WatchUSeek Watch Forums banner

Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

58K views 363 replies 65 participants last post by  Jo Hande 
#1 · (Edited)
Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

IMHO bestaat deze draad nog niet hier op het kaliber2010, dus bij deze, zoals de draad zegt : welke wil je nog hebben? Waar kwijl je op? Welke horloge houdt je uit je slaap? Inca's "kwijl van de dag" :
ATLANTIC LIMITED EDITION 1888 WORLDMASTER 53653.41.93R

Watch Analog watch Watch accessory Strap Fashion accessory


Watch Analog watch Watch accessory Fashion accessory Strap
 

Attachments

See less See more
3
#2 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Deze.



Lijkt haast onvindbaar.
 
  • Like
Reactions: Inca Bloc
#5 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Boven budget, maar je moet wat te dromen hebben he

Watch Analog watch Photograph Watch accessory Fashion accessory

Alpine Starttimer blackstar

Watch Analog watch Watch accessory Fashion accessory Product

Naar deze Citizen ben ik op zoek, in het buitenland kan ik er nog wel wat vinden, maar in Nederland ben ik maar 1 adres tegen gekomen (net iets onder de 250)... Principieel wil ik hem in Nederland voor onder de 200 euro op de kop tikken in Nederland, omdat ze online omgerekend voor 155 euro worden aangeboden, maar omdat het bedrag net te hoog is om kosteloos te kunnen importeren. Na alle heffingen zit ik dan ook zo weer op de 200+
 
  • Like
Reactions: Inca Bloc
#45 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

View attachment 1417513
Naar deze Citizen ben ik op zoek, in het buitenland kan ik er nog wel wat vinden, maar in Nederland ben ik maar 1 adres tegen gekomen (net iets onder de 250)... Principieel wil ik hem in Nederland voor onder de 200 euro op de kop tikken in Nederland, omdat ze online omgerekend voor 155 euro worden aangeboden, maar omdat het bedrag net te hoog is om kosteloos te kunnen importeren. Na alle heffingen zit ik dan ook zo weer op de 200+
Moet het een bj7000-52e zijn of mag een bj7010-59e ook? Rob van monsterwatches heeft hem voor €235,-

Die voor mij binnen nu een 2-3 jaar wel komen:

H32665131


March LAB AM3

En ver in de toekomst:

of
 
#8 ·
#14 · (Edited)
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Grandioos en zelfs met IIII als 4 (en IX als 9, VIIII paste zeker niet ;-) )

Jammer dat ik even geen budget heb en de verkoper wel wereldwijd verzend, maar niet naar *hele lange lijst incl NL, excl BE*

Edit: DX heeft 'm natuurlijk ook, witte dial 2 euro tientjes. ($26.99), zwarte dial maar liefst $0.27 duurder.

Hij's dusdanig fout dat ik 'm wel zou willen hebben.

Deze heeft ook wel wat.

 
  • Like
Reactions: Inca Bloc
#12 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Een Breitling Navitimer, vanwege de ingebouwde rekenliniaal. Tot dan houd ik mij bezig met de Russische 'hommages' daarop.
Analog watch Watch Watch accessory Strap Fashion accessory


Ik heb overigens ook een hele leuke serie Navigators (van de Russen), ook met ingebouwde rekenliniaal en zelfs een wekker. Bij mijn weten zijn die geen hommage op een bekend horloge.
 
#13 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

van mij moge het duidelijk zijn, de IWC cal. 89. Dit wordt de eerste grote nieuwe aanschaf. Maar net als bij de rolex, zal dit wel een tijdje duren :) Er zijn vele uitvoering met kleine detail verschillen, en ik weet nog niet wat ik de mooiste vind...Zomaar een plaatje van het web:
Watch Analog watch Watch accessory Fashion accessory Jewellery


De volgende die op de lijst staat weet ik nog niet zeker. Ik denk aan een Speedy, liefst een oud model:


En daarna wordt het moeilijk.Misschien een 1803:

Watch Analog watch Watch accessory Fashion accessory Strap


Of als mijn budget ooit groot genoeg wordt één van deze:


Analog watch Watch Watch accessory Fashion accessory Jewellery




Groeten,

Martin
 
#20 · (Edited)
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

van mij moge het duidelijk zijn, de IWC cal. 89. Dit wordt de eerste grote nieuwe aanschaf. Maar net als bij de rolex, zal dit wel een tijdje duren :) Er zijn vele uitvoering met kleine detail verschillen, en ik weet nog niet wat ik de mooiste vind...Zomaar een plaatje van het web:
View attachment 1418631

De volgende die op de lijst staat weet ik nog niet zeker. Ik denk aan een Speedy, liefst een oud model:


En daarna wordt het moeilijk.Misschien een 1803:

View attachment 1418633

Of als mijn budget ooit groot genoeg wordt één van deze:


View attachment 1418634



Groeten,

Martin
Dat is een erg mooi lijstje!
1. De IWC erg mooi, maar met de Romeinse cijfers en de lugs niet mijn ding. Ik houd meer van strakke lijnen, zeker bij een klassiek horloge als deze.
2. De Speedy heb er vaak naar gekeken en van de 'nieuwe' modellen vind ik de First in Space verreweg het mooist. Zelf zou ik toch ook eerder voor een oudje gaan met dauphine wijzers.
3. Ook al z'n icoon en vind hem iig een stuk beter op leer, maar verder voor mij te opzichtig. Alhoewel zo op de foto is heeft het wel weer iets!!
4. Daytona erg mooi, maar dan gewoon in staal. Het is een sport horloge en zodra ze dergelijke in het goud maken, krijgt het voor mij een te groot pats gehalte.
5. LS erg mooi horloge, enkel voor z'n budget zou ik toch uitkijken naar iets specialers. Bijvoorbeeld een LUC met 1.96.
6. Nautilus, erg mooi horloge een icoon en staat bij mij zeker in de top 10. Enkel dan wel het laatste model en niet de afgebeelde.

Op mijn lijstje staat niet zo veel meer. Wel al een tijd dat ik vind dat er nagenoeg geen echte mooie nieuwe horloges uitkomen. Voorheen zat ik vooraan bij de nieuwe modellen van sommige merken. Echter is dat een beetje veranderd sinds de Deepsea van Rolex. Stond er voor op de lijst, maar bij het ophalen wist ik het gelijk al. De verhoudingen zijn dramatisch en dan met name het iele bandje dat meer verloopt in de eerste schakels dan een standaard submariner.
Ik word niet echt meer warm van de nieuwe modellen zoals ik dat voorheen had. Gelijk na het zien alle reviews afspeuren en foto's bekijken, maar....

Zojuist tegen alle verwachtingen in toch een nieuw horloge gekocht. Van dit horloge toch weer even alle reviews bekeken en gelijk een zwik bandjes aangeschaft. Kortom het kan nog, maar het wordt steeds zeldzamer voor me. Dat is aan de ene kant maar goed ook. ;-)
 
#22 · (Edited)
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Ik weet niet eens waar te beginnen ....... hoewel, de collectie van Bidle is een goede start ;-) Daar zitten een aantal juweeltjes in en modellen waarvan ik niet eens wist dat ik ze wilde hebben, totdat ze hier voorbij kwamen schuiven.

Veel van de horloges die ik nog zou willen hebben zijn (van) puur unobtanium - de meeste zijn vintage en ik heb domweg niet de kennis, kennissen, durf en budget om mijn collectie in die richting uit te breiden. Zelfs de "betaalbaardere" vintage horloges, zoals sommige Seamasters, 1601's, Cal. 89's Maar ik blijf kijken en wie weet verschijnt er eerdaags eentje in mijn collectie.

Makkelijker aan te schaffen zijn nieuwe horloges en d'r zijn er best nog wel een paar die ik zou willen hebben (denk aan o.a. ALS, JLC, .....) maar ik heb het punt bereikt dat ik niet veel meer aan mijn horloge collectie kan en wil spenderen. En aangezien ik niet van de flipperige of verkoperige ben .... Ook, sommige modellen waar ik overheen kwijl kosten in de orde van -of zelfs meer dan- mijn gehele huidige verzameling, dus dat gaat het niet worden.

Te veel woorden en te weinig plaatjes, dus mijn kwijl-van-de-laatste-jaren horloge. Van Neerlands bodem zelfs. Helemaal geweldig, maar zal er nooit komen. Er zijn inmiddels een aantal uitvoeringen en ik weet niet eens welke ik het mooiste vind. Gelukkig hoef ik niet te kiezen en deel ik hier een "random" plaatje van de Grönefeld website:

Watch Analog watch Watch accessory Fashion accessory Strap
 
#33 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Ik weet niet eens waar te beginnen ....... hoewel, de collectie van Bidle is een goede start ;-) Daar zitten een aantal juweeltjes in en modellen waarvan ik niet eens wist dat ik ze wilde hebben, totdat ze hier voorbij kwamen schuiven.

Veel van de horloges die ik nog zou willen hebben zijn (van) puur unobtanium - de meeste zijn vintage en ik heb domweg niet de kennis, kennissen, durf en budget om mijn collectie in die richting uit te breiden. Zelfs de "betaalbaardere" vintage horloges, zoals sommige Seamasters, 1601's, Cal. 89's Maar ik blijf kijken en wie weet verschijnt er eerdaags eentje in mijn collectie.

Makkelijker aan te schaffen zijn nieuwe horloges en d'r zijn er best nog wel een paar die ik zou willen hebben (denk aan o.a. ALS, JLC, .....) maar ik heb het punt bereikt dat ik niet veel meer aan mijn horloge collectie kan en wil spenderen. En aangezien ik niet van de flipperige of verkoperige ben .... Ook, sommige modellen waar ik overheen kwijl kosten in de orde van -of zelfs meer dan- mijn gehele huidige verzameling, dus dat gaat het niet worden.

Te veel woorden en te weinig plaatjes, dus mijn kwijl-van-de-laatste-jaren horloge. Van Neerlands bodem zelfs. Helemaal geweldig, maar zal er nooit komen. Er zijn inmiddels een aantal uitvoeringen en ik weet niet eens welke ik het mooiste vind. Gelukkig hoef ik niet te kiezen en deel ik hier een "random" plaatje van de Grönefeld website:

View attachment 1418763
Cmon zeg! Dat zijn toch die "dude's van Baselwathso-everyear", niet??? Sorry, maar dan is IMHO de Diesel-collectie éven stijlvol...... (vergeet de IMHO niet ;-) )
 
#25 · (Edited)
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Ik zou heel graag een world time horloge aan mijn collectie toevoegen.





Normaal ben ik niet zo van drukke dials, maar deze zijn zeker een uitzondering hier op;)
De Patek is in het echt een kunststukje. Heb hem een paar ik om gehad. Je hebt ook nog een 'goedkopere' versie zonder de ingelegde kaart. Enkel die is veel minder mooi en met name ook omdat die dan nog dezelfde wijzers heeft. Die komen natuurlijk juist nu tot zijn recht.

De Vacheron ook, maar haalt het in dit geval niet. Dat terwijl Vacheron natuurlijk ook kunststukjes heeft.
 
#27 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Ah, ok een Chopard. Deze heeft inderdaad een wat drukke plaat.Zelf vind ik uit die serie deze prachtig (ik blijf grijs met goud mooi vinden. Volgens mij draagt Humberto Tan ook regelmatig een IWC in die kleurstelling):
Watch Analog watch Watch accessory Fashion accessory Brown


De versie die jij laat zien heeft een guilloche die me sterk doet denken aan de 'Plum blossom' die in Chinese vintage horloges vaak wordt gebruikt:

Gaan de zwitsers nu Chinezen imiteren? ;-)

Ook prachtig in deze stijl vind ik de JLC master ultra thin:
Watch Analog watch Watch accessory Fashion accessory Strap
 
#28 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Ah, ok een Chopard. Deze heeft inderdaad een wat drukke plaat.Zelf vind ik uit die serie deze prachtig (ik blijf grijs met goud mooi vinden. Volgens mij draagt Humberto Tan ook regelmatig een IWC in die kleurstelling):
View attachment 1418786

De versie die jij laat zien heeft een guilloche die me sterk doet denken aan de 'Plum blossom' die in Chinese vintage horloges vaak wordt gebruikt:

Gaan de zwitsers nu Chinezen imiteren? ;-)

Ook prachtig in deze stijl vind ik de JLC master ultra thin:
View attachment 1418788
De wijzerplaat van Steve is idd iets te druk.

Umberto heeft idd de enige mooie IWC om die momenteel te koop is. Vind enkel jammer dat dit model de bovenste subdial groter is dan de onderste. Daarbij toch iets aan de grote kant, maar staat hem niet verkeerd. Hij laat hem dan ook graag in beeld komen, maar daar was vast de prijs ook na. ;-)
 
#31 · (Edited)
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Martin18 said:
Ik zou heel graag een world time horloge aan mijn collectie toevoegen.
Normaal ben ik niet zo van drukke dials, maar deze zijn zeker een uitzondering hier op;)
Misschien schrikken de drukke wijzerplaten veel mensen juist af? Dit jaar hebben wij voor de derde keer 'n World Timer als optie voor het WUS CMW project naar voren geschoven en deze gaat het wederom niet worden. Best wel jammer, al zeg ik het zelf.

Bidle said:
Volgens mij zitten we redelijk op dezelfde lijn!! :)

Die IWC '89 is een mooi volgende horloge waar je zeker veel plezier van gaat hebben. Elke keer als ik die van mij om doe verbaasd het me dat ik hem niet vaker draag.
Wordt druk op dat lijntje ...... En de Cal. 89 is en blijft mooi maar het is moeilijk precies datgene te vinden wat je zoekt. Fancy lugs - mèh, Romeinse cijfers - ditto. Dan, liefst de grootste maat (36+ mm?), maar die zijn dun gezaaid. RVS (nog dunner gezaaid) of toch goud? Goed alternatief (maar niet gemakkelijker te vinden) is de handgewonden Portuguese. 'n Nagelnieuwe is te groot (44 mm) en de kleinere modellen komen slechts mondjesmaat voorbij.

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over "onze" ST5 - vooral de versie met zilveren wijzerplaat geeft 'n IWC-gevoel (als in: lijkt op). Veel horloge voor 'n heel redelijk bedrag en vintage en nieuw in één. Verder vind ik persoonlijk het 'n grappig idee dat iedereen met het nummer (xxx/)225 rond z'n arm loopt:

Watch Analog watch Watch accessory Fashion accessory Jewellery

(foto van watchcrank)

edit - was deze post ca 3 uur geleden begonnen en nu net pas afgemaakt. Zoveel meer waar ik op zo kunnen reageren, zoals
Bidle said:
Umberto heeft idd de enige mooie IWC om die momenteel te koop is.
Nu wil ik natuurlijk weten welke IWC Umberto draagt. De jongen is popi, kennelijk, maar nog onvoldoende dat hij ook hier langs komt schuiven. Dat is wel anders geweest - Anneke heeft met Umberto in de collegebanken gezeten (Rechten @ UvA) en toen droeg hij geen IWC.
 
#36 · (Edited)
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Nu wil ik natuurlijk weten welke IWC Umberto draagt. De jongen is popi, kennelijk, maar nog onvoldoende dat hij ook hier langs komt schuiven. Dat is wel anders geweest - Anneke heeft met Umberto in de collegebanken gezeten (Rechten @ UvA) en toen droeg hij geen IWC.
Even snel tussendoor Humberto draagt momenteel een IW510102. Overigens vind ik het op TV best een geschikte vent, maar niet echt bijzonder.
 
#35 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Mooie verlanglijstjes!

Voor mij:
Jaeger-LeCoultre Memovox Tribute to Polaris


Enicar Super Graph (de rechter van deze 2). Het zou zomaar kunnen dat ik dit jaar een soortgelijk (nieuw) horloge van een ander merk zal kopen.


Nomos Weltzeit


GO PanoMatic Lunar
 
#39 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Mooie verlanglijstjes!

Voor mij:
Jaeger-LeCoultre Memovox Tribute to Polaris


Enicar Super Graph (de rechter van deze 2). Het zou zomaar kunnen dat ik dit jaar een soortgelijk (nieuw) horloge van een ander merk zal kopen.


Nomos Weltzeit


GO PanoMatic Lunar
Ook al z'n mooi lijstje.

Vind de Jaeger erg mooi, moet enkel heel erg wennen aan het retro-vintage. Vind het toch soms een beetje nep.
De Enicars zijn super. De Nomos ook een hele mooie met een sportief tintje. Zou hem voor me zelf iets te onrustig vinden.

De Glashütte vind ik erg mooi, maar vind het zo zonde van al die lappen tekst erop. Alsof de drager niet weet wat een maandfase of datum is.
 
#38 · (Edited)
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Bereikbaar en binnen nu en (waarschijnlijk) een half jaar of zo in bezit:


Of

Of

Of

Of


Hopelijk binnen een wat langere periode een van deze in bezit:

Of


En waar ik helemaal voor gevallen ben maar waarschijnlijk nog een hele tijd niet wil kopen(maw het geld voor over heb):

Of


Genoeg op het oog dus ;)
 
  • Like
Reactions: Neeko
#46 · (Edited)
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Wat denken de WUSies hier van?
SWATCH SISTEM51

*updade*
Pré-pensioner is gebeld, Inca heeft via de antieke telefoon een bestelling (in een notaboekje, nb!) geplaatst bij eerdergenoemde. Het is de "sistem51-black" geworden. Morgen komt die op de "rol"......

Watch Analog watch Watch accessory Strap Fashion accessory
 
#50 · (Edited)
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de...

Deze El Primero graag ;-)

Heel eerlijk ik vind het origineel niet echt super en deze ook niet. Heb altijd het idee dat de balans van de subdials niet goed is en dat ze daarom de subdials maar overlappend hebben gemaakt. Een designoplossing voor een designprobleem. Dan nog de ring die doorbroken wordt door de datum. Maar goed dat smaken verschillen. ;-)

Persoonlijk zou ik dan eerder voor de "dames-versie" gaan. Althans in die categorie plaatst Zenith onderstaand model van 38mm ipv 42mm. Ik vind deze een stuk beter in balans enkel oogt die wel een stuk drukker.

 
#52 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de...

Goed dat je ze al gepast hebt. Ben het helemaal met je eens en kan me vinden in de vergelijking. Zo vind ik de PO van Omega mooier in 45mm, maar toch te groot. De 42mm is dan het alternatief, maar qua verhouding veel te dik.

Wat betreft dat het voorlopig nog niet aan de orde is.
Ach ja,... uiteindelijk is het sowieso niet belangrijk want het zijn maar spullen. Uiteraard weet je dat, maar dat maakt het er niet minder leuk om. Gewoon lekker passen en kijken wat beter staat is.
Voordat je het weet loop je met een mooie Zenith om de pols. :)
 
#55 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de...

Goed dat je ze al gepast hebt. Ben het helemaal met je eens en kan me vinden in de vergelijking. Zo vind ik de PO van Omega mooier in 45mm, maar toch te groot. De 42mm is dan het alternatief, maar qua verhouding veel te dik.

Wat betreft dat het voorlopig nog niet aan de orde is.
Ach ja,... uiteindelijk is het sowieso niet belangrijk want het zijn maar spullen. Uiteraard weet je dat, maar dat maakt het er niet minder leuk om. Gewoon lekker passen en kijken wat beter staat is.
Voordat je het weet loop je met een mooie Zenith om de pols. :)
Uiteraard had ik meteen netjes aangegeven dat ik geen intentie had om er een te kopen maar alleen even kwam kijken, maar ik móest van de medewerkster aldaar alsnog een groot deel van de El Primero collectie om proberen. Het was een ontzettende marteling kan ik je zeggen ;-)

Trouwens staan hier net als bij merl de Enicar Sherpa's & Graph's al sinds dag 1 heel hoog aangeschreven (zie o.a. mijn avatar), die zijn wellicht op een iets kortere termijn nog een keer haalbaar.










 
#57 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Ik kwam net dit horloge tegen, een Rado homage. Voor maar 100£, in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar.

Brrrrr,... sorry Martin18, maar vind het helemaal niks. Een rustige wijzerplaat die verstoort wordt door een uitbarsting op de 12 en dan de band die alle aandacht opeist op een heel bijzondere manier. ;-)
 
#61 ·
Re: Welk(e) horloge(s) wil je nog graag hebben? Welke horloge is je "kwijl-van-de-dag" horloge?

Ik kan er veel opnoemen maar de eerste 2 die in niet al te lange tijd zullen verschijnen zijn

1) Longines Legend Diver


2) Oris Aquis
Uitstekende keuzes! Staan ook hoog op mijn wishlist! Heb zelf al een Oris Col Moshin en de kwaliteit is super
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top