het onderwerp van de draad terug te keren ..... ik heb onlangs eens op een rijtje gezet wat ik eigenlijk wil want mijn aankoopbeleid was random op z'n best. Misschien moet ik zeggen dat er geen beleid was, ik heb gewoon gekocht wat ik echt mooi vind en min of meer kan betalen. Maar er is absoluut geen sprake van een evnewichtige opbouw van de collectie of een groter plan. Anyway, dat navelstaren duurde eigenlijk helemaal niet zo lang en het kostte mij meer tijd om te achterhalen waarom ik zo ver van dit pad ben afgedwaald.

Wat ik uiteindelijk wil hebben:
    1. Moon Watch - Omega Speedmaster Professional 3570.50 - in de knip sinds januari 2000
      Later leerde ik dat er veel meer varianten van de Speedmaster bestaan, hoewel de meesten darvan niet zo veel aan "het origineel" toevoegen (een bezoekje aan het Onega forum leert dat de meningen verdeeld zijn wat "het origineel" is en velen zeggen dat de 3570.50 dat niet is)
    2. Portuguese - IWC Portuguese Chronograaf in de knip sinds maart 2003; heeft een flink aangepast Valjoux 7750 uurwerk. Toen ik deze kocht was net de Portuguese Automatic uit met een in-house movement. Op dat moment enkel verkrijgbaar als LE in een wit-gouden kast. In juni van 2010 heb ik mijn Chrono op een stalen Auto ingeruild en ik kreeg evenveel terug als ik betaald had (niet gek voor een 7 jaar oud horloge dat eigenlijk een service beurt moest ondrgaan).
    3. 'n Nederlands horloge - het liefste de Grönefeld One Hertz, maar die valt ver buiten mijn budget. Met stip op twee, Christiaan van der Klaauw, die heeft een aantal hele mooie modellen, sommigen daarvan zelfs betaalbaar (nog steeds erg duur, maar toch)
    4. Horloge uit 1960 - geboortejaar (oké, kom maarop met de ouwe lul commentaren). Favorieten zijn de diverse Omega modellen en er zijn ook een paar aardige IWC's. Maar ik ben huiverig om zo'n oud horloge te kopen want ik ben onvoldoende kundig om het koren van het kaf te scheiden, dus wellicht schaf ik zoiets aan via een "dealer".
    5. Tourbillion - wellicht heb ik de boot gemist want de prijzen rijzen echt de pan uit. Ik heb wel een zwak voor de Seagulls (hebben ook een goede naam & reputatie en levenslange garantie) maar klokjes die een paar jaar geleden ca $3K kostten, zitten nu boven de $10K

Dit is het grote plan, de rest is gerommel in de marge. Misschien een kleine MKII sub-collectie (sub slaat niet op het horloge type) en een kleine Chinese sub-collectie. Dit is louter om de aanschaf van sommige horloges die ik al heb achteraf te rechtvaardigen Mijn probleem is dat ik geen afstand kan doen van de horloges die ik al heb .....

Excuses voor dit lange antwoord.

Ron

Member Bruno.M's Avatar

Over vintage gesproken.. Lijk een goeie Vintage Ebay dealer te hebben gevonden, kent er iemand nog meer dealers?

Superb Mens 1960's Gold SS Longines Conquest W/Watch | eBay

Love it! Ga ik op bieden denk ik.

Edit; ik stuur die man een mailtje en hij antwoord echt binnen de 3 minuten. Schept wel vertrouwen :)

Edit2; Damn! Van Omega zijn er veel prachtige vintages tot 250e.
    Last edited by Bruno.M; January 16th, 2012 at 03:39.

Member Dave Van den Eynde's Avatar

Even heel openhartig, mijn "wishlist":
    - Steinhart Ocean Vintage Military
    - Een OWC MS-5517
    - Een betaalbare mechanische chronograaf. Ik denk dan aan een Seagull ST-19 of Poljot 3133 gebaseerd model.
    - Een Bulova Accutron of een Omega/Titus stemvorkhorloge.
    - Een Swatch Automatic. Misschien zelfs de chronograaf.
    - Een handgewonden Flieger met centrale secondenwijzer en mooie displayback, zonder date of logo. Als het even kan een gewijzigde Unitas 6497.
    - Een oude Omega Seamaster 600 of een vergelijkbaar model uit die periode.
    - Een vintage Timex handgewonden, RVS, zonder date met metalen "rekband".
    - Een Vostok Komandirskie "Tank", met 3aka3 vermelding.
    - Een instappakket van de Timezone Watch School met Unitas 6498 en bijhorend lessenpakket.
    - Een Benarus militair uurwerk, eentje zoals Robin Williams draagt in "Good Morning Vietnam". Liefst authentiek.
    - Een Sinn 756 in zwart.

En als ik ooit veel geld win wil ik een Iraanse Rolex 5517, lekker om elke dag te dragen zonder dat iemand doorheeft wat het waard is.
    Last edited by Dave Van den Eynde; January 20th, 2012 at 21:46. Reason: Eentje vergeten

Page 1 of 12 1234567891011 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)