Wat draag je vandaag? Vol. III - Page 443
Like Tree8985Likes

Thread: Wat draag je vandaag? Vol. III

Page 443 of 504 FirstFirst ... 343 393 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 493 ... LastLast
Results 4,421 to 4,430 of 5035
    Member

Re: Wat draag je vandaag? Vol. III

Vandaag op #speedytuesday natuurlijk de speedmaster
    Proenski likes this.

Member Proenski's Avatar

Re: A. Lange & Söhne 1815 Chronograph

Quote Originally Posted by meaantje View Post
    Zo zie je maar dat iedereen heel anders in deze hobby staat. Ik heb in het half jaar dat ik nu klokjes verzamel er al meer dan 30 weer verkocht Er zitten nu twee horloges in mijn collectie die wel echte blijvertjes zijn. Een daar van is deze, plaatje van gisteren:
    Ik denk dat veel beginnende verzamelers dat hebben; veel "flippen" in het begin en dingen uitproberen om daarna langzaam je collectie te fine-tunen.

Vandaag om de pols;

Name:  WP_20170124_15_25_44_Pro 1.jpg
Views: 53
Size:  495.4 KB

Een duiker op leer? Moet kunnen
    MHe225 and meaantje like this.
    First love: Orient - I cheat with: Seiko, Mido, Oris, Edox, Glycine, Hamilton and a handful of Russians, - and flirt with: Omega, Sinn plus many others

Member MHe225's Avatar

Voor mij al een paar dagen 'n vintage Omega (enige, overigens). Veel lachen voor weinig geld:
    Attached Images Attached Images

Proenski, meaantje and JohnGo like this.

4. Remove Advertisements
    WatchUSeek.com
    Advertisements

Member

Quote Originally Posted by Proenski View Post
    Ik denk dat veel beginnende verzamelers dat hebben; veel "flippen" in het begin en dingen uitproberen om daarna langzaam je collectie te fine-tunen.

Vandaag om de pols;

Name:  WP_20170124_15_25_44_Pro 1.jpg
Views: 53
Size:  495.4 KB

Een duiker op leer? Moet kunnen
    Het is inderdaad leuk om veel verschillende dingen te proberen. Word je een hoop wijzer van wat je nou wel en niet aanspreekt qua horloges. In het echt is het toch anders dan op het plaatje en kan je hem ook om je pols voelen. Heb de SRP777 trouwens ook een weekje in mijn bezit gehad :D Wel een erg mooi klokje maar niet voor mij omdat ik geen groot duiker fan ben.

Vandaag een nieuwe aanwinst om de pols gehad. Heel erg wennen een zwarte plaat om de pols te hebben, dat is al een maand of 4 geleden dat ik dat voor het laatst had.

Last edited by meaantje; March 16th, 2017 at 02:45.
    Proenski and MHe225 like this.

Member Proenski's Avatar

Quote Originally Posted by MHe225 View Post
    Voor mij al een paar dagen 'n vintage Omega (enige, overigens). Veel lachen voor weinig geld:
    En een fraaie! Ook uit een tijd dat kwaliteits horloges nog gewoon betaalbaar waren want, laten we wel zijn, de constante prijsstijgingen van sommige merken slaan echt helemaal nergens meer op (IMHO..)
    First love: Orient - I cheat with: Seiko, Mido, Oris, Edox, Glycine, Hamilton and a handful of Russians, - and flirt with: Omega, Sinn plus many others

Member Proenski's Avatar

Het is inderdaad leuk om veel verschillende dingen te proberen. Word je een hoop wijzer van wat je nou wel en niet aanspreekt qua horloges. In het echt is het toch anders dan op het plaatje en kan je hem ook om je pols voelen. Heb de SRP777 trouwens ook een weekje in mijn bezit gehad :D Wel een erg mooi klokje maar niet voor mij omdat ik geen groot duiker fan ben.
    Grappig, ik eerst ook niet maar nu zou ik niet meer zonder een paar duikers in de collectie willen

Praktisch, robust en natuurlijk waterbestendig maar goed ik wilde eerst ook niet van stalen banden weten en nu heb ik voor veel horloges naast nato en leer ook een stalen optie

Member

En een fraaie! Ook uit een tijd dat kwaliteits horloges nog gewoon betaalbaar waren want, laten we wel zijn, de constante prijsstijgingen van sommige merken slaan echt helemaal nergens meer op (IMHO..)
    Daarom is vintage ook zo interessant. Een vintage Omega zoals dat is een stuk betaalbaarder dan een nieuwe. Vooral vintage dress horloges bieden veel waar voor je geld.

Grappig, ik eerst ook niet maar nu zou ik niet meer zonder een paar duikers in de collectie willen

Praktisch, robust en natuurlijk waterbestendig maar goed ik wilde eerst ook niet van stalen banden weten en nu heb ik voor veel horloges naast nato en leer ook een stalen optie
    Ik had juist in het begin veel duikers in mijn collectie. Die heb ik toen allemaal geflipperd en toen na een maandje duikerloos door het leven gegaan te zijn weer voor een weekje een Turtle geleend van iemand. Toen ik die omhad wist ik weer meteen waarom ik mn duikers geflipperd had. Wat ik nog wel zou willen proberen is een vintage duiker van bescheiden formaat zoals dit:

Ik heb niet echt een actieve baan waar ik een robuust klokje voor nodig heb. Ik vind die Omega van MHe225 (of iets in die stijl) eigenlijk wel het perfecte klokje voor alledag zeg maar. Als ik wat robusters nodig heb grijp ik naar een van mn LCDtjes.
    Proenski likes this.

Member JohnGo's Avatar

6117-6400 World Time '70

Name:  20170316_231231wis.jpg
Views: 39
Size:  186.5 KB
    MHe225 and Proenski like this.
    Yema SpationauteIII 1988 nos
    Oriënt Ray RavenII 2017
    Glycine GL0089 Combat Sub 2018
    Ball Engineer II Marvelight grey 2017
    Seiko SRPA21 P.A.D.I. Turtle Special edition 2016
    Oris Aquis Date 2017
    Seiko SBBN017 'Tuna' 2015
    Seiko 6117-6400 World Time 1970
    Seiko 7009 1976
    Seiko Ski-thermo nos 1994

Left the building:
    Oriënt Bambino 3rd gen Blue Dial ER2400LD 2015 - Seiko SKX009K 2013 - Casio GWX-5600C-7 2015 - Manchester Watchworks Tatoskok 2015 - Seiko MKII OMG 600 (SKX case - NH36 hybrid - Bead blasted) 2014 - Oris BC Pointer Date 40mm 2014 - Citizen AW1365-19P Aviator Eco Drive - Tissot Calibre 2481 Seastar 1973 - Stuckx The 'panda' Bull 2016 - TorgoenE6B quartz 2017 - Seiko 7T32 'Mickey Mouse' - Citizen Excalibur BN0100-34L - Citizen NH8380-15 - Seiko SRP453K 'Baby Tuna' LE 2013 - Seiko SNJ023 ana-digi 2006 - Seiko SKX013 2016 - Mühle Glashutte TerraSport M1-37-60 '16 - Oriënt Nami '17 - Edox Delfin vintage - Seiko SKX011J '14 - Oriënt President 'Day-Date' '18

Member MHe225's Avatar

Re: Wat draag je vandaag?

Quote Originally Posted by Proenski
    Quote Originally Posted by meaantje
    Daarom is vintage ook zo interessant. Een vintage Omega zoals dat is een stuk betaalbaarder dan een nieuwe. Vooral vintage dress horloges bieden veel waar voor je geld ....Ik vind die Omega van MHe225 (of iets in die stijl) eigenlijk wel het perfecte klokje voor alledag .
    Daar zeggen jullie zo wat - sluit eigenlijk naadloos aan bij de conversatie die ik eerder deze week met eega-lief had: als ik de klok 'n jaar of 20 kon terug draaien met behoud van de kennis die ik nu heb, dan zou mijn horloge collectie heel anders uit zien. Je kunt inderdaad heel goed vintage horloges kopen en voor hele schappelijke prijzen echte kwaliteit aanschaffen. Destijds kwam het niet eens in mij op oud / 2e hands aan te schaffen. En dan heb ik het nog niet eens over de nu gezochte horloges die destijds gewoon -en voor schappelijke prijzen- in de winkel lagen.

De constante prijsstijgingen zijn inderdaad van de gekke 5+ procent jaar op jaar ??

Om bij het thema van de draad te blijven, nog steeds de OO* Profiel-foto voor de verandering:

Name:  161216_Seamaster_Cosmic_2000_10.jpg
Views: 49
Size:  124.5 KB

* Oude Omega
    Last edited by MHe225; March 17th, 2017 at 03:05.
    Proenski and meaantje like this.

Member Proenski's Avatar

Ik had juist in het begin veel duikers in mijn collectie. Die heb ik toen allemaal geflipperd en toen na een maandje duikerloos door het leven gegaan te zijn weer voor een weekje een Turtle geleend van iemand. Toen ik die omhad wist ik weer meteen waarom ik mn duikers geflipperd had. Wat ik nog wel zou willen proberen is een vintage duiker van bescheiden formaat zoals dit:
    De nieuwe Turtle is inderdaad redelijk fors, maar goed er is altijd nog de SKX in twee maten.

Dat zijn leuke Seiko's trouwens, echt vintage of retro? Deze Oris vind ik ook wel wat hebben en is er in 40mm

Name:  Oris-Divers-Sixty-Five-5.jpg
Views: 49
Size:  225.8 KB

Of deze natuurlijk

Name:  WP_20161231_14_15_48_Pro 1.jpg
Views: 48
Size:  466.6 KB

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)