Spijt!?
Like Tree4Likes

Thread: Spijt!?

Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 15
    Member Proenski's Avatar

Unhappy Spijt!?

Zo maar eens even een nieuw draadje starten; is er een horloge of horloges die je van de hand hebt gedaan waarvan je achteraf spijt hebt gehad of wellicht ooit weer hebt teruggekocht?

Persoonlijk valt bij mij de "schade" gelukkig mee, ik kijk over het algemeen naar wat er voor terug is gekomen en hoe mijn collectie er in zijn geheel uitziet. Het enige horloge waarvan ik enigszins spijt heb is een Glycine. Een quartz model met een militaire look zoals we die van Glycine kennen. De "lug to lug" afstand was vrij groot en viel niet lekker om de pols daarom ging ie weg. Spijt omdat je dit model waarschijnlijk nooit meer zult vinden, deze goedkoper geprijsde quartz modellen worden niet door Glycine ge-promoot en zul je ook nooit in hun catalogus/ website tegenkomen.

Plaatje (nog voordat ik WWC maakte)

Name:  watch_glycine_1.jpg
Views: 334
Size:  529.4 KB
    Last edited by Proenski; July 2nd, 2017 at 23:10.
    meaantje likes this.
    First love: Orient - I cheat with: Seiko, Mido, Oris, Edox, Glycine, Hamilton and a handful of Russians, - and flirt with: Omega, Sinn plus many others

Member

Re: Spijt!?

Spijt heb ik eigenlijk niet. Ik weet als ik terug kijk bij alle horloges nog precies waarom ik ze weg gedaan heb. Met het geld van het verkochte horloge koop ik weer nieuwe, dat verzacht de pijn altijd.
    Proenski likes this.

Member Proenski's Avatar

Blijkbaar weinig spijtoptanten hier, moet een goed teken zijn
    First love: Orient - I cheat with: Seiko, Mido, Oris, Edox, Glycine, Hamilton and a handful of Russians, - and flirt with: Omega, Sinn plus many others

4. Remove Advertisements
    WatchUSeek.com
    Advertisements

T_I
    T_I is offline
    Member T_I's Avatar

Tja, om spijt te krijgen van het wegdoen van een horloge moet je er eerst een verkopen. Dat is mij nog niet gelukt. (Is ook nog niet nodig, dat scheelt ;) )
    ... Time line?! This is no time to argue about time! We don't have the time.
    ... Time is a figment of your imagination, lunchtime doubly so

Kletsen over horloges in je moerstaal, kom eens naar Kaliber 2010

Member Proenski's Avatar

Quote Originally Posted by T_I View Post
    Tja, om spijt te krijgen van het wegdoen van een horloge moet je er eerst een verkopen. Dat is mij nog niet gelukt. (Is ook nog niet nodig, dat scheelt ;) )
    Bedoel je dat je alles wat je aanschaft in je collectie houdt? Dat zou ik in elk geval niet vol kunnen houden maar de collectie inkrimpen is me tot op heden evenmin gelukt

T_I
    T_I is offline
    Member T_I's Avatar

Quote Originally Posted by Proenski View Post
    Bedoel je dat je alles wat je aanschaft in je collectie houdt? Dat zou ik in elk geval niet vol kunnen houden maar de collectie inkrimpen is me tot op heden evenmin gelukt
    Alles wat ik tot nu toe gekocht heb is in de collectie gebleven. Ik heb nu 1 doos met 6 quartz horloges (ik heb vanaf mijn jeugd alle horloges nog, dat was allemaal quartz, en 1 'vind ik leuk' Fossil), 1 doos met 10 mechanische en een oude theedoos waar 16 horloges in kunnen. Als die laatste vol is (zitten er nu 2 in), dan zou dat wel een moment worden om te gaan schiften.

Mijn duurste horloge is een Orient die ik dagelijks draag, de rest zit in de tientjes range, dus financieel is er ook geen reden om te verkopen.
    Last edited by T_I; July 11th, 2017 at 11:13.
    ... Time line?! This is no time to argue about time! We don't have the time.
    ... Time is a figment of your imagination, lunchtime doubly so

Kletsen over horloges in je moerstaal, kom eens naar Kaliber 2010

Member Proenski's Avatar

Quote Originally Posted by T_I View Post
    Alles wat ik tot nu toe gekocht heb is in de collectie gebleven. Ik heb nu 1 doos met 6 quartz horloges (ik heb vanaf mijn jeugd alle horloges nog, dat was allemaal quartz, en 1 'vind ik leuk' Fossil), 1 doos met 10 mechanische en een oude theedoos waar 16 horloges in kunnen. Als die laatste vol is (zitten er nu 2 in), dan zou dat wel een moment worden om te gaan schiften.

Mijn duurste horloge is een Orient die ik dagelijks draag, de rest zit in de tientjes range, dus financieel is er ook geen reden om te verkopen.
    Vind ik nog een bescheiden collectie hoor. En, het toont maar weer eens aan dat het geen dure hobby hoeft te zijn.

Member MHe225's Avatar

Ook voor mij is verzamelen eenrichtingsverkeer dus heb ik nog niet de gelegenheid gehad om spijt te krijgen. Ik heb een paar horloges die weg zouden mogen, maar de verwachte opbrengst is dusdanig minimaal dat ik niet de moeite wil doen.

Dat alles gezegd hebbend, soms denk ik over het "indikken" van mijn collectie, iets wat ik wellicht ooit zomaar doe. Maar daar staat mijn hoofd momenteel helemaal niet naar.

De enige spijt, zo wij het dat kunnen noemen, is dat ik soms (vaak) te lang gedacht heb en kansen ben misgelopen. Luxe probleem, overigens.

Member

Persoonlijk vind ik het fijn om de klokjes op te ruimen die ik niet meer draag. Dat geeft weer een hoop rust in de collectie. Als brengen ze maar een paar tientjes op, als je er een paar verkoopt kan je er weer iets anders wat je wel draagt voor terug kopen.
    Proenski and T_I like this.

Member Proenski's Avatar

Quote Originally Posted by MHe225 View Post
    De enige spijt, zo wij het dat kunnen noemen, is dat ik soms (vaak) te lang gedacht heb en kansen ben misgelopen. Luxe probleem, overigens.
    Ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar wat je had willen toevoegen

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)